![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hallo,
ik heb een golf 2 kr met dubbele 40 dcoe webers. Nu zou ik er nokkenassen van een golf 3 abf motor in willen. Ik heb me laten vertellen dat hij zo wat opgevoerd wordt klopt dit? Indien ik dit zou doen moet ik dan ook iets anders aanpassen aan de motor voor geen schade en een goeie performance te hebben? Of ist dit gewoon monteren en rijden? Grtz
__________________
Golf 2 16v dcoe.. ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]() KR
Inlet # 027 109 021 AH IVO 3º ATDC IVC 35º ABDC Duration -3 +180 +35 = 212º PL 9.6mm ABF Inlet # 051 101 or 051 019 021B IVO 1º BTDC IVC 38º ABDC Duration 219º PL 10.8mm Gezien de lift en duratie zou het moeten helpen. de inlaatas van de abf heeft 10.8mm en duratie van 219º de kr heeft 9.6mm lift en 212º duratie. Ik heb net in mijn 16v 9A motor een kr/pl uitlaatnokkenas pas gemaakt en op de inlaatkant gezet. nu dus een aangepaste kr/pl uitlaatas op de inlaat en een uitlaat as van de kr beide 226º en dat merk je echt wel vooral vanaf de 4000rpm klimt hij supersnel in toeren tot de begrenzer. dat deed hij eerst niet maar de 9a heeft ook aardig tammere assen dus kan zijn dat je bij jouw motor er minder van gaat merken. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Dus eigenluk kan ik deze wel monteren zonder verder eninge aanpassing aan de motor?
Mvg
__________________
Golf 2 16v dcoe.. ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja kun je zo overzetten. Wel ff opletten dat je de lagerkappen precies zo terug monteerd als ze zaten, let daar goed op en je zou je klepdeksel pakking en keerringetje ed ook mooi kunnen vernieuwen omdat je toch de boel los haalt. ik heb ook direct een paar slechte klepstoters vv en inlaatspruitstukpakking ook direct vervangen. |
#5
|
|||
|
|||
![]() is de uitlaatas van kr en pl zelfde dan? En was dit een grote aanpassing wat je hebt gedaan? Als ik het goed begrijp is de uitlaatas dezelfde gebleven en de inlaat is een aangepaste uitlaatas?
Grtz
__________________
Golf 2 16v dcoe.. ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() uitlaat as van de kr en pl is idd precies gelijk.
Ik heb ze nl. beide op de draaibank gehad en hebben evenveel duratie en lift. (027 serie) Ik heb mijn 2 nokkenassen van de 9A verwijderd en nu idd 2 uitlaatnokkenassen van een kr motor gemonteerd. (9A nokkenassen zitten rond de 200º duratie lift weet ik zo ff niet) Een uitlaatas op de inlaat plaatsen is niet plug and play. Als je geen draaibank hebt of je bent zelf niet heel handig is een abf nokkenas verreweg het makkelijkste. Ik heb voor de uitlaatas gekozen omdat ik hier ivm overcompleet nog wat had liggen en zelf de middelen heb om t te maken. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Ahzo zal ik in gedachten houden
![]() Ik dank u voor de uitleg. grtz
__________________
Golf 2 16v dcoe.. ![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Als ik dan toch de nokkenassen van de kr/pl zou gebruiken kun je mij dan uitleggen wat er juist moet aangepast worden? grtz
__________________
Golf 2 16v dcoe.. ![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Heb even gepraat met mijn collega die er ook meer van kent. Weet u hoeveel vermogen de wagen nu heeft met jou ombouw van nokkenas? En kun je mij ook de graden en lift doormailen van de uitlaatnokkenas? Mvg
__________________
Golf 2 16v dcoe.. ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() vermogen nog geen idee.. hij gaat voor de winter nog de testbank op.
Ik weet wel dat ie goed loopt. Denk nou niet dat er met een uitlaas as ineens een bult pk's bijkomen, maar het motorkarakter is (bij mij) wel erg veranderd tov hoe hij eerst was. Exhaust cams for 027/051 103 373E/NC NC =* Not classified or No letter Exhaust # 027 109 022 G EVO 43º BBDC EVC 3º ATDC Duration 43+180+3 = 226º PL 10.2mm |