![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hallo,
Ik weet niet goed waar ik dit moet plaatsen dus dan maar algemeen golf 2. Ik was daarstraks even wat aan het meten bij me naaf, toen viel me op dat er behoorlijk wat roest zat/vliegroest. Nu vroeg ik me af moet ik me hier zorgen over maken. ![]() ![]() 2de foto misschien niet heel duidelijk maar dat is de dorpel. Nu vroeg ik me af is het verstandig om de plek bij krikpunt op te schuren en opnieuw te tectieleren. Of stelt dit het alleen maar uit. De dorpel wou ik zo laten want ik wou me auto binnenkort laten spuiten en ik neem aan dat dan me dorpel ook mee genomen word met spuiten + voorbewerking. Of is het slimmer om er een nieuwe dorpel in te lassen? Graag jullie advies gr job |
#2
|
||||
|
||||
![]() Het ziet voornamelijk uit als oppervlakkige roest, maar dat weet je pas zeker als je er een goed op los gaat met een priem of oude schroevendraaier. Vooral de aanhechting bodem-dorpel lijkt wel wat slechter te zijn. Vergeet niet in dat gaatje van de kriksteun te porren, daar rotten ze ook vaak. Pas gaan lassen als er echt gaten in vallen. Ga je oppervlakte roest uitslijpen, maak je meer stuk dan je repareert. Een goede voorbehandeling is wel een must bij spuiten, anders ga je de roest op twee weken terug zien.
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Oke ja ik had op de bodem al even geprikt en tegen aan geslagen met een mag lite en dan leek redelijk oppervlakkig. Het is ook meer de dorpel waar ik niet echt raad mee weet.
Het voorbewerken en spuiten zal gebeuren door een professionele spuiter dus ik neem aan dat deze het goed zal doen. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Niet iedere spuiter weet wat hij doet, of maakt het alleen netjes zodat het er prima uitziet wanneer je de wagen komt afhalen. Let er echt op dat dat voorwerk goed gebeurd
|
#5
|
||||
|
||||
![]() zo'n staalborstel voor op de boormachine kopen. en even erover raggen. heb je het zo gezien hoever het is.
En een spuiter zou ik daar ook niet helemaal op vertrouwen dat hij de onderkant van de dorpel goed roestvrij maakt. Dat gedeelte komt hij misschien niet eens met zijn spuitpistool. Tenzij je er zelf echt om vraagt of bij iemand komt die vaker oude auto's opknapt ofzo. Beste is zandstralen. en binnen 24uur in anti-roest primer en daar weer iets van bodyshutz op ofzo.
__________________
Golf MKI '76er Project. MKI '76 swallowtail project ,MKII 1.6TD '90 Daily, '05 CBR600RR Repsol EX MKI'83 GTI, '80 1.5aut, '91 cabbie MKII '84 TD , 85'tdi , 86'td , '86D '86 16v GTI Polo '00 6n2 GTI Mercedes SEC500 '87 Honda Civic '94 Last edited by jasonnl : 20-01-2014 at 19:57. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Bedankt jason, misschien is het dan wel het slimste om de hele bodem ergens te laten behandelen tegen roest als ik jou reactie lees. Alleen moet ik daar dan even adresje voor zoeken.
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Dat is volgens mij al geen oppervlakte roest mee. de kraters zijn al te diep. deze plek zit er al jaren.
t is ook al een zwakke plaats voor golfjes, dus als je dit 'fijne' plaatwerk niet goed beschermd, zal je geen roest meer terugkrijgen maar gaten. volgens mij zie ik op u eerste foto aan de rechterkant zelf al een klein gaatje in de auto. er is dus langs daar water achter de kit gekomen, plaat verroest langs binnen uit, de kit en verf vallen er zo af dan. die dikke plak plamuur die er onderaan aan hangt naast u krik lijkt mij ook niet origineel. k denk dat ze de boel al eens dicht gesmeerd hebben na wat hammeren zag dat er bij mij zo uit ![]()
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be Last edited by fcapri : 20-01-2014 at 20:49. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Voor zover ik zelf gezien had waren er geen gaatjes, auto snel op de brig zetten jammer genoeg heb ik pas vanaf volgende week tijd. Dan alles goed bekijken. Binnen in de auto ook ng maar keer lostrekken. Voor zover ik de vorige keer binnenin gezien had was hij wel droog eigenlijk nooit vochtig in de auto.
Hoop dat het meegaat vallen |
#9
|
||||
|
||||
![]() Ik had laatst ook wat oude tectyl zooi weg geschraapt en sommige "plekjes" leken klein maar de roest zat gewoon een stuk verder onder de tectyl. Gelukkig was het bij mij allemaal oppervlakkig.
Alle zichtbare plekjes had ik helemaal kaal gemaakt rondom met een staalborstel op de accuboor tot ik geen roest meer tegenkwam onder het tectyl. Daarna het spul met rx5 en rx7 kwasten, tijd geven om te laten drogen en dan gewoon steenslag tectyl of iets dergelijks erover. Als het goed is moet het dan heel lang duren voor het weer terug komt. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Rx is ook goed spul. Alleen grootste nadeel vindt ik dat het niet te gebruiken is met andere lakken.
Had een test stukje gedaan maar bij mij reageerde de rx-5 met de bodysafe wax van tectyl. Met 442 van Dinitrol ging het wel samen. Dus ben nu zelf toch maar met 2k epoxy van spraymax de bodem gaan doen.
__________________
Golf MKI '76er Project. MKI '76 swallowtail project ,MKII 1.6TD '90 Daily, '05 CBR600RR Repsol EX MKI'83 GTI, '80 1.5aut, '91 cabbie MKII '84 TD , 85'tdi , 86'td , '86D '86 16v GTI Polo '00 6n2 GTI Mercedes SEC500 '87 Honda Civic '94 |
#11
|
|||
|
|||
![]() ik ga volgende week donderdag de auto op de brug zetten bij een vriend om te kijken wat de schade is, mocht het nog optelossen zijn met opschuren wat is dan de beste manier om te werk te gaan?
staalborstel goed schoonmaken zorgen dat plaatwerk droog is anti-roest primer tectiel klopt dit een beetje? blijkt dat het toch rot is dan ga ik samen met een vriend nieuwe bodemplaat erin lassen. er is keuze uit bodemplaat compleet, of is het voorste stuk van de bodemplaat genoeg. dorpels wil ik dan ook gelijk meenemen. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Gewoon alleen eruit slijpen wat nodig is, als je meer gaat verwijderen ga je ook meer kaal maken dus ook weer sneller kans op roest als je het niet goed behandeld hebt.
En wat niet hoeft scheelt aan tijd ook. |
#13
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Zo heb ik het ook altijd gedaan, komt goed ![]()
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |