![]() |
|
||||
|
||||
![]() Een tijd terug had mijn GTI het volgende probleem, iedere keer lag er een plasje olie op het inlaatspruitstuk. Toen bleek dat het kleppendeksel niet echt vast zat. Die vervolgens vast gezet en er was niks meer aan de hand.
Nu doet ie het weer, flink olie op het inlaatspruitstuk en het kleppendeksel weer iets los.. Ik maak me er wel wat zorgen om, zeker ook omdat het best wat olie is wat er uitloopt en flink warm wordt. Zou dat puur door het kleppendeksel komen, of kan ie daar nooit zoveel olie door kwijtraken? Wat zou het dan kunnen zijn? |
|
||||
|
||||
![]() Als die kleppendeksel iets los zit, neem ik aan dat die weer gewoon lekt, zou ook gewoon eens een nieuwe klepdeksel pakking proberen.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja precies, daar ga ik ook vanuit, maar het lijkt me wel meer olie dat ie lekt dan eerst... De achterkant van de motor is best nat .. |
|
||||
|
||||
![]() Zou es kijken of er niet ergens n moertje voor je kleppendeksel niet helemaal 100% meer is, misschien draad kapot...
|
||||
|
||||
![]() Ik heb net de moertjes allemaal maar ff vervangen en nu maar ff afwachten wat ie doet..
Klopt het dat als ik de pakking wil vervangen de waterpomp er af moet? i.v.m de kap om de distributieriem, die heeft erg weinig ruimte t.o.v de poelie om opzij te trekken.. |
|
|||
|
|||
![]() bovenstekap kan er zo af
en als je een nieuwe pakking neemt neem dan een rubber |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Kap van de driem kan je zo omhoogtrekken. Daar hoeft de waterpomp niet voor gedemonteerd te worden hoor! Monteer tussen de moertjes van de kleppendeksel veerringen of monteer nylon borgmoeren. Dan gaan ze ook niet los. (vastdraaien met 25Nm) |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Hmm vaag, ben al eens eerder met die pakking aan het stoeien geweest en toen kreeg ik die kap met geen mogelijk het naar boventoe getrokken, het leek erop dat ie halverwegen ook nog vast zat.. |
|
|||
|
|||
![]() zit halverwegen met een inbus 6mm vast
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja precies die had ik er dus uit,wou em omhoog trekken maar meegeven ho maar.. zodoende dacht ik dat je ie opzij getrokken moest worden richting poelie zeg maar.. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Hij zit d8 ik vast onder de kleppendeksel, bij mij met een 6-kant boutje ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik zal et morgen eens ff tjekken ![]() Bedankt alvast! |
|
|||
|
|||
![]() iets opzij trekken tegen de riem aan en naar boven toe weg halen
die inbus is een moer en het draadeindje blijft het dan achter hangen |
|
||||
|
||||
![]() Nou weet ik ook wel waarom ik de vorige keer die kap niet los kreeg..
Heb nooit gezien dat die uit 2 delen bestaat ![]() Het onderste deel zit vrij strak naast die poelie en toen die kap dus niet omhoog wilde komen dacht ik dus dat ie daarop bleef hangen.. verkeerd gedacht dus.. Maar de pakking is vervangen, zometeen de achterkant van het blok wat ontvetten, zit nu nog iets olie op het uitlaatspruitstuk en dat gaat fijn roken en stinken... Ben benieuwd of het probleem verholpen is nu.. |
|
||||
|
||||
![]() Na een ritje van 20km is ie nog kurk droog
![]() Ben er weer blij mee! ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Gelukkig maar! ![]() Hopen dat het nu echt over is ![]()
|
|||
|
|||
![]() Mag hopen dat je hem niet te vast hebt gezet, anders is hij morgen weer stuk.
Kruislings vast zetten, en gewoon vast is vast. Eigenlijk een slag meer dan handvast zeg maar. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Jep vast is vast ![]() |