![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() http://www.ebay.com/itm/56-9159-K-N...AAOSwo6lWJTZ b
Als ik dit filter op mijn standaard carburateur schroef dan houd ik een aantal vacuumslangetjes over volgens mij, net als de ontluchting die op het kleppendeksel naar het filterhuis zit. Wat doe ik hiermee? Dan is er ook nog deze goedkopere variant van schuim: http://www.ebay.com/itm/RAMAIR-Carb...T8yg v&vxp=mtr Maakt het veel uit wat betreft filterkwaliteit/aanzuig geluid ? |
#2
|
|||
|
|||
![]() Op mijn weber zit de aansluiting er voor de vacuumslangen ook wel op, ik gebruik dan ook mijn originele filter erop en heb hem dus wel aangesloten. Echter lijkt me een andere optie afdoppen dan het beste! Die van je carteronluchting zijn van die speciale kleine filtertjes voor te krijgen die je erop zet.
Kwaliteit kan ik je weinig over vertellen, K&N heeft wel varianten die levenslang/een paar ton mee gaan en zelf kunt reinigen. Dat is iets wat ik op de weber nog een x wil. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Als je dat luchtfilter gebruikt kun je de originele luchtfilterbak toch niet meer gebruiken dus de inlaatluchtverwarming valt al weg.
edit: aangepast beide slangen zijn voor die klep in het luchtfilterhuis Last edited by Maarteno : 12-11-2015 at 07:52. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Als ik het me goed herinner, dan zitten er 2 slangetjes op het originele filter aangesloten. Eentje die vanaf de carb komt en dus zorgt voor het vacuüm...deze zit aangesloten op de temperatuurschakelaar. En vanaf de temp.schakelaar gaat er vervolgens een ander slangetje naar de warm/koude luchttoevoerklep.
Dat slangetje vanaf de carb kan je rustig afdoppen....je hebt alleen geen warm/koud stand meer...maar daar merk je niets van. Ik rijd al jaren zonder (Golf 2 en Polo) Aanzuiggeluid is gewoon gaaf met zo`n K&N filter erop. Vooral als de 2e gasklep erbij open gaat Oja...en je moet ff iets fixen voor je carterontluchting EDIT: Zie foto: ![]()
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#5
|
||||
|
||||
![]() Okee bedankt voor de duidelijke uitleg ! Oja en moet er ook een grotere sproeier in de carburateur? Meer lucht dus ook meer brandstof noodzakelijk toch ?
Last edited by Broer Konijn : 11-11-2015 at 18:35. |
#6
|
||||
|
||||
![]() De hoeveelheid verandert niet....hij krijgt het alleen makkelijker in de cilinders
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |