![]() |
|
||||
|
||||
![]() Heren en Dames van het forum,
Ik moet binnenkort de kleppendekselpakking vervangen van mijn VW Fox/Voyage. De kleppendeksel zit vast met 8 M6 boutjes welke met draadeinden in de cylinderkop zitten. Ik wil naast de pakking ook de draadeinden vernieuwen. Ik ben alleen doodsbenauwd dat de draadeinden breken ten tijde van het uitdraaien. Wat is DE manier om draadeinden los te draaien (dus niet uitboren o.i.d. want ze zijn nog niet afgebroken) |
|
||||
|
||||
![]() 2 moeren erop als dat gaat en dan de onderste moer tegen de bovenste vastdraaien. Zo kan je de draadstang mee op draaien. anders een grip tang erop.
Kans bestaat altijd dat je tap einde breken maar normaal komen die vrij makelijk los ![]()
|
||||
|
||||
![]() Idd deze zitten nooit zo vast heb je idd met 2 moertjes zo los
![]()
|
||||
|
||||
![]() Mannen, bedankt voor jullie tips. Ik heb dit inmiddels in de praktijk toegepast bij mijn vw en was succesvol bij 7 van de 8 draadeinden. De laatste (en ook de meest moeilijk bereikbare uiteraard) komt niet los door er 2 boutjes op te draaien. Telkens weer komen de 2boutjes los, maar het draadeind blijft op zijn plek. Nu kan ik wel lompe kracht gaan zetten, maar dan breekt waarschijnlijk het draadeind en dat willen we ook niet.
Wat kunnen we nu nog doen om het draadeindje alsnog los te krijgen? Een sleufje op de bovenkant infrezen en dan proberen los te draaien met een schroevendraaier gaat ook niet, vanwege de lastig te bereiken positie. WAT NU?? |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
2 platte steeksleutels pakken. onderste moer naar boven draaien zoals bij de andere tapeinden maar de bovenste moer tegen houden met een 2de sleutel. Dit werkt meestal ook. Als het echt niet gaat zet ik er een griptang op. Zolang je fatsoenlijk draait en niet teveel schuin wringt kan je zien of de tap loskomt of niet. Meestal reekt hij omdat er teveel schuin op word gewrongen. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Al in gespoten met wd40 ?
|
|||
|
|||
![]() Tik met de hamer op de bovenste moer
|
|
||||
|
||||
![]() Stoken. De aluminium kop zet meer en sneller uit dat de stalen draadeind. Dan wd40 erop.door de hitte wordt het nog dunner dan het al is en gaat het beter tussen bout en kop zitten. Ook schrikt de draad door de plotselinge temperatuurswisseling.