![]() |
|
||||
|
||||
![]() Een collega van me heeft een golfje (EG motor maar geen GTI) uit duitsland gehaald om wat op te knappen, nu kwam hij het volgende tegen:
![]() Uit die plug op de foto komt wat koelwater nadat de motor gedraaid heeft, tijdens het draaien niet. Als de motor normaal warm is geweest en je zet em uit begint ie daar te piesen..... Is dat normaal ![]() alvast bedankt |
|
||||
|
||||
![]() hebben ze denk ik n stop in gedrukt, die buis is normaal voor een blok met KVS tankje en weet haast wel zeker dat dit eentje zonder is maar dus met het verkeerde stuk buis...
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Tis inderdaad een systeem zonder tankje, dop in de radiateur.... Hoe kan het dan dat ie alleen na het lopen piest? Bedankt iig, kan ie opzoek gaan naar een goed stukkie pijp.. |
|
|||
|
|||
![]() sinds wanneer zijn EG motorblokken dat geen GTI is?
m |
|
||||
|
||||
![]() Ik bedoelde geen GTI op kenteken, maar er is later een EG in gezet.....
Ding heeft jamer genoeg ook grote achterlichten. |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Omdat dan het systeem onder druk staat als de motor warm is.
|
||||
|
||||
![]() Ja ok, maar had verwacht dat ie juist dan zou piesen....
|
|
|||
|
|||
![]() is orgineel van eenEG rond 80 met apart expansievat oudere type hadden het in de radiatuur met dop
|
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Je verwacht dat hij gaat piesen als de motor loopt? Dat zal waarschijnlijk komen omdat de motor dan de koelvloeistof nog rond pompt.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Druk loopt op na stilzetten. Bij draaiende motor wordt het water nog door de radiateur gepompt.
|
|||
|
|||
![]() jep, ik zou het ook dicht maken als ik jou was... heb het bij mij toen ook dichtgemaakt (geswitched van KVS naar zonder)
|
|
||||
|
||||
![]() Ok, bedankt allemaal!
|
|
|||
|
|||
![]() want als het goed is zit er dan in je dop op het reservoir een soort overdrukventiel... net als bij de KVS reservoir eigenlijk...
|