Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Luchtgekoeld > Type 2 (bus '49-'67) (bus '68->)
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 17-09-2005, 11:13
Titi-Stengeleir's Avatar
Titi-Stengeleir Titi-Stengeleir is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 239
Talking T2: How low can you go??!!

Heb dit jaar op de bugshow de bestuurder van deze T2 een beetje leren kennen:



Ik heb met hem een weddenschap aangegaan, just for fun, ik zou volgend jaar op de bugshow met mijn T2 lager hangen dan de zijne
Dus, als er mensen zijn die denken dat hun T2 lager ligt, iemand kennen en_of een fotootje hebben, laat het me weten!!!!

Nb: je moet weten dat ook hij zijn wielkasten binnenin heeft uitgeslepen :biggrin: :biggrin:
__________________
Een vrouw doet een man vele zorgen vergeten...die een vrijgezel niet heeft...
Reply With Quote
  #2  
Old 17-09-2005, 11:21
Titi-Stengeleir's Avatar
Titi-Stengeleir Titi-Stengeleir is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 239
Default

Hier nog een fotootje:




Zij die met een T2 rijden zullen wel begrijpen als ik zeg dat dit busje wel erg laag ligt
__________________
Een vrouw doet een man vele zorgen vergeten...die een vrijgezel niet heeft...
Reply With Quote
  #3  
Old 17-09-2005, 11:32
Zeend's Avatar
Zeend Zeend is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 1,388
Default

Volgens mij staat dat busje niet voor niets op rode platen..


Jens
__________________
KCN regio Fryslân
Reply With Quote
  #4  
Old 17-09-2005, 11:42
vwcrewcab's Avatar
vwcrewcab vwcrewcab is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,601
Default

Dat is idd laag
Zou hier nog mee te rijden zijn???

Ziet er wel gaaf uit, alleen denk ik dat het bij jou bus er nog gaver uitziet omdat die voor de rest er ook gaaf uitziet
__________________
Grt Frederic.

Quote:
Originally Posted by -Jens-
soms moet je de koe gewoon recht in de kont kijken wil je weten waar de stront vandaan komt
Reply With Quote
  #5  
Old 17-09-2005, 11:57
Titi-Stengeleir's Avatar
Titi-Stengeleir Titi-Stengeleir is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 239
Default

De man beweerde dat hij er zo al 4OOOkm mee had gereden, lag wel keihard maar het reed goed zei hij
__________________
Een vrouw doet een man vele zorgen vergeten...die een vrijgezel niet heeft...
Reply With Quote
  #6  
Old 17-09-2005, 13:04
vwcrewcab's Avatar
vwcrewcab vwcrewcab is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,601
Default

Quote:
Originally Posted by Titi-Stengeleir
De man beweerde dat hij er zo al 4OOOkm mee had gereden, lag wel keihard maar het reed goed zei hij


Zal hij ook wel regelmatig met z'n kop tegen het dak zitten :biggrin:
__________________
Grt Frederic.

Quote:
Originally Posted by -Jens-
soms moet je de koe gewoon recht in de kont kijken wil je weten waar de stront vandaan komt
Reply With Quote
  #7  
Old 17-09-2005, 14:09
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

Waarom heeft ie rode letters? oud type kenteken???
Reply With Quote
  #8  
Old 17-09-2005, 17:04
air-mike's Avatar
air-mike air-mike is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 16
Default

heb hem zien rijden in spa, zat nog 2 man in vanachter en kon bijna nergens over op de camping.
Is wel knap, ma toch iets te veel voor nog te kunnen gebruiken.
en daaar zit toch de fun he
Reply With Quote
  #9  
Old 17-09-2005, 18:15
lowrider's Avatar
lowrider lowrider is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 148
Default

logisch dat je dan je wielkasten van binnen uit moet slijpen.
Op zich moet het wel kunnen ,ik vraag me alleen af hoe hij zo laag komt ,Met dropped spindles en rasterplaten denk ik.
Achter moet je een flink stuk uit je chassisbalk halen en mogelijk verzette veerplaten gebruiken.

zijn er geen fotos van de onderkant genomen ?wil wel es zien hoe eea in elkaar steekt
Reply With Quote
  #10  
Old 17-09-2005, 18:38
Titi-Stengeleir's Avatar
Titi-Stengeleir Titi-Stengeleir is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 239
Default

Quote:
Originally Posted by lowrider
logisch dat je dan je wielkasten van binnen uit moet slijpen.
Op zich moet het wel kunnen ,ik vraag me alleen af hoe hij zo laag komt ,Met dropped spindles en rasterplaten denk ik.
Achter moet je een flink stuk uit je chassisbalk halen en mogelijk verzette veerplaten gebruiken.

zijn er geen fotos van de onderkant genomen ?wil wel es zien hoe eea in elkaar steekt


Ikzelf heb vanachter meer dan 3 centimeter uit het chassis moeten slijpen om de cardanassen door te kunnen laten, maar mooi u profieltjes ingelast en dan afgekit en rutex over dan...En voorraan klein stukje om de spoorstangen door te kunne laten.

En ja, voorraan rasterplaten en dropped spindels, en dan heb je in theorie??? 4 centimeter dat je nog kan zakken???
__________________
Een vrouw doet een man vele zorgen vergeten...die een vrijgezel niet heeft...
Reply With Quote
  #11  
Old 17-09-2005, 19:28
Klaas16v's Avatar
Klaas16v Klaas16v is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2005
Posts: 233
Default

Quote:
Originally Posted by ForumFreak
Waarom heeft ie rode letters? oud type kenteken???


Is het Duitse oldtimer kenteken, net zoals wij de blauwe platen hebben, hebben hun rode letters ipv zwarte
Reply With Quote
  #12  
Old 17-09-2005, 20:49
Split52's Avatar
Split52 Split52 is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,879
Default

Gasten stonden naast ons op de camping, kan alleen maar zeggen dat ik het dood zonde vond/vind van die dubbeleschuifdeurbestellert. Elke keer schuren over de grond... Leuk maar je kunt het ook overdrijven he!
Reply With Quote
  #13  
Old 17-09-2005, 20:57
stufenheckfahrer's Avatar
stufenheckfahrer stufenheckfahrer is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2005
Posts: 881
Default

Quote:
Originally Posted by Klaas16v
Is het Duitse oldtimer kenteken, net zoals wij de blauwe platen hebben, hebben hun rode letters ipv zwarte


Sorry Klaahaasje, daar sla je de plank ff mis!
Dit zijn Duitse handelaarsplaten, net als wij in Nederland groene platen hebben. En het lijkt mij sterk dat hij daarmee buiten Duitsland mag rijden.
Met de groene NL platen mag je ook niet de grens over
Het kenteken wat jij bedoelt heeft zwarte letters maar eindigt met een H, van historisch

Greetz Ron
__________________
Veni vidi velcro.....
Ik kwam, zag, en bleef hangen
Reply With Quote
  #14  
Old 17-09-2005, 21:16
hajee's Avatar
hajee hajee is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2004
Posts: 6,884
Send a message via MSN to hajee
Default

Quote:
Originally Posted by stufenheckfahrer
Sorry Klaahaasje, daar sla je de plank ff mis!
Dit zijn Duitse handelaarsplaten, net als wij in Nederland groene platen hebben. En het lijkt mij sterk dat hij daarmee buiten Duitsland mag rijden.
Met de groene NL platen mag je ook niet de grens over
Het kenteken wat jij bedoelt heeft zwarte letters maar eindigt met een H, van historisch

Greetz Ron

niet mee eens..duitsers hebben de mogelijkheid om met een "07"nummer te
rijden..dit is ahw een soort van "handelaarsplaat voor oldtimer bezitters"
dwz dat je één setje platen hebt met een kentekenbewijs, welke je op verschillende oldtimers kunt gebruiken(max.10 verschillende)
hierbij heb je een boekje waarin je je ritten moet vermelden. je mag echter max. 25 kilometer vanaf je huis weg, én naar treffens, ed..
Reply With Quote
  #15  
Old 17-09-2005, 21:32
airy's Avatar
airy airy is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 504
Send a message via AIM to airy
Default

Super zo laag, rijcomfort maakt niet uit man als het maar laag is succes met het verlagen van je bus. Vond het wel een cooolll busje!!!
__________________
Het kan nooit laag genoeg zijn
Reply With Quote
  #16  
Old 19-09-2005, 17:04
lowrider's Avatar
lowrider lowrider is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 148
Default

Quote:
Originally Posted by Titi-Stengeleir
Ikzelf heb vanachter meer dan 3 centimeter uit het chassis moeten slijpen om de cardanassen door te kunnen laten, maar mooi u profieltjes ingelast en dan afgekit en rutex over dan...En voorraan klein stukje om de spoorstangen door te kunne laten.

En ja, voorraan rasterplaten en dropped spindels, en dan heb je in theorie??? 4 centimeter dat je nog kan zakken???


Ja zou kunnen. eingelijk zou je de gehele vooras omhoog moeten halen om je originele confort te behouden ( en je wielgeometrie , bij rasterplaten gaat je wiel naar achteren en daardoor duikt ie meer in de neus)., is alleen moeilijk te realiseren omdat je dan binnenin veel moet weghalen cq verstevigen.
heb het volgens mij eens gezien bij een t1 waar ze de gehele as omhoog gehaalt hadden.
Hoeveel zou je maximaal uit je chassisbalk kunnen halen ? een cm of 5 moet volgens mij wel kunnen als je er een goed dik u profiel in last.
Oja vergeet niet dat wanneer je je spatbord voor uitslijp en verhoogt dat je dan ook je deur moet veranderen . De balk onderin je deur moet nl ook omhoog omdat deze boven het wiel/spatbord zit.
Kweenie of je dat boek hebt over "how to modify volkswagen bus " maar daar staan wel wat fotos in van mensen die hun spatbord verhoogt hebben .


succes met je project en hou ons op de hoogte !!

Last edited by lowrider : 19-09-2005 at 18:21.
Reply With Quote
  #17  
Old 19-09-2005, 20:19
MTXtreme MTXtreme is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 7
Default

@ Lowrider

Kweenie of je dat boek hebt over "how to modify volkswagen bus " maar daar staan wel wat fotos in van mensen die hun spatbord verhoogt hebben .


Graag wat meer info over dit boek!!!

bvd,

justin H
Reply With Quote
  #18  
Old 19-09-2005, 20:37
M.I.V.W's Avatar
M.I.V.W M.I.V.W is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,965
Default

Quote:
Originally Posted by hajee
niet mee eens..duitsers hebben de mogelijkheid om met een "07"nummer te
rijden..dit is ahw een soort van "handelaarsplaat voor oldtimer bezitters"
dwz dat je één setje platen hebt met een kentekenbewijs, welke je op verschillende oldtimers kunt gebruiken(max.10 verschillende)
hierbij heb je een boekje waarin je je ritten moet vermelden. je mag echter max. 25 kilometer vanaf je huis weg, én naar treffens, ed..



Goed geraden ,je mag 4 nieuwe ballen trekken
Reply With Quote
  #19  
Old 19-09-2005, 21:00
Titi-Stengeleir's Avatar
Titi-Stengeleir Titi-Stengeleir is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 239
Default

Quote:
Originally Posted by lowrider
Ja zou kunnen. eingelijk zou je de gehele vooras omhoog moeten halen om je originele confort te behouden ( en je wielgeometrie , bij rasterplaten gaat je wiel naar achteren en daardoor duikt ie meer in de neus)., is alleen moeilijk te realiseren omdat je dan binnenin veel moet weghalen cq verstevigen.
heb het volgens mij eens gezien bij een t1 waar ze de gehele as omhoog gehaalt hadden.
Hoeveel zou je maximaal uit je chassisbalk kunnen halen ? een cm of 5 moet volgens mij wel kunnen als je er een goed dik u profiel in last.
Oja vergeet niet dat wanneer je je spatbord voor uitslijp en verhoogt dat je dan ook je deur moet veranderen . De balk onderin je deur moet nl ook omhoog omdat deze boven het wiel/spatbord zit.
Kweenie of je dat boek hebt over "how to modify volkswagen bus " maar daar staan wel wat fotos in van mensen die hun spatbord verhoogt hebben .


succes met je project en hou ons op de hoogte !!



Ik heb niet tot tegen de deuren moeten uitslijpen hoor, aangezien mijn vooras ingekort is, kan ik zo een 7 tal centimeter van de rand blijven he...
__________________
Een vrouw doet een man vele zorgen vergeten...die een vrijgezel niet heeft...
Reply With Quote
  #20  
Old 19-09-2005, 21:08
Titi-Stengeleir's Avatar
Titi-Stengeleir Titi-Stengeleir is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 239
Default

NIET ZOALS DEZE DUS:




Splitje van RadikalBugz op Bugshow 2005...
__________________
Een vrouw doet een man vele zorgen vergeten...die een vrijgezel niet heeft...
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum