Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Polo 6N, 6N2, 9N en 6R
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 23-02-2014, 20:58
ErikvanBilsen's Avatar
ErikvanBilsen ErikvanBilsen is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 2,717
Default Distributieriem vervangen VW Polo 2004

Een vriend heeft mij gevraagd of ik van zijn Polo van 2004 de distributieriem kan vervangen.
Nu wil ik vooraf even checken of het een beetje toe doen is.
Er ligt een 1.4 benzine blokje in.

Is dit een beetje te doen zonder het halve blok eruit moeten te halen?
Of zijn er dingen waarvan jullie al vooraf kunnen zeggen waar ik tegenaan ga lopen. Speciaal gereedschap of iets dergelijks.

B.v.d.
Reply With Quote
  #2  
Old 23-02-2014, 22:08
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,866
Default

Het is wel te doen. Is het een 16v? Wsnt dan zit er een extra riempje nog om.
Als er airco opzit is het nog iets meer werk.
Ik neem bij mijn lokale onderdelen leverancier wel altyd de 2 blokkeer pennen voor beide nokkenassen mee. Dat werkt makkelijker.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #3  
Old 24-02-2014, 19:41
casss casss is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 568
Default

ik heb het laatst bij de 1.4 mpi gedaan bij een polo 6n2. Is een 8v. Dat viel me reuze mee, is goed te doen. Enige is dat je het beste de motor een beetje schuin kunt laten zakken, en daarbij is een motorbrug die je op de spatborden zet wel handig. Heb het zelf overigens verder zonder speciaal gereedschap gedaan, met een krik onder het blok.
Reply With Quote
  #4  
Old 25-02-2014, 22:08
ErikvanBilsen's Avatar
ErikvanBilsen ErikvanBilsen is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 2,717
Default

Thanks voor de reacties.
Het gaat hier om een Polo 9N.
Reply With Quote
  #5  
Old 21-06-2014, 11:24
ErikvanBilsen's Avatar
ErikvanBilsen ErikvanBilsen is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 2,717
Default

Ik ben er nu mee bezig.
Maar ik krijg de centrale moer van de krukaspoelie met geen mogelijkheid los.
Iemand tips hiervoor. Neem aan dat deze gewoon rechtse draad heeft of is dit toevallig linkse?
Reply With Quote
  #6  
Old 21-06-2014, 12:42
marcogolf1 marcogolf1 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 261
Default

Hee.

Is gewoon rechtse draad. Maar kan inderdaad ontzettend vastzitten. Beste manier is blokkeren met iets en een eind pijp op je ratel.
Reply With Quote
  #7  
Old 21-06-2014, 12:52
ErikvanBilsen's Avatar
ErikvanBilsen ErikvanBilsen is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 2,717
Default

Ik had hem in te tussen tijd los gekregen.
Heb een hulpgereedschap gemaakt om de poelie te blokkeren en na een paar keer vast -> los -> vast -> los kwam er ineens beweging in.
Maar vast zat hij zeker.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum