![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik ben voor mijn nieuwe BBSen op zoek naar centreerringen met naafgat 57mm. Iemand die en goed adres weet?
|
||||
|
||||
![]() wat is de buitendiameter? Weet niet of het een standaard maar is, maar een beetje velgen/onderdelen boer moet die wel kunnen leveren.
Als iemand nog een adresje weet om een centreerring van 0,5mm (op een 57,1 naaf) te regelen....
|
||||
|
||||
![]() http://www.intexwheels.nl/
Hebben Marc ooit goed geholpen met ringen voor in de Wolfrace @ C : 0,5 kan je verwaarlozen hoor |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Hoe kom je aan 1 mm speling? Moet je de speling maal 2 doen omdat het een ring is?? Als de centreerring rondom 0,5 mm dik is was de speling volgens mij ook 0,5 mm. De profieldiepte van je band doe toch ook niet maal 2?
|
|||
|
|||
![]() je heb boven een 0.5 en onder een 0.5 dus dat is totaal samen 1 mm.
TADA ! |
|
||||
|
||||
![]() Maar naar de buitenkant toe heb je maar een halve mm rondom .. dus verder dan een halve mm schuift het niet
TADA ![]() Last edited by Gert : 30-05-2006 at 21:04. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Je vergeet de speling links en rechts nog, en links boven en rechts onder etc.... Je kunt het wiel dan toch maar 0,5 mm heen en weer bewegen dus de speling blijft 0,5 mm. @Stijn, heb je geen BBS verkooppunt in de buurt. De VW-dealer bijvoorbeeld. Die moeten zo een setje kunnen bestellen. (Gert was me voor)
WWW.MIVW.NL Last edited by Jurgen Santana : 30-05-2006 at 20:53. |
|
||||
|
||||
![]() Ja kunnen ze bij de 'echte dealert' daar aan komen? Ga ik dat morgen even checken, thanks!
|
||||
|
||||
![]() Gevonden: Profile Tyrecenter is dealer van alles BBS (tip!)
|
||||
|
||||
![]() Over welke BBS en hebben we het hier ? Fotow
![]() |
|
||||
|
||||
![]() @ Gert:
ja precies dat wilde ik net vragen!! ![]() Foto's!! ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Voor de V8: BBS RC's. Voor 8Jx17 ET35 en achter 9Jx17ET32
Foto's volgen ![]()
|
||||
|
||||
![]() ff vraagje..
buurman van mij heeft altijd bij banden/velgenhandel gewerkt... en hij zegt dat centreerringen totaal niet nodig zijn, alleen handig met t erop zetten van de velg, zolang je de wielbouten maar kruiselings goed aandraait zodat hij zich op de bouten centreerd.... ok bij schuifbouten is t andere poep.... klopt dit? andere ervaringen?
|
||||
|
||||
![]() Quote:
whoot..
|
||||
|
||||
![]() Tja, daar zijn de meningen over verdeeld. Ik zag zelf nooit zo het nut er van in, maar als op mijn nieuwe RC's een grote ACHTUNG sticker over het naafgat zit met de dreiging van WOIII als ik geen ringen gebruik dan tuf ik maar ff naar Profile...
Er zal wel een technische reden voor zijn denk ik, hoewel ik er ook wel benieuwd naar ben (ik zelf heb het idee: als de bouten eenmaal vast zitten dan is er zo goed als geen afschuivende kracht meer mogelijk).
|
||||
|
||||
![]() Je verhaal klopt maar als ze een beetje los zitten .. Ok komt weinig voor alle vier dan vangt de centrering het weer op . Soort extra veiligheid
|
|
||||
|
||||
![]() better be safe than sorry
![]()
|
||||
|
||||
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Bij greg heeren in hilvarenbeek kun je centreerringen laten draaien, handig als je een afwijkende maat hebt, ze kosten wel wat 7,50/stuk. website; www.heeren.nl