Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 13-12-2006, 21:43
74mk1's Avatar
74mk1 74mk1 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2005
Posts: 280
Default 1500cc of 19??cc in 74er

Het volgende deed zich voor.

Ik zou in mijn 74er de orginele 1,1 leggen en hem "orgineel" houden.
Maar omdat ik nu een 1,1 als daily heb heb ik besloten dat er hoe dan ook iets anders in moet. Daarom had ik een 75er 1,5 gekocht om erin te bouwen.
Nu kwam mijn baas met het idee om die 1,5 opteboren naar 87,5mm (als ik het goed heb) en 2l 16v zuigers te monteren met 16v drijfstangen en een 1.8 krukas, en dan de kop en inlaat laten bewerken grotere kleppen andere nokkenas en alles laten flowen. Dus zodat de buitenkant van het blok compleet orgineel blijft (luchtfilterbak aan de zijkant orginele carb).
Alle internals zijn nieuw. En hij schatte het in op een pktje of 120/140.
Volgens mijn baas bouwde hij vroeger ook altijd zo zijn blokjes.

Dus standaard 1.5 of niet?
Reply With Quote
  #2  
Old 13-12-2006, 22:50
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,811
Default

Een boring van 87,5mm bij een EA827 motorblok??? Kan niet, de 1.8 heeft iets van 81mm en de 2L uit b.v. een Golf III 82,5mm, een grotere boring dan dat is dus praktisch onmogelijk bij die blokken.

Ik zou zeggen, Ã*ls je dan persé een "big-block" in je`74er wil hebben, doe dan een standaard 1500 (motorcode FH), die hadden de Golf S of LS van `74 tenminste ook er in, maar dan standaard af fabriek.
__________________
Quote:
That was a great time, the summer of '71 - I can't remember it, but I'll never forget it! (Ian "Lemmy" Kilmister 1945 - 2015)


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote
  #3  
Old 13-12-2006, 22:53
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

En 16V zuigers onder een 8v kop? Mega compressie.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #4  
Old 14-12-2006, 09:10
74mk1's Avatar
74mk1 74mk1 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2005
Posts: 280
Default

Quote:
Originally Posted by Type 17
Een boring van 87,5mm bij een EA827 motorblok??? Kan niet, de 1.8 heeft iets van 81mm en de 2L uit b.v. een Golf III 82,5mm, een grotere boring dan dat is dus praktisch onmogelijk bij die blokken.

Ik zou zeggen, Ã*ls je dan persé een "big-block" in je`74er wil hebben, doe dan een standaard 1500 (motorcode FH), die hadden de Golf S of LS van `74 tenminste ook er in, maar dan standaard af fabriek.


Ik heb hier dus weinig tot geen verstand van.
Mijn baas deed altijd fanatiek aan autocross dus dat van de compressie
kan heel goed kloppen

fh motor heb ik al en het was de afweging om hem orgineel te houden
of om hem van binnen aan te passen
Reply With Quote
  #5  
Old 14-12-2006, 10:25
Ruud's Avatar
Ruud Ruud is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: May 2005
Posts: 1,509
Default

Ik dacht dat jou auto al gespoten stond.
dus mijn vraag:
waar zit je motor steun, op de 1100 cc plek of op de 1500 tot 2000 cc plek.
__________________
W12 Engine
http://youtu.be/q-uq3oOjuL8
Reply With Quote
  #6  
Old 14-12-2006, 10:40
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

ik gok op de '1100' plek
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #7  
Old 14-12-2006, 11:46
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,811
Default

Quote:
Originally Posted by Stijn
ik gok op de '1100' plek


Dat hoef je niet te gokken
__________________
Quote:
That was a great time, the summer of '71 - I can't remember it, but I'll never forget it! (Ian "Lemmy" Kilmister 1945 - 2015)


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote
  #8  
Old 14-12-2006, 12:08
IJsbeer86's Avatar
IJsbeer86 IJsbeer86 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 286
Default

Quote:
Originally Posted by 74mk1
Ik heb hier dus weinig tot geen verstand van.
Mijn baas deed altijd fanatiek aan autocross dus dat van de compressie
kan heel goed kloppen

fh motor heb ik al en het was de afweging om hem orgineel te houden
of om hem van binnen aan te passen


Ik heb ook nog een 1500cc blokje van een 74'er liggen (FKof FH code geloof ik, is ook maar een jaar of zo in de golf gestopt 74-75), voor een leuk bod een mooie, (zeldzame?) toevoeging aan je 74'er.

edit: ik zie net dat je al een FH blokje hebt ...gewoon d'rin duwen, een mooie dikke carb d'rop en koetsen.
__________________
Huidige Vag-hokken:
-1970 Type 3 Fasty
-1977 Audi 80

Oude Vag-hokken:
-1986 Golf
-1998 Polo Variant
-1977 Golf GLS
www.airspeedvenray.nl

Last edited by IJsbeer86 : 14-12-2006 at 12:16. Reason: ik zie teveel pixels, en lees te weinig woorden
Reply With Quote
  #9  
Old 15-12-2006, 10:53
74mk1's Avatar
74mk1 74mk1 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2005
Posts: 280
Default

Quote:
Originally Posted by ruud's fridolin
Ik dacht dat jou auto al gespoten stond.
dus mijn vraag:
waar zit je motor steun, op de 1100 cc plek of op de 1500 tot 2000 cc plek.



Mijn auto is idd al een jaar geleden gespoten, maar ik ben niet tevreden met het resultaat van de motorruimte dus die wordt overnieuw gedaan (plus dat ik een krasje gemaakt heb). Dus hij moet toch terug naar de spuiter.
De motorsteun zit nu op de 1100 plek

En voor Stijn.
Het plan om de auto origeneel te houden/maken is twee jaar geleden
helaas al overleden en ik ga/kan nu niet meer terug.
En daar komt bij dat JIJ (cq je vader) mij de laatste onderdelen die ik nodig had om er een 1,5 van te maken mij verkocht heeft.
In de vorm van een gele 75er.

Maar ik denk dat het een std 1,5 wordt.
Reply With Quote
  #10  
Old 15-12-2006, 11:22
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Komt die gele banaan dus toch nog van pas!
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum