![]() |
|
|||
|
|||
![]() Na een aantal jaren hier ook maar s een voorsteltopic aanmaken.
Mijn naam is Niels Dubbeldam en ik woon bijna mijn hele leven al in de NoordOostPolder. Bouwjaar 1974, getrouwd, twee kinderen, hypotheek etc. blablabla. In 1993 door een maatje besmet geraakt met het Golf GTI virus. Hij nam me mee naar een meeting op de testbaan in Lelystad en na het zien van de KR van Jeroen Dik en nog wat ander spul was ik verkocht... Toen nog student en uiteindelijk m'n eerste auto kunnen kopen, een GTI uiteraard: [IMG] ![]() [/IMG] Parelmoerwit op 14" BBS-jes. Hier met heeeel veel plezier een jaar of drie in rondgestuurd en toen was t tijd voor de volgende een Golf 2 GTI 16V Edition One. Dat ding was zo slecht dat ik m na een maand of 8 gauw heb ingeruild voor een Golf 3 GTI 16V. Heerlijke auto was dat. Daarna, ook weer na een jaar of drie overgestapt in een Bora 1.9 TDI met 115 pk. Inmiddels getrouwd, dus vandaar de gkeuze voor wat degelijker spul... Last edited by NielsDub : 13-04-2016 at 18:10. |
|
|||
|
|||
![]() mooi he.... dat waren de tijden dat je zelfs nog als student een GTI kon kopen.
ik zou zeggen: Welkom!! ![]()
|
||||
|
||||
![]() Welkom
![]() Ik heb je een tijd terug getroffen bij deckedm toen je wielen kwam halen ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
GTI kopen ging nog wel, NLG 4.000,-. Maar de rest was andere koek hè, 'sjaak'schroefsetjes of babi panggang bandjes waren er nog niet. Was allemaal schreeuwend duur... Wat dat betreft is er heel veel veranderd! |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ja dat klopt, wielen nog steeds niet gemonteerd ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Zelf bouten geregeld zeker?
![]() Wielen zijn wel super. |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Yep ![]() S4 wielen zijn/blijven idd super, twijfel ook nog wel een beetje, zouden stiekum onder de 1 ook dik staan ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ja idd. Ik heb m zien staan afgelopen zondag. Mooi ding.
Ik zou die wielen echt onder de polo zetten. Supergaaf denk ik. Echt. |
|
|||
|
|||
![]() Thanks! Ben ook erg wijs met de GTI. Daar kan ik me de komende jaren wel mee vermaken. Lekker toeren, verbeteren en naar mn zin maken is het plan. Puur hobby, rustig aan en geen druk erop om dingen af te hebben.
S4 wielen zit ik nog over te dubben, zou idd super gaaf staan onder de Polo. Probleem is dat dat de daily van mijn vrouw is en die vind m al (te) laag en stuiterig.... (En ik vrees voor stoeprandschade) Als iemand ze wil overnemen voor onder zn Polo, be my guest! |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
hahaha herkenbaar..ik was 19 toen ik mijn eerste GTI kocht..me helemaal suf voor gewerkt jaren van tevoren..niet uitgaan ,veel in brommers handelen,vakken vullen,naast een baan als leerling autoschadehersteller..oud ijzer en lood ophalen.. uiteindelijk mijn allerlaatste gulden bijeen geschraapt om hem te kunnen kopen, klein ritje vanaf de dealer gelijk in de garage.. want rijden kon ik het ding (toen nog)niet,verzekeren op mijn eigen naam +leeftijd was onmogelijk toen..MAAR ik had er eentje!..en nog een 83er 1800 ook.. weer sparen voor een setje gele Koni's..(gingen onder het bed zolang)..dan sparen voor een setje verlagingsveren (ook onder het bed)..Kenwood radio cd speler ..voor 800 gulden (goedkoper was er nauwelijks)..Gillet eindemper gekocht op Baarlo..(ik was he-le-maal verpest vanaf Baarlo 94).. setje ATS cups in 15 inch et 20 ..gingen weer de schuur in ..wachtend op geld voor banden..,net wat je zegt Niels..Hyfly's of Nanpang van tientjes per stuk waren er niet..het werden Toyo's of Michelins/Bridgestones..(4-500 gulden) en uiteindelijk kon er dan op een mooie dag alles ondergeschroefd worden.. er reden er hier hooguit 10 rond ,en een 'echte' 83er 1800 (geen C met een zwarte achterklepsticker en wielkastverbreders)..was gewoon een ding met status..je was echt de 'man' toen..drugsdealen was toen nauwelijks ,leasen met contant geld bestond toen nog niet.. de eerste eigenaar van de mijne was de vrouw van een tandarts...(nieuwprijs 38.000 gulden!).. en internet was er niet..dus toen ik schijfremmen voor de achteras wilde ,kwam ik via 'de Vondst' uit bij een sloper in Eindhoven..die had een Scirocco 2 16v staan .. dus even een hele zaterdag kwijt om die te gaan halen ...hopelijk was het ook geen gewoon 1,6tje met trommels ...maar dat wist je pas als je er naast stond.. tegenwoordig even een berichtje via Facebook of hierzo ,en klaar is kees.. ook was je een hele peer met een snelle 8v...kostte toen net zoveel om te tunen als nu een 1,8t of Vr6 ombouw..en leverde hooguit 140pk.. achja.. |
|
|||
|
|||
![]() Haha, ja... Baarlo, Castrop Rauxel, those were the days hè....
![]() |
|
|||
|
|||
![]() De Vondst.......
Dat mooie gele krantje.... Ik ben 38 inmiddels en die tijden mis ik echt wel. ![]()