![]() |
|
||||
|
||||
![]() beste vw matties,
ik heb een probleem, ik had velgsloten waarvan ik de sleutel kwijt was (ben) ![]() nu hebben ze er 3 af gekregen met zo'n speciale sleutel, maar 1tje blijft lekker zitten (wel lekker verrot nou). buitenkant is rond, dus zo'n universele dop is geen optie. ook vallen ze best diep in de velg, dus een bout oplassen zal ook niet meevallen, zal mischien net gaan maar ben toch bang voor de velg dan (hitte enzo). ik dacht zelf een pijpje in het boutgat (bahbah) schuiven (tegen beschadigen) en de kop derafboren. als de velg er dan af is kan ik hem er waarschijnlijk zo wel uitdraaien. is dit een goeie optie of geven jullie me weinig kans? evt. andere opties? bakkie moet toch onderhand wel verlaagd worden, en als ik een lekke band krijg is het ook wel handig dat ik het wiel kan verwisselen... alvast bedankt!
|
||||
|
||||
![]() Er zijn geharde doppen in de handel met linkse draad, deze snijden in je bout en komen zo muurvast te zitten. Daarna kun je losdraaien. Normaal heeft de bandenboer wel zo'n setje daarme kun je ze toch wel loskrijgen. Of hebben ze dit al gebruikt?
|
||||
|
||||
![]() ze hebben een speciale dop gebruikt, maar volgens mij niet met linkse draad. meer met "punten" oid erin. degene die er nog in zit ziet er wel gehavend uit, maar de buitenkant is nog intact. wel een goeie tip! zal eens langs een goeie bandenboer rijden vandaag of morgen.
|
||||
|
||||
![]() Voor die dop die je eroverheen slaat, moet je wel genoeg ruimte hebben naast je wielbouten, aangezien die erover heen valt. Hoop voor je dat dit wel gaat werken.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Is het voor of achter?
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Die manier gebruik ik ook vaak. Is wel een goeie, ffe langs een garage wippen die hebben die doppen egt wel liggen. Suc6
|
||||
|
||||
![]() Ik had hetzelfde...hij heeft toen mijn bout uit geboord..wile kwam eraf en toen heeft hij de rest van de bout eruit kunnen halen.
|
|
|||
|
|||
![]() je moet er gewoon een bout op lassen met co2 en dan draai je er em zo uit wij hebben ook zon set maar co2 wint et ...
|
||||
|
||||
![]() Quote:
het is voor
|
||||
|
||||
![]() Toevallig geen originele wielsloten? Dealer heeft altijd van die slotbout setjes liggen, maar aangezien ze al rond zijn zal het weinig nut meer hebben. Maar misschien dat die toch nog enigszins grip vind als je hem er overheen slaat.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Das jammer, achter kun je de remschijf/trommel nog demonteren. Die zijn redelijk goedkoop en makkelijk te vervangen.
|
||||
|
||||
![]() hey!
wat je ook kan proberen is op je gemak ns een paar keer wat hard slaan op de kop van de bout met een volle buis... of iets in die trend. dan n dop erop te slaan wat eig net n maatje te klein is k schat 15/16 en dan met n slagmoer sleutel (als je die hebt) m eraf te halen en anders met een wring-ijzer... is mij ook vaak zat gelukt ![]() heb r al redelijk ervaring en nee nog nooit bij mezelf gebeurd haha greets soepie
|
||||
|
||||
![]() Quote:
het is geen origineel velgslot. dingen zijn al rond van zichzelf, zit een soort figuurtje in waardoor je hem met een bijbehorende dop kunt losdraaien. ik moet nogsteeds gaan informeren bij de bandenboer, ik heb vrij weinig tijd gehad de laatste dagen. maar dat is nog wel de beste optie denk ik.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ook wel een goeie optie.. ik heb alleen thuis geen co2, alleen electrisch. zal ook eens een beetje rondvragen of iemand het aandurft, bout zit redelijk diep in de velg dus ik durf het zelf niet zo goed aan. maar ik heb wel een zooitje lassers in mijn kennissenkring, dus wie weet..
|
||||
|
||||
![]() Quote:
kom maar keer langs in ede. maak ze wel los zonder beschadigen en lassen. hoor het wel gr ben