#1
|
|||
|
|||
Stofhoes vervangen
Bij het veranderen van mijn velgen gezien dat de stofhoes om de homokineet aan de wielszijde van de bestuurderskant kapot is.. Nu is mijn vraag, is dit makkleijk zelf te vervangen? Kan er maar weinig info over vinden..
Alvast dank
__________________
VW Kever 1974 *Low & Slow - Loud & Proud* VW Golf MKII 1988 |
#2
|
||||
|
||||
|
#3
|
||||
|
||||
-Wiel eraf
-Centrale moer van aandrijfas los -Stuurstang los maken -3 boutjes van draagarm en fusee losmaken aan de onderkant -Daarna aan de naaf/remschijf trekken zodat de aandrijfas loskomt -Klemmetjes van de rubber losmaken en de homokineet voorzichtig van de as af tikken -Nieuwe rubber erop en de homokineet terugplaatsen (wel ff nieuw vet erin) -Vervolgens het zooitje weer monteren in omgekeerde volgorde
__________________
Bmw e61 530d touring |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Appeltje eitje dus. Wel is het raadzaam om de centrele moer los te maken als de velg er nog op zit. Centerkapje eraf, je moeder hard de rem in laten trappen en los draaien. |
#5
|
|||
|
|||
We proberen dit in de loop van de week eens Bedankt voor de reacties!
__________________
VW Kever 1974 *Low & Slow - Loud & Proud* VW Golf MKII 1988 |
#6
|
|||
|
|||
Ik heb een vraagje hierover
mijn stofhoes is ook aan vervanging toe, heeft een scheur en lekt precies een olie achtige spoor. nou kan dat kwaad als ik er zo tot de winter ermee rij? of moet deze zo snel mogelijk aan vervanging toe in deze conditie? |
#7
|
||||
|
||||
Even nog als aanvulling.
-3 boutjes van draagarm en fusee losmaken aan de onderkant Zorg ervoor dat je dat plaatje waar de 3 boutjes van je draagarm in vast zitten aftekent.. als deze niet op precies dezelfde plek komt te zitten gaat je fusee/banden scheef staan. -Klemmetjes van de rubber losmaken en de homokineet voorzichtig van de as af tikken Gebruik een rubberen hamer of een blokje hout om de homokineet er af te tikken. Dit is misschien handig als je het met z'n 2en doet. eentje de aandrijfas vast houden en de andere de homokineet eraf tikken. Zou ook kunnen dat je het alleen kan doen, ik had hem in de werkbank staan dus geen idee of het onder de auto ook zo los wil. Voor de rest is het niet zo veel werk, denk dat je het met een uurtje wel los hebt. Quote:
Hoezo op de rem? Gewoon de auto op de grond laten staan en handrem erop werkt prima Quote:
Als er geen vet meer in zit zal de homokineet slijten.. hoe lang je door kan rijden is niet te zeggen, ze worden er alleen niet beter op. Ik zou persoonlijk niet wachten tot de winter. |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
3 boutjes loshalen en markeren? dat krijg je nooit mooi goed terug op zn plek. gewoon de fuseekogel loshalen aan het fuseehuis dmv 1 grote bout die erdoor zit, dan ben je er ook en hoef je niets af te tekenen en 100% op het juiste plek terug.. |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Is nog beter.. als die los wil Moest die van mij los branden na meermaals losweken met WD40. |
#10
|
|||
|
|||
Nog even een vraagje voor ik de verkeerde bestel.. dit is het nummer wat op de kapotte hoes staat.. 191 407 285 G ..
Zal wel dezelfde zijn als deze denk ik .. http://www.winparts.nl/661/onderste...set--per-zijde- IEmand trouwens ervaring met winparts.nl ?
__________________
VW Kever 1974 *Low & Slow - Loud & Proud* VW Golf MKII 1988 |
#11
|
||||
|
||||
Zsm oplossen, nu komt er troep in.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#12
|
||||
|
||||
Als het klein gaatje is kan je hem ook gerust dichtkitten met vloeibare pakking ofzo.
Toevallig zondag bij mij eentje vervangen. maar heb fusee en stuurkogel niet losgemaakt. maar de as zelf. 6 van die inwendige torx los en 1 schakelstangetje aan de kant gelegd. en toen kon ik de as naar boven steken ( motorruimte in ) tot de as uit het fuseelichaam was en toen langs het wiel eruit gehaald. Bij golf 2 word dat moeilijk denk ik want daar zit een motorsteun bij golf 1 niet. En de homokineet zat knetter vast bij mij. dus toen de andere kant vd as uitelkaar gehaald en daarlangs erom gedaan want die ging wel los.
__________________
Golf MKI '76er Project. MKI '76 swallowtail project ,MKII 1.6TD '90 Daily, '05 CBR600RR Repsol EX MKI'83 GTI, '80 1.5aut, '91 cabbie MKII '84 TD , 85'tdi , 86'td , '86D '86 16v GTI Polo '00 6n2 GTI Mercedes SEC500 '87 Honda Civic '94 Last edited by jasonnl : 02-09-2013 at 18:18. |
#13
|
|||
|
|||
Rijd er momenteel niet mee hoor Tim
Enja, is maar een scheur van 1cm ofzo.. maarja heb nu een nieuwe besteld dus zal die nu wel vervangen
__________________
VW Kever 1974 *Low & Slow - Loud & Proud* VW Golf MKII 1988 |
#14
|
|||
|
|||
Nog altijd niet gedaan.. raak niet aan een tang om te klemmen dicht te doen..
Iemand een andere oplossing om ze dicht te krijgen? Gaan om deze klemmen.. http://img2.wfrcdn.com/lf/49/hash/4...20-16700010.jpg
__________________
VW Kever 1974 *Low & Slow - Loud & Proud* VW Golf MKII 1988 |
#15
|
||||
|
||||
Ik doe het altijd hiermee en werkt perfect! Weet ook niet of er een ''speciale'' tang voor te koop is.
__________________
Last edited by Quist : 18-09-2013 at 14:47. |
#16
|
||||
|
||||
Er is een tang voor, met een knijptang gaat het ook, wel met beleid uiteraard, anders knip je hem doormidden.
http://www.beta-tools.com/catalog/a...beta/__filters_ De eenvoudigere tang die Oetiker er voor verkoopt ziet er uit als een knijptang en kost €37 Last edited by tempel : 18-09-2013 at 14:55. |
#17
|
||||
|
||||
Gewoon met een normale doorsnee kniptang gaat het ook prima hoor.
|
#18
|
|||
|
|||
Quote:
Of een schroevendraaier tussen de geventileerde schijf zetten en dan laten klemmen achter een stuurstang of iets anders, werkt ook erg goed |
#19
|
||||
|
||||
Op ze wielen laten staan en iemand laten remmen en dan een lange wielbouten sleutel gebruiken is de beste/makkelijkste manier. Die moer zit met 230Nm aangedraaid.
|
#20
|
|||
|
|||
Had ook zo'n speciale tang gevonden, maar was 45€ en vond dat toch ook teveel.. vroeg me wel af of het met zo n gewone tang zou lukken maar was dan bang om alles naar de vaantjes te helpen der mee :p
Asap toch maar eens proberen dan
__________________
VW Kever 1974 *Low & Slow - Loud & Proud* VW Golf MKII 1988 |