![]() |
|
||||
|
||||
![]() Hallo allen!
Ik ben binnenkort de trotse eigenaar van een mk1 automaat .. Nu heb ik al eens een hele leuke mk2 GL automaat gehad maarrrr ..... daar is vroegtijdig een eind aan gekomen vanwege de laaghangende aut.bak (rip) ![]() Nu is mijn vraag, hoe laag kan je ongeveer met een mk1 automaat, voorbeelden zijn gewenst van laagliggende golf/jetta mk1 automaatjes! Ik wil dus deze keer de boel wel heel houden maar toch (relatief) laag liggen, ik heb intussen ook wat meer ervaring met het 'lowriden' (zie Jetta mk2) Kortom, laat maar komen die adviezen, tips en vooral veel foto's met specs!!! ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Bij een golf 1 automaat is de automaatbak ook het laagste punt....mijn oude golfs:
![]() Die grijze was verlaagd met schroefset en reed op verbreed staal 7J voor en 8J achter met rondom 175-50-13 rubber erom.... Die blauwe was ook verlaagd met een schroefset en had 6.5(?) J Pirelli`s met 195-45-14 rubber er omheen.... Beide hadden een grondspeling van ongeveer 4cm vanaf de straat tot automaatbak...
|
||||
|
||||
![]() ja, dat op de eerste foto wil ik dus proberen te voorkomen
![]() 4cm dus, mijn (nu nog) jetta mk2, heeft een bodemspelen van 2.5cm maar die 2.5cm zijn de draagarmen, achter de voorwielen .. gunstiger geplaatst dus 4cm bij een automaatbak zal waarschijnlijk krap worden met de drempels hier in de buurt van die korte, hoge, nieuwbouw drempels .. je kent ze vast wel .. gruwelijk irritant iig! opzich wil ik de uitdaging wel aangaan, ik vraag dit met betrekking tot de velgenkeuze deze zomer ik vraag me sterk af of ik er eventueel een 13er op kan gooien, ats classic zou evt wel kunnen denkik bedankt iig, meer voorbeelden graag! ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Carterbescherming monteren, dan vangt die de klappen op, en die komt ook NET ietsje lager als je automaatbak waarschijnlijk... Ik kon met carterbescherming GOED laag (Misha, check m'n oude cabrio) (laat ik ook nog zo'n bescherming hebben liggen
![]() Over je velgenkeuze, stap je nu over op klein en breed ![]() |
|
||||
|
||||
![]() heb met de bak nooit last gehad maar de rechteraandrijfas gooit meer een beetje roet in het eten wil je echt laag gaan.
|
||||
|
||||
![]() Stukkie uit je chassisbalk slijpen en dan is dat ook weer opgelost joh
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
misschien wel .. alleen is het dan ook weer lastig wat ik er dan op zou moeten doen ats classic is wel leuk, beetje afgezaagd wel .. kmoet een leuke 13er vinden in 7 en 8j oid ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Misha! Succes met je nieuwe wagen jongen, ben benieuwd!
Tip voor velgen: Fuchsen! Beetje aanpassen, maar niet onmogelijk. En... alvast een vleugje luchtgekoeld! |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ow, dat is wat ik altijd hoor!
|
||||
|
||||
![]() Quote:
1500 automaat, past een doosje lucivers op zn kant (KORTE KANT!) onder ![]() |
|
||||
|
||||
![]() toffe kar!
heb je mss wat foto's van (schuin)voor en 'onder' de auto?? |
|
||||
|
||||
![]() Heb je ook foto`s van jouw MK1 misha? Ben nu wel een beetje benieuwd
![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
as. zaterdag heb ik 'm als het goed is .. dan zullen er zsm foto's volgen ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Kan je zo een beetje fatsoenlijk rijden of raak je vaak met die bak? welke schroefset heb je btw, ivm met stugheid en aanlopen van de wielen.. |
|
|||
|
|||
![]() bovenstaande foto is niet de automaatbak toch ????
gr. Martijn
|
||||
|
||||
![]() Quote:
schroefset merk geen idee, wielen lopen niet aan...aandrijfas daarentegen... |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
iemand opheldering?? het ziet er behoorlijk 'carterpannig' uit moet ik zeggen |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
is ook gewoon mn koekepan |
|
||||
|
||||
![]() heb je mss een fotootje waar je automaatbak ergens hangt dan?
ik meende dat die net als bij een mk2 net wat lager/lastiger hingen.. |