Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Luchtgekoeld > Type 2 (bus '49-'67) (bus '68->)
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 02-10-2006, 21:13
martin's Avatar
martin martin is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 387
Default cu/cj tunen

Aankomende winter gaat bus voor groot onderhoud uit elkaar.
Nu wil ik eigenlijk van de gelegenheid gebruik maken om het blok te tunen.
Heb hier op het forum al eens gezocht, maar niet iets duidelijks gevonden.
Iemand hier die ervaring heeft of docu weet op het www?
__________________
VW T2b-2.0
VW Golf GTI mkI (1600 EG)
VW Golf GTI mkII
Reply With Quote
  #2  
Old 02-10-2006, 21:40
martin's Avatar
martin martin is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 387
Default

Andere nokkenas, carbs, cil.koppen met grotere kleppen enz.
Ik heb geen flauw idee wat er op dit gebied te krijgen of te doen is.
__________________
VW T2b-2.0
VW Golf GTI mkI (1600 EG)
VW Golf GTI mkII
Reply With Quote
  #3  
Old 03-10-2006, 10:53
VWrijder's Avatar
VWrijder VWrijder is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 671
Send a message via MSN to VWrijder
Default

Dit is voor mij ook een interessant topicje
__________________
hoog (bn.)
1 reikend tot of zich bevindend op een punt dat naar verhouding ver boven het referentiepunt ligt <=> laag
Reply With Quote
  #4  
Old 03-10-2006, 10:55
Zeend's Avatar
Zeend Zeend is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,388
Default

vlak over de grens: www.ahnendorp.com
Je kunt echt alles krijgen om een typ4 te tunen!


Jens
__________________
KCN regio Fryslân
Reply With Quote
  #5  
Old 03-10-2006, 19:12
Timmetje20's Avatar
Timmetje20 Timmetje20 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 452
Send a message via MSN to Timmetje20
Default

Inderdaad een interessante topic! Ik ben nog niet echt thuis in de boxerblokken maar heeft er iemand misschien een site waar zowel de opbouw als de mogelijkheden tot tunen op staat. Ik ben namelijk al een beetje aan het rondkijken op internet en dan kom je vaak short block, long block, dual port en dergelijke tegen. Ik weet wel wat het allemaal inhoudt maar ik ben wel benieuwd wat er allemaal in een T1/T2 mogelijk is.

Groeten Tim
__________________

Golf 1 GTI '83 Alpinweiss
Golf 1 1100 '83
Reply With Quote
  #6  
Old 03-10-2006, 20:09
martin's Avatar
martin martin is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 387
Default

Via mede-bussers op het VCT2-forum kwam ik aan deze link
Er is veel info te vinden.
__________________
VW T2b-2.0
VW Golf GTI mkI (1600 EG)
VW Golf GTI mkII
Reply With Quote
  #7  
Old 03-10-2006, 21:09
JeeWee's Avatar
JeeWee JeeWee is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,742
Default

ik adviseer je even bij HotRod in Doesburg langs te gaan of te bellen, schrik niet van de prijzen sowieso, want je bent voor een normaal 2.ol revisieblok al 2000 euro kwijt!
__________________
RIJD DUURZAAM, RIJD OLDTIMER!

Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers!

'72 T2 singlecab '78 T2 doka '80 T3 singlecab '80 T3 singlecab Lupo 3L
Reply With Quote
  #8  
Old 04-10-2006, 05:10
martin's Avatar
martin martin is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 387
Default

Niet weten waar de klepel hangt, wat termen opnoemen?
Beetje jammer dat je me verkeerd hebt ingeschat.

Behalve aircooled rij ik ook nog Mini. Ik heb er zelf nu 4 waarvan ik er twee getuned hebt.
En dan heb ik het niet over kant en klare onderdelen kopen en plaatsen, maar over dagen lang met de dremel de cilinderkop flowen, vliegwiel verlichten, carburateur modificeren enz enz. Een standaard 1275 opboren naar 1380cc en dan ipv 70 Pk een kleine 100 Pk er uit halen. (ben nu bezig met een turboblok waarvan ik zelf de in/uitlaatspruitstukken hebt gemaakt)

Op luchtgekoeld gebied weet ik weinig wat er te halen valt. Het principe blijft het zelfde, maar waarom zou ik het wiel opnieuw gaan uitvinden terwijl er anderen zijn die er een hoop over weten.

Ik zou dus maar de buitenbocht nemen.
__________________
VW T2b-2.0
VW Golf GTI mkI (1600 EG)
VW Golf GTI mkII
Reply With Quote
  #9  
Old 04-10-2006, 09:38
infamous's Avatar
infamous infamous is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2006
Posts: 155
Default

__________________
______________
Golf MK4 1.9TDI
T2b 1600
Golf MK1 Cabriolet 1.8
Polo 6N 1.9D
Reply With Quote
  #10  
Old 04-10-2006, 10:28
scumbag's Avatar
scumbag scumbag is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 374
Default

[QUOTE=Luuk]
Wat verwacht je van een blok en daar heb ik nog geen antwoord op gezien.
QUOTE]

(ben nu bezig met een turboblok waarvan ik zelf de in/uitlaatspruitstukken hebt gemaakt)

Zo te zien hoeft het in elk geval geen daily driver te worden?
Reply With Quote
  #11  
Old 04-10-2006, 11:26
martin's Avatar
martin martin is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 387
Default

Mijn motto is: Eerst informatie vergaren, ervaringen delen en dan een inschatting gaan maken wat ik eventueel kan verwachten en daarop eventueel mijn beeld op aanpassen.
En niet anders om: Eerst een verwachting scheppen en dan tot de conclusie komen dat iets niet haalbaar is.

Maar goed, degene die hier de linkjes hebben geplaatst (hulde) worden vriendelijk bedankt. Ik kan daar tenminste wat mee.
__________________
VW T2b-2.0
VW Golf GTI mkI (1600 EG)
VW Golf GTI mkII
Reply With Quote
  #12  
Old 04-10-2006, 15:56
martin's Avatar
martin martin is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 387
Default

Quote:
Anyway, we komen toch uiteindelijk wel waar je wilt zijn en daar gaat het om.

That's the spirit.
Mijn bedoeling is ongeveer een 15 tot 20 pk meer uit het blok te halen.
20 aan de krukas, maar ik weet niet hoeveel je verliest op de aandrijflijn. Dit kan nooit 5 pk zijn, maar schoon wil ik ongeveer 15 pk overhouden.
__________________
VW T2b-2.0
VW Golf GTI mkI (1600 EG)
VW Golf GTI mkII
Reply With Quote
  #13  
Old 04-10-2006, 18:14
Timmetje20's Avatar
Timmetje20 Timmetje20 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 452
Send a message via MSN to Timmetje20
Default

Ik weet niet of je hier al een beetje tussen gekeken hebt, maar daar staat ook zat tussen ben ik achtergekomen:

http://spijlbussen.nl/smf/index.php...d 5a&board=7.0
__________________

Golf 1 GTI '83 Alpinweiss
Golf 1 1100 '83
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 13:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum