![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() hoi
ik heb een probleempje... ik heb de koelvloeistofleiding die rechts van het motorblok (als je er voor staat) ligt losgehad...dat is de leiding die aangesloten wordt op de waterpomp en op de twee kachelslangen. De leiding zit met 1 boutje vast aan de cilinderkop samen met een koelvloeistofhuisje...daar waar de druksensor ook op zit... bij het vastdraaien draaide het boutje dol...net ff te hard vastgedraaid gok ik.. als de motor nu draait, lekt er koelvloeistof tussen cilinderkop en dat huisje hoe fix ik dit ff? wil volgende week graag rijden ![]()
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#2
|
||||
|
||||
![]() Ja dat wordt een nieuwe motor denk ik
![]() Nee je ken eerst eens kijken of het boutje of de schroefdraad in het blok gaar is. Als die in het blok gaar is ff nieuwe draad tappen zeg ik ![]()
__________________
Golf 1 1980 1.6 gti webers. Golf 2 1984 1.6 automatic. Golf 2 1987 2.8 vr6. Passat 1978 1.6 automatic. Passat 1998 1.8T variant. www.vwclubparkstad.nl |
#3
|
||||
|
||||
![]() hmmm naja...ik ga dan maar van het ergste uit aangezien de cilinderkop van zachter materiaal is gemaakt dan de boutjes...
shitzooi
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#4
|
||||
|
||||
![]() enne...dat tappen..hoe ga ik te werk? gewoon een groter gat boren en daar nieuw draad in tappen?
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#5
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]()
__________________
Golf 1 1980 1.6 gti webers. Golf 2 1984 1.6 automatic. Golf 2 1987 2.8 vr6. Passat 1978 1.6 automatic. Passat 1998 1.8T variant. www.vwclubparkstad.nl |
#6
|
||||
|
||||
![]() moet je dan geen kleiner gat in boren? misschien kan je ook dmv verkeerd om draad zeg maar der een schroef in draaien en dan ut hele zaakje deruit halen
__________________
Golf 2 GTI 16V (86) Passat 35i 1800i CL sedan 13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met... Ascension is the mother of all mockups |
#7
|
||||
|
||||
![]() menace boort een klein gat in een groter gat?
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() hehe ja geweldig...
![]() maar volgens mij wil ie de schroef eruit boren, om er vervolgens een linkse tap in te draai4en ![]() ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() kan ook, maar dan heb je nog geen nieuwe draad in je kop... vraag is nat of dat nodig is, te hard aandraaien breekt alleen het boutje mee af met een beetje geluk is de draad nog ok.
linkse tap erin en op hoop van zegen`....
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#10
|
||||
|
||||
![]() nee...de bout draait gewoon door....is dus niet afgebroken..
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#11
|
||||
|
||||
![]() Quote:
idd ben niet zo van dat technische ![]() Doe mij maar pc's enzo, ben ik veel handiger mee ![]()
__________________
Golf 2 GTI 16V (86) Passat 35i 1800i CL sedan 13 inch Cosmics te koop 250 euri zonder spacers, 300 met... Ascension is the mother of all mockups |
#12
|
|||
|
|||
![]() Een iets langer boutje pakken
of een helicoil er in zetten/laten zetten |
#13
|
||||
|
||||
![]() Loc tite voor warme plekken proberen .
|
#14
|
||||
|
||||
![]() Niets ten nadele van baldrimmer maar het probleem oplossen met loctite vind ik geen oplossing voor de lange termijn.
|
#15
|
||||
|
||||
![]() Kom maar even naar Engelbert Rene Fre maakt het wel even voor je hahaha
|
#16
|
||||
|
||||
![]() zoals het nu lijkt pleur ik er een helicoil in..iemand tips?
fre....dat zou ik graag willen....maar hoe moet ik dan in engelbert komen ![]()
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#17
|
||||
|
||||
![]() Kun je hem er nog wel fantsoenlijk eruit draaien ? Wellicht kun je dan het schroefdraad gewoon opfrissen.
Ik dacht dat je iets studeerde in de richting van techniek, dan moet je wel een beetje gevoel in je voorpootjes hebben ![]() ![]()
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#18
|
||||
|
||||
![]() Rene, als je met een boor van 4mm (bout is m6 volgens mij) erin boort, en wanneer je er een eind in geboort hebt, de machine achteruit zetten... dan heb je goed kans dat je hem er zo uitdraait. Anders kun je er als nog een linkse draad in tappen en dan eruit draaien.
Tis een beetje hobby-bob manier, maar als het werkt is het goed ![]() Uiteraard niet te ver boren want dan gaat het aan de andere kant lekken. Dit zul je niet meteen merken maar toch... ![]()
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#19
|
||||
|
||||
![]() schatjes...de bout zit is niet afgebroken...hij draait gewoon door
![]() maarre...wat vinden jullie hiervan: lang boutje nemen.....daar de kop vanaf zagen....insmeren met de sterkste loctite....dagje wachten...en dan het koelvloeistofhuisje erop...en met een moertje vastdraaien tipje van fre!
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#20
|
||||
|
||||
![]() goed tipje denk ik toch zo, zo heb ik het ook al eens gefixt bij een carburateur
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |