Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 14-06-2007, 16:28
crazy richard crazy richard is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 300
Default vandaag panne

tsja lekker uit mijn werk op weg naar huis stop vlak bij huis om te tanken daarna niets.................niet starten weinig stroom had ik het idee maar lampen branden wel fel..

anwb eindelijk daar (ja het was benauwd) en kabels erop ...niets doen
ik had zelf al alle zekeringen en kabels nagelopen en ook mijn startknop traject nagelopen en die aparte zekeringen alles was goed.
paar keer proberen zij kijken naar de massa ja ziet er goed uit.
toen deed ze de massa direct aan het staal vd bak/blok en vroem gelijk starten..
maar een verklaring was er niet aangezien de massakabel goed is.

daarachter zit de sprint ik daat de accu laten meten die is goed.
ik vraag meet even of hij genoeg bij laad...dus alle verbruikers aan enz. je kent het wel
daar kwam uit dat hij niet echt super bijlaad wel net aan maar...eigenlijk niet goed genoeg..

dus morgen uit mijn werk naar dmj dat is een startmotor / dynamo specialist
verkoopt nieuwe en reviseerd.
daar ga ik alles heel goed laten meten kijken hoeveel de startmotor trekt en hoeveel hij nu precies bijlaad de dynamo

dus of een nieuwe dynamo of strartmotor vermoed ik
ik hoop dat we erachter komen wat het precies is

als iemand ideen heeft of zegt dit klinkt bekend geef maar een gil dan hoor

groeten richard

Last edited by crazy richard : 14-06-2007 at 16:57.
Reply With Quote
  #2  
Old 14-06-2007, 17:28
DutchRebel DutchRebel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 380
Default

een ideetje is wel om eerst je koolborsteltjes (weet de naam niet precies. maar zijn koper borsteltjes die in de dynamo zitten) eens te vervangen, kosten maar een paar eurotjes en is 5 min werk, en vaak is daarmee t probleem opgelost.

helpt t niet, kun je altijd nog naar de specialist.

(edit) bedenk me net dat als hij eerst niet start, maar met een directe massa wel, dat t dan een slechte masaa moet zijn eigenlijk, de accu is wel vol, kan alleen zijn stroom niet kwijt..

en als de startmoter slecht was, zou die het ook niet goed moeten doen met een directe massa..

denk toch dat het een massa probleem is dan eigenlijk..

Last edited by DutchRebel : 14-06-2007 at 17:32.
Reply With Quote
  #3  
Old 14-06-2007, 18:03
crazy richard crazy richard is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 300
Default

rare is dat van de accu die blote massakabel naar carosserie en daarna naar blok er goed uitziet en goed bevestigd zit dus dat is raar .
ik zal nog eens kijken aangezien hij ook is overgespoten

grts richard
Reply With Quote
  #4  
Old 14-06-2007, 18:11
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Is het een nieuwe kabel?
De kabel kan er goed uitzien maar toch te veel weerstand hebben
Reply With Quote
  #5  
Old 14-06-2007, 18:30
crazy richard crazy richard is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 300
Default

nee hele oude ik denk dat een nieuwe geen kwaad kan
dat kost niets en is simpel te doen
kan toch gewoon een dikke kabel met mantel gebruiken ipv zo'n open (zonder mantel)
grts richard
Reply With Quote
  #6  
Old 14-06-2007, 19:23
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Met mantel gaat eerder oxidatie tussen zitten
Heb het ook met een diesel gehad
Was dan de +kabel maar was een wereld van verschil
Reply With Quote
  #7  
Old 15-06-2007, 16:30
crazy richard crazy richard is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 300
Default

nou vandaag bij de electro / dynamo / startmotor specialist geweest in ridderkerk
is echt een super zaak en de dynamo die ik nu heb is gewoon heel weinig ampere dus daar ga ik een zwaardere voor plaatsen en ook de accupolen worden vervangen voor
dikkere daarnaast word de massa kabel vervangen voor zeer goede dikke massabekabeling.
dat scheelt gewoon veel .
nu komt het hij is een startmotorgoeroe ze hebben nieuw en reviseren , hij had een nieuwe startmotor die gelagerd is , hij heeft alles uitgelegd maar precies weet ik het niet meer.
dat harde startgeluid wat algemeen bekend is bij de 1500 automaat hoort toch niet en
met de startmotor die hij heeft ben je daar vanaf.

de dynamo kost maar 99 euro met inruil van de oude en die is dus gloednieuw geen revisie dit is dan een 75 ampere dus stukken zwaarder meer als 2 keer , met inruil van de oude en die is dus gloednieuw geen revisie
ik moet aankomende week nog werken dan heb ik 2 weken vrij en laat ik de startmotor/dynamo/bekabeling/polen vervangen
ik rijd er dagelijks mee dan is alles nieuw en stukken moderner als de dingen die er nu op zitten
de kosten vallen reuze meer dat is helemaal mooi en zeker dat je korting krijgt voor de ruil delen
Reply With Quote
  #8  
Old 15-06-2007, 20:24
Ron21's Avatar
Ron21 Ron21 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 521
Default

Quote:
Originally Posted by crazy richard
toen deed ze de massa direct aan het staal vd bak/blok en vroem gelijk starten..
maar een verklaring was er niet aangezien de massakabel goed is.


Het is een mooi verhaal en bij DMJ weten ze zeker waar ze het over hebben. (ridderkerk zit vol specialisten )Maar je hebt zelf de oorzaak al aangegeven dus waarom zoveel kosten maken terwijl je met een fatsoenlijke kabel ook alles oplost.
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo
Reply With Quote
  #9  
Old 16-06-2007, 07:24
crazy richard crazy richard is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 300
Default

ja maar echt we hebben alles doorgemeten en die dynamo houd het gewoon maar net bij en dan met warm weer ....dus dat is geen overbodige luxe toch...
en voor 99 euro met inruil heb je 75 ampere...
dat mag dan best wat kosten zeker aangezien het mijn daily driver is..
en dan die startmotor hij zei niet dat hij vervangen moet worden maar hij liet het verschil zien en liet ook zien wat hij ervoor had.
hij zei ook niet dat moet je doen maar ja als hij toch daar staat kan ik het misschien gelijk doen.
hij heeft ook gekeken en door de automaat is de stratmotor in deze vorm / type gewoon een zwakke plek

ik heb zoiets als het niet al te duur is kan ik het net zo goed doen omdat het dan weer lekker fris en stukken betrouwbaarder is.
ik rijd ook regelmatig naar belgie voor meetings enz. dus is wel fijn dan

dus geen must maar ja ook geen nutteloze uitgave toch dan ??!!

btw wat je zegt ridderkerk zit vol specialisten is waar wat er allemaal op autogebied zit hier is bizar lol van tuning tot caraudio echt alles en vaak meerdere
zo zie je maar ik wist eerst ook niet dat jij een zaakje hebt

groeten richard
Reply With Quote
  #10  
Old 17-06-2007, 16:02
Sjoes 85
Guest
 
Posts: n/a
Default

Crazy richard,

laatst was toch iemand in het forum die een start-trucje had bedacht? ik weet ff niet meer wie het was. in ieder geval, tijdens het starten van de warme motor gebeurde er helemaal niets. Dat kwam doordat de startmotor gewoon te warm geworden was en die gast had er een trucje op bedacht waardoor t starten altijd goed ging...

of was jij dat nou?

Groeten, Dennis
Reply With Quote
  #11  
Old 17-06-2007, 16:19
lowlimo's Avatar
lowlimo lowlimo is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 13
Default

was het een dame die jou auto gemaakt heeft

zij!! kijken naar de massa ja ziet er goed uit.
toen deed ze!! de massa direct aan
Reply With Quote
  #12  
Old 17-06-2007, 18:11
crazy richard crazy richard is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 300
Default

@ sjoes , ja dat was ik direct op de accu starten maar dat gaat niet meer aangezien ik
een stratknop met relai heb gemaakt en die kabel nu gesoldeerd is ingepakt is met krimp,
maar dit was een ander probleem


en @ lowlimo , ja het was een dame ja was wel leuk een vrouwlijke anwber
dus ja was een vrouw

grts richard
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum