Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 07-11-2015, 16:05
Broer Konijn's Avatar
Broer Konijn Broer Konijn is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 803
Send a message via MSN to Broer Konijn
Default K&N voor de pierburg 2e2

http://www.ebay.com/itm/56-9159-K-N...AAOSwo6lWJTZ b

Als ik dit filter op mijn standaard carburateur schroef dan houd ik een aantal vacuumslangetjes over volgens mij, net als de ontluchting die op het kleppendeksel naar het filterhuis zit. Wat doe ik hiermee?

Dan is er ook nog deze goedkopere variant van schuim:
http://www.ebay.com/itm/RAMAIR-Carb...T8yg v&vxp=mtr

Maakt het veel uit wat betreft filterkwaliteit/aanzuig geluid ?
Reply With Quote
  #2  
Old 09-11-2015, 00:36
markhietbrink markhietbrink is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2013
Posts: 291
Default

Op mijn weber zit de aansluiting er voor de vacuumslangen ook wel op, ik gebruik dan ook mijn originele filter erop en heb hem dus wel aangesloten. Echter lijkt me een andere optie afdoppen dan het beste! Die van je carteronluchting zijn van die speciale kleine filtertjes voor te krijgen die je erop zet.

Kwaliteit kan ik je weinig over vertellen, K&N heeft wel varianten die levenslang/een paar ton mee gaan en zelf kunt reinigen. Dat is iets wat ik op de weber nog een x wil.
Reply With Quote
  #3  
Old 09-11-2015, 08:08
Maarteno's Avatar
Maarteno Maarteno is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 321
Default

Als je dat luchtfilter gebruikt kun je de originele luchtfilterbak toch niet meer gebruiken dus de inlaatluchtverwarming valt al weg.

edit: aangepast beide slangen zijn voor die klep in het luchtfilterhuis

Last edited by Maarteno : 12-11-2015 at 07:52.
Reply With Quote
  #4  
Old 09-11-2015, 13:33
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

Als ik het me goed herinner, dan zitten er 2 slangetjes op het originele filter aangesloten. Eentje die vanaf de carb komt en dus zorgt voor het vacuüm...deze zit aangesloten op de temperatuurschakelaar. En vanaf de temp.schakelaar gaat er vervolgens een ander slangetje naar de warm/koude luchttoevoerklep.

Dat slangetje vanaf de carb kan je rustig afdoppen....je hebt alleen geen warm/koud stand meer...maar daar merk je niets van. Ik rijd al jaren zonder (Golf 2 en Polo)

Aanzuiggeluid is gewoon gaaf met zo`n K&N filter erop. Vooral als de 2e gasklep erbij open gaat

Oja...en je moet ff iets fixen voor je carterontluchting

EDIT:

Zie foto:


Reply With Quote
  #5  
Old 11-11-2015, 18:33
Broer Konijn's Avatar
Broer Konijn Broer Konijn is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 803
Send a message via MSN to Broer Konijn
Default

Okee bedankt voor de duidelijke uitleg ! Oja en moet er ook een grotere sproeier in de carburateur? Meer lucht dus ook meer brandstof noodzakelijk toch ?

Last edited by Broer Konijn : 11-11-2015 at 18:35.
Reply With Quote
  #6  
Old 11-11-2015, 19:12
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

De hoeveelheid verandert niet....hij krijgt het alleen makkelijker in de cilinders
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum