![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Goede avond,
Ik heb onlangs een TDI motor in mijn Golf 2 gelepelt. De motor is in combinatie met de originele versnellingsbak, kabelgeschakeld. Nu kan ik met moeite de bak lafjes in zn 4 krijgen en verder geen enkele andere versnelling. Ik heb al veel gezocht hier en op het web maar vind geen duidelijke manier van afstellen. Ik heb al meerdere malen geprobeerd de boel mm voor mm te verstellen maar dat leide tot nog slechter of niet kunnen schakelen. Na het raadplegen van de vraagbaak zag ik dat hier een speciale tool voor nodig is om de pook uit te lijnen. Maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen die op de plank heeft liggen. Is er een andere manier om dit te doen? Last edited by remie : 20-10-2014 at 21:45. |
#2
|
||||
|
||||
![]() ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Ik stel het altijd op gevoel af. Heb je al getest of de bak zonder de kabels eraan wel gewoon in alle versnellingen gaat?
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM ![]() KTM EXC 525 Racing SM ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja ik kan vanaf de bak alle versnellingen pakken. De motor kwam uit een rijdende Golf 3. Deze schakelde toen nog prima. Wanneer ik nu vanuit de auto probeer te schakelen krijg ik hem soms met moeite in 3 en 4. Maar dan heb ik ook het gevoel dat hij zo weer uit de versnelling kan schieten. Als ik vanaf de bak de versnellingen wissel dan gaat de pook wel in de juiste positie staan. Bijvoorbeeld als ik hem in zn achteruit zet, dan staat de pook naar links voor. Maar als ik de pook bedien is het niet te doen. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Zit er ook niet heel veel speling op de pook?
Ik deed het op deze manier. Zet de bouten van de kabelschakeling los, zet de bak in een versnelling (op de bak) --> zet dan de pook in dezelfde versnelling en dan alles vastdraaien.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM ![]() KTM EXC 525 Racing SM ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Dankje Sven. Ik ga dat nog eens proberen. Vond ook dit artikel na lang zoeken:
http://www.houseofthud.com/shifting_gti.htm |
#7
|
||||
|
||||
![]() Houd ons maar op de hoogte
![]() Ik heb eerlijk gezegd nooit problemen gehad met kabelschakeling, werkte altijd top zelfs zonder goed afstellen. Je zou ook eens kunnen controleren of er nergens veel speling zit zoals bij de schakelpook zelf.
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM ![]() KTM EXC 525 Racing SM ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Wat voor koppeling heb je. Ik hadden bij mij zo'n zelf stellende kabel die niet goed zelf stelde
![]()
__________________
History Vw Jetta 1.8 '88 Vw Corrado g60 '89 Vw Golf mk3 1.8 '92 Vw Golf mk3 Vr6 '94 Vw Caddy 1 1.6d '90 Huidig Vw golf mk2 2.8 '91 http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464 |
#9
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik heb een hydraulische koppeling. Alles werkte goed, voordat het in m'n Golfje 2 gemonteerd was. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Dan zou het misschien kunnen dat je koppeling ontlucht moet worden
![]()
__________________
20-Jahre GTI 16v-M62 GSX-R600 K9 HOEGEE-Tuned STOLEN Honda CRF450 SM ![]() KTM EXC 525 Racing SM ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]() Kleine update. Ik kan weer alle versnellingen vinden! Alleen wanneer ik bijvoorbeeld naar de 5 ga, dan lijkt het alsof de pook terug gaat naar de stand van 3e versnelling (recht vooruit). Op de bak gaat de hevel wel omhoog en dan in de 5e versnelling.
Mijn koppeling heeft druk maar nog niet helemaal perfect ontlucht. Heeft de koppeling daarmee te maken? Dacht van niet. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Ja denk het wel. Als hij niet goed ontkoppelt dan krijg je hem niet goed in de versnelling. Bij mij lijkt de 5 ook wel ook wel op de plek van de 3. Zit ook wel wat speling in de schakel pook
![]()
__________________
History Vw Jetta 1.8 '88 Vw Corrado g60 '89 Vw Golf mk3 1.8 '92 Vw Golf mk3 Vr6 '94 Vw Caddy 1 1.6d '90 Huidig Vw golf mk2 2.8 '91 http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464 |