![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Het volgende deed zich voor.
Ik zou in mijn 74er de orginele 1,1 leggen en hem "orgineel" houden. Maar omdat ik nu een 1,1 als daily heb heb ik besloten dat er hoe dan ook iets anders in moet. Daarom had ik een 75er 1,5 gekocht om erin te bouwen. Nu kwam mijn baas met het idee om die 1,5 opteboren naar 87,5mm (als ik het goed heb) en 2l 16v zuigers te monteren met 16v drijfstangen en een 1.8 krukas, en dan de kop en inlaat laten bewerken grotere kleppen andere nokkenas en alles laten flowen. Dus zodat de buitenkant van het blok compleet orgineel blijft (luchtfilterbak aan de zijkant orginele carb). Alle internals zijn nieuw. En hij schatte het in op een pktje of 120/140. Volgens mijn baas bouwde hij vroeger ook altijd zo zijn blokjes. Dus standaard 1.5 of niet? |
#2
|
||||
|
||||
![]() Een boring van 87,5mm bij een EA827 motorblok??? Kan niet, de 1.8 heeft iets van 81mm en de 2L uit b.v. een Golf III 82,5mm, een grotere boring dan dat is dus praktisch onmogelijk bij die blokken.
Ik zou zeggen, Ã*ls je dan persé een "big-block" in je`74er wil hebben, doe dan een standaard 1500 (motorcode FH), die hadden de Golf S of LS van `74 tenminste ook er in, maar dan standaard af fabriek.
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#3
|
||||
|
||||
![]() En 16V zuigers onder een 8v kop? Mega compressie.
__________________
Quote:
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik heb hier dus weinig tot geen verstand van. Mijn baas deed altijd fanatiek aan autocross dus dat van de compressie kan heel goed kloppen fh motor heb ik al en het was de afweging om hem orgineel te houden of om hem van binnen aan te passen |
#5
|
||||
|
||||
![]() Ik dacht dat jou auto al gespoten stond.
dus mijn vraag: waar zit je motor steun, op de 1100 cc plek of op de 1500 tot 2000 cc plek. |
#6
|
||||
|
||||
![]() ik gok op de '1100' plek
![]()
__________________
Quote:
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat hoef je niet te gokken ![]()
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik heb ook nog een 1500cc blokje van een 74'er liggen (FKof FH code geloof ik, is ook maar een jaar of zo in de golf gestopt 74-75), voor een leuk bod een mooie, (zeldzame?) toevoeging aan je 74'er. edit: ![]()
__________________
Huidige Vag-hokken: -1970 Type 3 Fasty -1977 Audi 80 Oude Vag-hokken: -1986 Golf -1998 Polo Variant -1977 Golf GLS www.airspeedvenray.nl Last edited by IJsbeer86 : 14-12-2006 at 12:16. Reason: ik zie teveel pixels, en lees te weinig woorden |
#9
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Mijn auto is idd al een jaar geleden gespoten, maar ik ben niet tevreden met het resultaat van de motorruimte dus die wordt overnieuw gedaan (plus dat ik een krasje gemaakt heb). Dus hij moet toch terug naar de spuiter. De motorsteun zit nu op de 1100 plek ![]() En voor Stijn. Het plan om de auto origeneel te houden/maken is twee jaar geleden helaas al overleden en ik ga/kan nu niet meer terug. En daar komt bij dat JIJ (cq je vader) mij de laatste onderdelen die ik nodig had om er een 1,5 van te maken mij verkocht heeft. In de vorm van een gele 75er. Maar ik denk dat het een std 1,5 wordt. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Komt die gele banaan dus toch nog van pas!
__________________
Quote:
|