Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 26-04-2013, 20:55
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default Turbo vraagje -> 1.8T APX 225PK

Halleu,

zoals veel van jullie weten ben ik in het bezit van een 1.8T blok met 225pk.
Nu heb ik een partij onderdelen binnen gekregen en ik was er al bang voor: mijn turboslang past niet. Het gaat om de slang tussen de turbo en de drukbuis langs het motorblok.

Ik heb inmiddels HEUL veel foto`s bekeken van 1.8T 225pk blokken en het valt me elke keer op dat er een andere turbo op zit dan de mijne...slechts een enkeling heeft dezelfde turbo als ik heb.

Aangezien de downpipe-flens ook overeenkomt met een 225pk`er, ga er wel vanuit dat ik de juiste turbo op heb zitten, maar kan iemand mij vertellen welk type turbo ik erop heb?

De meeste turbo`s hebben de uitgaande pijp recht omhoog wijzen achter het motorblok. Hierop komt dan een 90 graden slang waarvan de andere kant aan de drukbuis komt.

Aan mijn turbo zit een soort van kromme uitgaande pijp die richting de drukbuis wijst ipv recht omhoog. Hierdoor kom ik niet uit met mijn bestelde rubber. Nu zal er ongetwijfeld een passend rubber voor zijn, dus als iemand daar een onderdeelnummer van heeft, dan ben ik ook blij

Het gaat om deze turbo:




Deze turbo is van iemand anders, maar is dezelfde als de mijne, het gaat dus om de rechter:


Reply With Quote
  #2  
Old 26-04-2013, 21:03
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

volgens mij is dat een ko4 van een rs4 rene geen enkel probleem alleen moet je ff zelf een slang bestellen bij bijv chargertech.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb.

Immo off voor de digi 3.8 en me7
Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1


KABELBOOM OP MAAT vag only.
Reply With Quote
  #3  
Old 26-04-2013, 21:42
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

Die RS4 K04 lijkt er inderdaad wel veel op, maar daar loopt de uitgaande buis juist de andere kant op. De mijne loopt richting downpipe-zijde en die van de RS4 wijst juist richting luchtfilter:


Reply With Quote
  #4  
Old 04-05-2013, 17:45
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

Iemand een idee?
Reply With Quote
  #5  
Old 04-05-2013, 19:50
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

Het typeplaatje...misschien helpt dat iets.

Mijn ETKA versie kent in ieder geval het onderdeelnummer niet...


Reply With Quote
  #6  
Old 05-05-2013, 09:42
Bluepower Bluepower is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 935
Default

Het typenummer is van een K03s turbo, geen K04(apart dat er dan juist wel weer K04 onder staat als model... Is een originele turbo die op een AJQ blok thuis hoort.

De K04-004 versie is mij trouwens NIET bekend(en volgens google ook niet)...
Reply With Quote
  #7  
Old 05-05-2013, 09:52
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

Hoe heb je dat gevonden? Mijn ETKA kent dit typenummer niet namelijk.
Ook heb ik even foto`s gekeken van een AJQ turbo, maar weer geen eentje die op de mijne lijkt. Ook heeft de AJQ de downpipe met 4 bouten vastzitten en de mijne zoals de 225pk versie met 3 bouten.

Last edited by René : 06-05-2013 at 22:16.
Reply With Quote
  #8  
Old 06-05-2013, 22:15
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

upje
Reply With Quote
  #9  
Old 06-05-2013, 22:45
Bartaggio's Avatar
Bartaggio Bartaggio is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2012
Posts: 127
Default

in ETKA kon ik hem gewoon vinden hoor. heb je het geprobeerd zonder spaties?




Hij is alleen best vaak vervallen/vervangen van begin tot eind:

06A 145 701 M
06A 145 702
06A 145 704 M
06A 145 704 MX

Die laatste is nog te krijgen. Die is overigens voor een AUL van 209 pk.
Reply With Quote
  #10  
Old 06-05-2013, 23:10
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

Nee, de mijne kon hem niet vinden...zonder spaties, met spaties....hij vindt hem niet.
Die MX had ik ook gezien....maar die is weer anders van vorm dan de mijne. Is inderdaad geleverd voor de S3, maar ook voor de APX.

Iemand enig idee welk rubber ik nodig ben voor deze turbo....en waar ik die kan halen?
Onderdeelnummer wat bij de 704 MX hoort, heb ik hier liggen en die past helaas niet.
Reply With Quote
  #11  
Old 06-05-2013, 23:12
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

Staat er in jouw versie van ETKA ook een onderdeelnummer bij het rubber tussen turbo en drukbuis, die in de jaren door ook is vervallen?
Reply With Quote
  #12  
Old 12-05-2013, 19:19
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

upje!
Reply With Quote
  #13  
Old 12-05-2013, 22:43
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,862
Default

06A 145 832 l ?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005 SCRAPPED
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #14  
Old 12-05-2013, 23:04
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

Quote:
Originally Posted by Audi1981
06A 145 832 l ?


Dat is inderdaad het onderdeelnummer die ETKA nu aangeeft...ook de enige die het aangeeft. Deze zat dus bij mijn bestelling, maar past niet. Hieronder zie je een foto hoe dit rubber op een turbo komt:




Mijn turbo loopt ongeveer net zoals deze slang...en dan moet er nog een slang tussen de turbo en de drukbuis...dus er moet zowat een rechte slang tussen...maarja...welk nummer heeft die

Last edited by René : 12-05-2013 at 23:06.
Reply With Quote
  #15  
Old 12-05-2013, 23:14
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

Beetje dit idee zeg maar....volgens mij zit hier dezelfde turbo op als ik ook heb:


Reply With Quote
  #16  
Old 12-05-2013, 23:29
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,862
Default

Da's toch een kwestie van diameter opmeten en samco verbinding bestellen René?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005 SCRAPPED
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #17  
Old 12-05-2013, 23:30
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

Ja dat klopt! Maar ik was juist benieuwd naar het originele nummer van deze slang...en ook welke turbo dit dan is
Reply With Quote
  #18  
Old 12-05-2013, 23:35
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,862
Default

078 145 720C dan gewoon dus?
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005 SCRAPPED
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #19  
Old 13-05-2013, 00:01
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

Hmm...dat zou hem inderdaad wel eens kunnen zijn ja!
Maar dat is dus eentje voor een RS4 turbo...
Reply With Quote
  #20  
Old 13-05-2013, 00:42
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,862
Default

Of een AWP code TT motor
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005 SCRAPPED
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum