Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 29-07-2005, 19:20
BaseMaster's Avatar
BaseMaster BaseMaster is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 119
Send a message via MSN to BaseMaster
Default aanschaf mk1 cabrio

Binnenkort wil ik overgaan tot de aanschaf van een golf 1 cabrio (liefst 1.6 carb) met elec. dak. Maar nu is mijn vraag aan de kenners:
Waarop moet ik het meest letten bij de aanschaf van een mk1 cabrio?
Wat zijn dus de standaard kwaaltjes en zwakke plekken?
__________________
Broem...Broem...
Reply With Quote
  #2  
Old 29-07-2005, 19:56
Jeff's Avatar
Jeff Jeff is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,202
Default

Kijk op www.golfcabrio.com. Daar kom je vast een heleboel info tegen.
__________________
Groeten van Jeff
Golf 1 cabriolet 2.0 8V
www.Golfcabrio.com
Alles voor de Golfcabrioot!
Reply With Quote
  #3  
Old 29-07-2005, 21:13
Franklin's Avatar
Franklin Franklin is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 670
Default

de binnen schermen willen nog wel eens rotten en de hoeken onder bij de voorruit uhm... ff denken dat zijn de plekken waar mijn cabrio rot is dus dit zullen wel ongeveer de standaard plekken zijn.
Reply With Quote
  #4  
Old 31-07-2005, 10:34
Mk1-Addict's Avatar
Mk1-Addict Mk1-Addict is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,029
Default

Quote:
Originally Posted by BaseMaster
Binnenkort wil ik overgaan tot de aanschaf van een golf 1 cabrio (liefst 1.6 carb) met elec. dak. Maar nu is mijn vraag aan de kenners:
Waarop moet ik het meest letten bij de aanschaf van een mk1 cabrio?
Wat zijn dus de standaard kwaaltjes en zwakke plekken?


Uiteindelijk zijn de type 1 kwalen ook te vinden in een cabrio, jouw wens voor een 1.6 carb met electrisch dak zou wel een lastig kunnen worden, de 1.6 is meestal van oudere bouwjaren en in die tijd zag je niet zo heel veel met electr dak.

Bekijk in ieder geval de aanleg van het dak op de voorruit, de spanbanden die langs het dak naar achteren lopen en de achterruit. Het frame van de achterruit is een zwak punt en oorzaak van vele lekkage's

de tip van Jeff is zeker aan te raden, of het forum komen alle cabrio-rijders bijeen met al hun kennis en kwalen. raadpleeg ook eens www.golfcabriolet.nl, dit is Charl Bakker, importeert al jaren cabrio's en doet ook onderhoud en daken, misschien heeft hij wat staan

succes

Huibert
Reply With Quote
  #5  
Old 31-07-2005, 10:40
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

achterste wielkasten, vooral als er van die mooie kunststof randen omheen zitten.
verder de accubak
binnenschermen vooraan (die achter `t spatbord zitten)
onder de raamrubbers
onderkant van de deuren
bevestiging van de achteras
reservewielbak

(leuk man zo`n golf 1 )
succes!
Reply With Quote
  #6  
Old 31-07-2005, 11:16
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Waarom een 1.6 carburateur motor?
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #7  
Old 01-08-2005, 07:01
BaseMaster's Avatar
BaseMaster BaseMaster is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 119
Send a message via MSN to BaseMaster
Default

of een injectie maar liefst wel 1.6je Wist trouwens eerst niet dat een injectie om te bouwen is naar carb. dacht namelijk dat de techniek geheel anders zou zijn.
__________________
Broem...Broem...
Reply With Quote
  #8  
Old 01-08-2005, 08:30
Jeff's Avatar
Jeff Jeff is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,202
Default

Waarom dan een 1.6? Rijd niet veel zuiniger dan een 1.8.
__________________
Groeten van Jeff
Golf 1 cabriolet 2.0 8V
www.Golfcabrio.com
Alles voor de Golfcabrioot!
Reply With Quote
  #9  
Old 01-08-2005, 08:55
Keesje's Avatar
Keesje Keesje is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 259
Default

Volgens mij heeft elke auto zn voors -en tegens....

Ik heb het niet zo getroffen met mn cab. Is inmiddels veel aan gedaan. Als dat klaar is heb ik een prima auto! Waarom electrisch dak? Met de hand heb je het binnen un momento open....scheelt ook evt. gezeur met nattigheid.
Wat kenmerkend is voor de cab: als het net geregend heeft, valt er een druppel op je been nij het instappen....maar da's de charme denk ik!

Kijk idd ook 's op golfcabrio.com

Succes,
Keesje
__________________
~~_l__'\__
l(O)___(O)\

Blijven gesteriliseerde mannen langer goed?
Reply With Quote
  #10  
Old 01-08-2005, 11:39
Steeph's Avatar
Steeph Steeph is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 321
Default

Quote:
Originally Posted by Cabrio-Addict
Uiteindelijk zijn de type 1 kwalen ook te vinden in een cabrio, jouw wens voor een 1.6 carb met electrisch dak zou wel een lastig kunnen worden, de 1.6 is meestal van oudere bouwjaren en in die tijd zag je niet zo heel veel met electr dak.




Dit is waar als je een origineel NL wagen zoekt.
Heb zelf een '89-er uit Duitsland geïmporteerd, en daar zijn langer de 1.6 carb motoren geleverd.

@Jeff 1 op 15 met een 1.8, lukt jou dat???


Grtzzz
__________________
..::: Stèéph :::.. ..::: Drive Topless :::.. Golf MK1 Cabrio 1.6 1989 vanaf 1999 in m'n bezit
Op een nacht lag ik in mijn bed naar die vele sterren in de lucht te kijken en dacht bij mezelf: "Waar is mijn dak naartoe?"
Gohwaleukforum
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum