![]() |
|
||||
|
||||
![]() Zal me ff voorstellen. Ben raymond en hier op het forum remus.
Heb deze golf 1 in mei 2006 aangeschaft. Hier ff een verslag van mijn project. Het gaat om een golf 1 van bouwjaar juni 1982. De golf is voorzien van alarm, elec ramen, cv, boordcomputer. het interieur komt uit een corrado. voorstoelen zijn half leer half stof, achterbank geheel leder. In smetteloze staat. Origineel was dit een 1.6 GTI. De vorige eigenaar had de golf al een onder handen genomen. De golf is voorzien van een golf2 16v kr blok. Standaard heeft dit blok 139 pk's. Hier een paar foto's zoals ik hem kocht.... ![]() ![]() Heb meteen de koplampen vervangen voor heleder smoke, de grille vervangen voor dezelfde maar dan weer in het nieuw, booskijker verwijderd, achterlichten vervangen voor exemplaar met helder rood/smoke. De uitlaat word vervangen voor een supersprint pijp, vanaf het spruitstuk tot achter. Een 63mm eindpijp schuin omhoog. (staat in bestelling) De auto hielt wat in...... Bleek dat het kleppendeksel pakking lek was en de luchtfilter bak stond half open. Omdat nu alles er toch afging is er een ander inlaat spruitstuk opgekomen. Deze is geheel gepolijst. Zie hier het verschil van de oude en de nieuwe... ook heb ik het kleppendeksel laten polijsten bij Autoshop holland. ![]() Dus gelijk alle pakkingen vervangen, bougies, brandstoffilter Hier een foto van het blok hoe het was: ![]() En hier hoe het nu is: ![]() Ook heb ik gelijk de accu vervangen en de dynamo laten reviseren. De radiateur de erop zat was nog gewoon van een 1.6 gti. Vrij klein en werd dus ook best warm. Dus ook maar een grotere erachter. Links de oude, rechts de nieuwe. ![]() Verder heb ik aan de buitenkant de dakspoiler verwijderd. De achterklep moet nog strak gemaakt worden. logo's zijn verwijderd. In september word de golf compleet overgespoten. De wielen heb ik ook vervangen. Zaten 15" zender wielen onder met 195-50-15 banden. Heb een setje bbs rm in 15" gekocht en deze gedemonteerd. Ringen vervangen. Van 6,5j voor naar 7,5J en achter van 6,5j naar 8J met 185-45-15 banden erom. Staan er lekker strak omheen. Hier wat foto's: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En hier nog een foto samen met mijn andere auto ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() schroefsetje zit eronder ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Weer een stapje verder. Oude interieur verkocht en 2 nieuwe kuipstoelen gekocht. Rolkooi erin, stabilisatie stang voor en achter en nieuwe 3-punts gordels. Waar de achterbank heeft gezeten ligt nu een mdf plaat en is bekleed met skyleer. Als ik nog eens een bbs rm velg tegen kom maak ik hem hezelfde als wat nu onder de auto zit, en deze plaats ik dan in de kofferbak. Nu gaat alles eruit.... Hij gaat naar de spuiter! Heb inmiddels nog een 5de bbs rm wiel. Dus die kan straks als reserve wiel. ![]() ![]() ![]() Hier kun je ook zien dat ik de bougie kabels nu achter het inlaat heb laten lopen. net zoals die zilveren kabels die vanaf de luchtfilterbak komen. ![]() Deuren eruit, ramen eruit, moterkap eraf, achterklep eruit enz.... ![]() ![]() ![]() van binnen ook alles eruit.... ben al hard op weg naar een kale body... Hier nog ff een foto van de golf4. R32 logo trouwens verwijderd ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Heb hem net terg van de spuiter en ben hem weer aan het opbouwen. veel nieuwe onderdelen. waaronder: groep a uitlaat vanaf spruitstuk, groen glas, vergulde boutjes/slangenklemmen, verchroomde slotplaat enz..... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Weer een stapje verder. deuren geplaatst, ramen er weer in. behalve de achterklep. want die moet opnieuw gedaan worden. ruiten wisser motor zit er weer in + wisser. Volgende stap zijn de klinker weer op en het blok weer in elkaar. Misschien ooit nog eens chromen spiegels erop. net nog ff 5mm spoorverbreders voor er tussen gezet. wielen kwamen tegen de schokbrekers aan. weer wat verder...... ![]() tot zover......... maandag avond ga ik weer verder ![]() Last edited by Raymondvwgolf1 : 08-12-2006 at 11:12. |
|
||||
|
||||
![]() Welkom leuk golfje en zeer goed bezig geen half werk.
|
||||
|
||||
![]() thanks
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Heb je auto al eens bekeken op het vwforum en i.r.l op de MK1 meeting in Assen. Ik stond ongeveer tegenover je met men marsrode GTI. Auto schiet al aardig op zo te zien .. niet helemaal mijn smaak op een paar punten, maar is wel netjes gedaan
![]() ![]() Je topictitel lijkt btw nogal veel op die van mij ![]() Last edited by Lieuwe : 18-11-2006 at 22:10. |
|
||||
|
||||
![]() Damn, wat vet apparaat..........!!!!
|
||||
|
||||
![]() Mooie en nette auto. Ik zou alleen toch echt je motorkapslot aan de onderkant van het front monteren.
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
hoe bedoel je dat?? |
|
||||
|
||||
![]() Einzer bedoeld zo :
![]() ![]() Peter |
|
|||
|
|||
![]() Mooi dat er zoveel golfjes netjes worden gemaakt.
|
||||
|
||||
![]() zo dat is een nette golf veel succes met dit projekt
|
|
||||
|
||||
![]() dat zal wel lukken......
maar hij is nooit af natuurlijk ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Goed bezig, zoiets wil ik ooit toch ook wel erbij hebben
![]()
|
||||
|
||||
![]() Jij maakt er wel werk van! Die gewone grill met chroom bies staat overigens beter dan die embleemloze cabrio grill.
|
||||
|
||||
![]() Ziet er een stuk beter uit dan op het begin!
|
|
||||
|
||||
![]() Erg mooie Mk1 dit hoor !
![]() Ik zou zeggen, " doe zo voort" ![]() |
|
||||
|
||||
![]() morgen avond ga ik weer verder met de opbouw.
als ik weer een stapje verder ben zal ik weer ff foto's posten. bedankt voor de toffe reacties ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Inderdaad ik bedoelde dus wat Peter M op zijn foto laat zien......
![]() Ik heb hem ook zo zitten en als je op je vorige foto's kijkt voordat ie gespoten werd zul je het ook zien. Maar desalniettemin gaat helemaal goed komen daar Last edited by einzer : 19-11-2006 at 23:33. |
|
||||
|
||||
![]() NEtjessss
|
||||
|
||||
![]() slim gedaan met dat purschuim om die plaat achterin goed "af te tekenen"! Als je dat iedere keer uit karton moet snijden kun je vaak 3 keer overnieuw beginnen
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Dikke golf. vooral op die foto`s waar de hond er bij op staat vind ik hem er erg strak uitzien!
ps. die honda mag er ook wel wezen ![]() ![]()