#1
|
|||
|
|||
Nokkenas sensor kapot Golf V 1.4Tsi
Beste medeforum gebruikers,
Kan iemand mij een indicatie geven van wat de kosten zijn om een nokkenas sensor te vervangen bij een Golf V 2006 1.4tsi 125kw? klopt het dat het enorm veel werk is? Ik vind de sensoren namelijk voor rond de 30euro Alvast bedankt Last edited by psycho-realm : 24-06-2015 at 18:58. |
#2
|
||||
|
||||
Nee klopt niet stelt niet veel voor max 10 min werk, mag ik vragen waarom je hem wilt vervangen ? zijn namelijk weinig problemen mee en aangezien je het over veel werk hebt denk ik dat je wat zaken door elkaar haalt
Zit overigens rechts boven op je kleppendekel geschroefd met 1 torx boutje. |
#3
|
||||
|
||||
Types klok horen luiden etc etc verhaal....
Die sensor gaat bijna nooit stuk, wat wel kan is dat hij storing geeft......graag een compleet verhaal als je goed advies wil. Mag ik raden? Storing op nokkenassensor en inbouwcombinatie?
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Dailys: Passat W8 Station & T4 California |
#4
|
|||
|
|||
dan kom je aan de beurt.
rep set voor ketting met geleiders en nokkenassteller voor ongeveer 150 euro. Hoeveelheid werk is ongeveer 4 uur...
__________________
'86 Coupe Quattro "Suzie" '00 Bora V5 "Deborah" |
#5
|
||||
|
||||
Dacht het niet, een nokkenasversteller alleen al kost een paar 100.- en moet je wel het nieuwste type hebben!
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Dailys: Passat W8 Station & T4 California |
#6
|
|||
|
|||
Bedankt voor jullie snelle reactie
Ik kreeg de volgende melding met vdsc: 2 Faults Found: 000051 - Turbocharger Bypass Valve Control Circuit P0033 - 000 - Malfunction / Open Circuit Freeze Frame: Fault Status: 01100000 000802 - Engine Speed Sensor (G28) ***************P0322 - 000 - No Signal - MIL ON *************Freeze Frame: ********************Fault Status: 11100000 Volgens de monteur zit er wellicht ergens in een turbo slangetje een gat. Dit is natuurlijk relatief makkelijk te repareren. En hij is er van overtuigd sensor dus kapot is. De auto start namelijk niet meer ook niet na het resetten van de fouten. De ketting is overigens al reeds vervangen in de VW garage door de vorige eigenaar. Geen gekke ratels of wat dan ook. Ik hoorde van de vriend dat de sensor bij een Seat Ibiza vrij moeilijk bereikbaar is, maar het is te doen. Moet er werkelijk zo veel werk verzet worden voor deze sensor of willen ze me nu gewoon naaien... |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Hoi Marvin, Ok bij het TSi blok ivm met turbo en compressor? Of zit hij hier op een moeilijker bereikbare plek? |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
G28 is niet de nokkenas sensor maar de krukas sensor. Deze is wel lastig bereikbaar en wat meer werk als de nokkenas sensor G40. |
#9
|
|||
|
|||
en dan klopt het ook dat de motor niet wil lopen. Dat lukt niet zonder G28. Overigens gaan die maar zelden of nooit kapot, je zou eerst kunnen meten. dat gaat makkelijk op het MRA want een kabelbreuk kan ook nog....
__________________
'86 Coupe Quattro "Suzie" '00 Bora V5 "Deborah" |