![]() |
|
||||
|
||||
![]() Aankomende winter gaat bus voor groot onderhoud uit elkaar.
Nu wil ik eigenlijk van de gelegenheid gebruik maken om het blok te tunen. Heb hier op het forum al eens gezocht, maar niet iets duidelijks gevonden. Iemand hier die ervaring heeft of docu weet op het www?
|
||||
|
||||
![]() Andere nokkenas, carbs, cil.koppen met grotere kleppen enz.
Ik heb geen flauw idee wat er op dit gebied te krijgen of te doen is.
|
||||
|
||||
![]() Dit is voor mij ook een interessant topicje
![]()
|
||||
|
||||
![]()
|
||||
|
||||
![]() Inderdaad een interessante topic! Ik ben nog niet echt thuis in de boxerblokken maar heeft er iemand misschien een site waar zowel de opbouw als de mogelijkheden tot tunen op staat. Ik ben namelijk al een beetje aan het rondkijken op internet en dan kom je vaak short block, long block, dual port en dergelijke tegen. Ik weet wel wat het allemaal inhoudt maar ik ben wel benieuwd wat er allemaal in een T1/T2 mogelijk is.
Groeten Tim
|
||||
|
||||
![]() ik adviseer je even bij HotRod in Doesburg langs te gaan of te bellen, schrik niet van de prijzen sowieso, want je bent voor een normaal 2.ol revisieblok al 2000 euro kwijt!
|
||||
|
||||
![]() Niet weten waar de klepel hangt, wat termen opnoemen?
Beetje jammer dat je me verkeerd hebt ingeschat. Behalve aircooled rij ik ook nog Mini. Ik heb er zelf nu 4 waarvan ik er twee getuned hebt. En dan heb ik het niet over kant en klare onderdelen kopen en plaatsen, maar over dagen lang met de dremel de cilinderkop flowen, vliegwiel verlichten, carburateur modificeren enz enz. Een standaard 1275 opboren naar 1380cc en dan ipv 70 Pk een kleine 100 Pk er uit halen. (ben nu bezig met een turboblok waarvan ik zelf de in/uitlaatspruitstukken hebt gemaakt) Op luchtgekoeld gebied weet ik weinig wat er te halen valt. Het principe blijft het zelfde, maar waarom zou ik het wiel opnieuw gaan uitvinden terwijl er anderen zijn die er een hoop over weten. Ik zou dus maar de buitenbocht nemen. ![]()
|
||||
|
||||
![]()
|
||||
|
||||
![]() [QUOTE=Luuk]
Wat verwacht je van een blok en daar heb ik nog geen antwoord op gezien. QUOTE] (ben nu bezig met een turboblok waarvan ik zelf de in/uitlaatspruitstukken hebt gemaakt) Zo te zien hoeft het in elk geval geen daily driver te worden? |
|
||||
|
||||
![]() Mijn motto is: Eerst informatie vergaren, ervaringen delen en dan een inschatting gaan maken wat ik eventueel kan verwachten en daarop eventueel mijn beeld op aanpassen.
En niet anders om: Eerst een verwachting scheppen en dan tot de conclusie komen dat iets niet haalbaar is. Maar goed, degene die hier de linkjes hebben geplaatst (hulde) worden vriendelijk bedankt. Ik kan daar tenminste wat mee.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
That's the spirit. Mijn bedoeling is ongeveer een 15 tot 20 pk meer uit het blok te halen. 20 aan de krukas, maar ik weet niet hoeveel je verliest op de aandrijflijn. Dit kan nooit 5 pk zijn, maar schoon wil ik ongeveer 15 pk overhouden.
|
||||
|
||||
![]() Ik weet niet of je hier al een beetje tussen gekeken hebt, maar daar staat ook zat tussen ben ik achtergekomen:
http://spijlbussen.nl/smf/index.php...d 5a&board=7.0