Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 25-01-2007, 17:38
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default Koelvloeistoflekkage

hoi

ik heb een probleempje...

ik heb de koelvloeistofleiding die rechts van het motorblok (als je er voor staat) ligt losgehad...dat is de leiding die aangesloten wordt op de waterpomp en op de twee kachelslangen.

De leiding zit met 1 boutje vast aan de cilinderkop samen met een koelvloeistofhuisje...daar waar de druksensor ook op zit...

bij het vastdraaien draaide het boutje dol...net ff te hard vastgedraaid gok ik..
als de motor nu draait, lekt er koelvloeistof tussen cilinderkop en dat huisje

hoe fix ik dit ff? wil volgende week graag rijden
Reply With Quote
  #2  
Old 25-01-2007, 17:47
Chr-ome Weber's Avatar
Chr-ome Weber Chr-ome Weber is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 896
Default

Ja dat wordt een nieuwe motor denk ik

Nee je ken eerst eens kijken of het boutje of de schroefdraad in het blok gaar is. Als die in het blok gaar is ff nieuwe draad tappen zeg ik
__________________
Golf 1 1980 1.6 gti webers.
Golf 2 1984 1.6 automatic.
Golf 2 1987 2.8 vr6.
Passat 1978 1.6 automatic.
Passat 1998 1.8T variant.

www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
  #3  
Old 25-01-2007, 17:59
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

hmmm naja...ik ga dan maar van het ergste uit aangezien de cilinderkop van zachter materiaal is gemaakt dan de boutjes...

shitzooi
Reply With Quote
  #4  
Old 25-01-2007, 18:23
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

enne...dat tappen..hoe ga ik te werk? gewoon een groter gat boren en daar nieuw draad in tappen?
Reply With Quote
  #5  
Old 25-01-2007, 18:27
Chr-ome Weber's Avatar
Chr-ome Weber Chr-ome Weber is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 896
Default

Quote:
Originally Posted by René
enne...dat tappen..hoe ga ik te werk? gewoon een groter gat boren en daar nieuw draad in tappen?

__________________
Golf 1 1980 1.6 gti webers.
Golf 2 1984 1.6 automatic.
Golf 2 1987 2.8 vr6.
Passat 1978 1.6 automatic.
Passat 1998 1.8T variant.

www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
  #6  
Old 25-01-2007, 18:33
Menace's Avatar
Menace Menace is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,371
Send a message via MSN to Menace
Default

moet je dan geen kleiner gat in boren? misschien kan je ook dmv verkeerd om draad zeg maar der een schroef in draaien en dan ut hele zaakje deruit halen
__________________
Golf 2 GTI 16V (86)

Passat 35i 1800i CL sedan

13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met...

Ascension is the mother of all mockups
Reply With Quote
  #7  
Old 25-01-2007, 18:39
Sponze®'s Avatar
Sponze® Sponze® is offline
Married to PC
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 3,993
Default

menace boort een klein gat in een groter gat?
Reply With Quote
  #8  
Old 25-01-2007, 18:42
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default

hehe ja geweldig...

maar volgens mij wil ie de schroef eruit boren, om er vervolgens een linkse tap in te draai4en....maar dat kwam er erg ongelukkig uit
Reply With Quote
  #9  
Old 25-01-2007, 18:43
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default

kan ook, maar dan heb je nog geen nieuwe draad in je kop... vraag is nat of dat nodig is, te hard aandraaien breekt alleen het boutje mee af met een beetje geluk is de draad nog ok.

linkse tap erin en op hoop van zegen`....
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
  #10  
Old 25-01-2007, 18:51
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

nee...de bout draait gewoon door....is dus niet afgebroken..
Reply With Quote
  #11  
Old 25-01-2007, 18:55
Menace's Avatar
Menace Menace is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,371
Send a message via MSN to Menace
Default

Quote:
Originally Posted by Golf_1_gts
hehe ja geweldig...

maar volgens mij wil ie de schroef eruit boren, om er vervolgens een linkse tap in te draai4en....maar dat kwam er erg ongelukkig uit

idd ben niet zo van dat technische

Doe mij maar pc's enzo, ben ik veel handiger mee
__________________
Golf 2 GTI 16V (86)

Passat 35i 1800i CL sedan

13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met...

Ascension is the mother of all mockups
Reply With Quote
  #12  
Old 25-01-2007, 20:06
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Een iets langer boutje pakken
of een helicoil er in zetten/laten zetten
Reply With Quote
  #13  
Old 25-01-2007, 20:13
Baldrimmer's Avatar
Baldrimmer Baldrimmer is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 782
Default

Loc tite voor warme plekken proberen .
Reply With Quote
  #14  
Old 25-01-2007, 20:26
dekilo's Avatar
dekilo dekilo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Default

Niets ten nadele van baldrimmer maar het probleem oplossen met loctite vind ik geen oplossing voor de lange termijn.
Reply With Quote
  #15  
Old 25-01-2007, 21:05
fre-golf1-16v's Avatar
fre-golf1-16v fre-golf1-16v is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 490
Default

Kom maar even naar Engelbert Rene Fre maakt het wel even voor je hahaha
Reply With Quote
  #16  
Old 25-01-2007, 22:05
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

zoals het nu lijkt pleur ik er een helicoil in..iemand tips?

fre....dat zou ik graag willen....maar hoe moet ik dan in engelbert komen
Reply With Quote
  #17  
Old 25-01-2007, 22:16
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Kun je hem er nog wel fantsoenlijk eruit draaien ? Wellicht kun je dan het schroefdraad gewoon opfrissen.

Ik dacht dat je iets studeerde in de richting van techniek, dan moet je wel een beetje gevoel in je voorpootjes hebben Vast is een kwartslag voordat ie afbreekt Tevens is je kop van alu en niet echt werelds hard materiaal en tja, dat draai je zo dol inderdaad, 20nm is haast zat.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #18  
Old 25-01-2007, 22:18
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 7,362
Send a message via MSN to Gijs
Default

Rene, als je met een boor van 4mm (bout is m6 volgens mij) erin boort, en wanneer je er een eind in geboort hebt, de machine achteruit zetten... dan heb je goed kans dat je hem er zo uitdraait. Anders kun je er als nog een linkse draad in tappen en dan eruit draaien.
Tis een beetje hobby-bob manier, maar als het werkt is het goed

Uiteraard niet te ver boren want dan gaat het aan de andere kant lekken. Dit zul je niet meteen merken maar toch...
__________________

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
  #19  
Old 25-01-2007, 22:23
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

schatjes...de bout zit is niet afgebroken...hij draait gewoon door

maarre...wat vinden jullie hiervan:

lang boutje nemen.....daar de kop vanaf zagen....insmeren met de sterkste loctite....dagje wachten...en dan het koelvloeistofhuisje erop...en met een moertje vastdraaien

tipje van fre!
Reply With Quote
  #20  
Old 25-01-2007, 22:51
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 6,325
Send a message via MSN to Erik
Default

goed tipje denk ik toch zo, zo heb ik het ook al eens gefixt bij een carburateur
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One
'10 Audi A4 B8 Avant
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum