![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Binnenkort wil ik overgaan tot de aanschaf van een golf 1 cabrio (liefst 1.6 carb) met elec. dak. Maar nu is mijn vraag aan de kenners:
Waarop moet ik het meest letten bij de aanschaf van een mk1 cabrio? Wat zijn dus de standaard kwaaltjes en zwakke plekken?
__________________
Broem...Broem... |
#2
|
||||
|
||||
![]() Kijk op www.golfcabrio.com. Daar kom je vast een heleboel info tegen.
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#3
|
||||
|
||||
![]() de binnen schermen willen nog wel eens rotten en de hoeken onder bij de voorruit uhm... ff denken dat zijn de plekken waar mijn cabrio rot is dus dit zullen wel ongeveer de standaard plekken zijn.
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Uiteindelijk zijn de type 1 kwalen ook te vinden in een cabrio, jouw wens voor een 1.6 carb met electrisch dak zou wel een lastig kunnen worden, de 1.6 is meestal van oudere bouwjaren en in die tijd zag je niet zo heel veel met electr dak. Bekijk in ieder geval de aanleg van het dak op de voorruit, de spanbanden die langs het dak naar achteren lopen en de achterruit. Het frame van de achterruit is een zwak punt en oorzaak van vele lekkage's de tip van Jeff is zeker aan te raden, of het forum komen alle cabrio-rijders bijeen met al hun kennis en kwalen. raadpleeg ook eens www.golfcabriolet.nl, dit is Charl Bakker, importeert al jaren cabrio's en doet ook onderhoud en daken, misschien heeft hij wat staan succes Huibert |
#5
|
||||
|
||||
![]() achterste wielkasten, vooral als er van die mooie kunststof randen omheen zitten.
verder de accubak binnenschermen vooraan (die achter `t spatbord zitten) onder de raamrubbers onderkant van de deuren bevestiging van de achteras reservewielbak (leuk man zo`n golf 1 ![]() succes!
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#6
|
||||
|
||||
![]() Waarom een 1.6 carburateur motor?
__________________
WWW.MIVW.NL |
#7
|
||||
|
||||
![]() of een injectie maar liefst wel 1.6je Wist trouwens eerst niet dat een injectie om te bouwen is naar carb. dacht namelijk dat de techniek geheel anders zou zijn.
__________________
Broem...Broem... |
#8
|
||||
|
||||
![]() Waarom dan een 1.6? Rijd niet veel zuiniger dan een 1.8.
__________________
Groeten van Jeff Golf 1 cabriolet 2.0 8V www.Golfcabrio.com Alles voor de Golfcabrioot! |
#9
|
||||
|
||||
![]() Volgens mij heeft elke auto zn voors -en tegens....
Ik heb het niet zo getroffen met mn cab. Is inmiddels veel aan gedaan. Als dat klaar is heb ik een prima auto! Waarom electrisch dak? Met de hand heb je het binnen un momento open....scheelt ook evt. gezeur met nattigheid. Wat kenmerkend is voor de cab: als het net geregend heeft, valt er een druppel op je been nij het instappen....maar da's de charme denk ik! Kijk idd ook 's op golfcabrio.com Succes, Keesje
__________________
~~_l__'\__ l(O)___(O)\ Blijven gesteriliseerde mannen langer goed? |
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dit is waar als je een origineel NL wagen zoekt. Heb zelf een '89-er uit Duitsland geïmporteerd, en daar zijn langer de 1.6 carb motoren geleverd. @Jeff 1 op 15 met een 1.8, lukt jou dat??? ![]() Grtzzz
__________________
..::: Stèéph :::.. ..::: Drive Topless :::.. Golf MK1 Cabrio 1.6 1989 vanaf 1999 in m'n bezit Op een nacht lag ik in mijn bed naar die vele sterren in de lucht te kijken en dacht bij mezelf: "Waar is mijn dak naartoe?" Gohwaleukforum |