#1
|
||||
|
||||
Venturi probleem Weber 40 DCOE 151 carburateurs
hoi,
heb hier een vraag sorry als hij al een keer gesteld is kan niks erover vinden, ik heb een setje 40 DCOE weber carburateurs gekocht, en nou heb ik gelzen dat je voor een 1800dx motor, het beste 30-34 mm venturi's kan nemen en dat volgens mij mijn sproeiers ook anders moeten worden. toch kan ik niemand vinden die precies weet hoe dit zit, en of er iemand is die dit verkoopt, of ofdat je venturi's aangepast moeten worden ik weet het niet misschien dat iemand mij hier meer over kan vertellen gr wessel |
#2
|
||||
|
||||
Hier kan je waarschijnlijk wel kopen wat je nodig heb.
http://www.carburateurwinkel.nl/con...visie_sets.html En als je er nu bij vermeld welke sproeiers er nu in zitten kunnen ze je mischien ook vertellen of deze te klein zijn. En volgens mij kan je het beste als het zo ver is gewoon de auto weg brengen en af laten stellen. Is niet voor niets dat je hier niet zo veel info over vind is toch iets gespecialiseerd die dingen af stellen. Is ieder geval niet een kwestie van de juiste sproeier er op voor hand in en venturi.
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#3
|
|||
|
|||
hurricane racing in heerhugowaard zijn echt gespecialiseerd in het afstellen van webers.
Hij heeft ook veel maten sproeiers liggen en stelt hem af op de rollenbank en daarna fijn op de weg. Mijn 16v op webers was toen echt super en dagelijks te gebruiken. |
#4
|
||||
|
||||
ik kan dus eigenlijk gewoon het beste het gene dat er nu in zit, er terug inzetten, en naar een gespecialiseerd bedrijf brengen, waar dat hun dat precies kunnen uitzoeken... ?
|
#5
|
|||
|
|||
yep , gewoon zorgen dat hij start ..
Hoeft niet goed te lopen als alles maar werkt zodat ze niet jouw project af hoeven te maken om hem te starten hahah Zou ze gewoon even bellen en dan afspraak maken , ik weet zeker dat je dan uit eindelijk sneller goedkoper en beter af bent dan dat je eerst allerlei sproeiers gaat kopen die je misschien toch niet nodig hebt . Of dat ze wel de juiste zijn , maar jij hem niet goed lopend krijgt. Afstellen van webers is echt een vak appart en kan niet zomaar iedereen doen . Alle het mooie kost geld , en als je het lowbudget doet kan het nog wel eens je motor kosten bij verkeerde afstelling . Dat kost uit eindelijk meer dan weg brengen. |
#6
|
||||
|
||||
in ieder geval bedankt, kan ik weer voorruit
|
#7
|
||||
|
||||
De mannen schijnen ook goed te zijn http://www.tovami.com/testen-auto.php
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#8
|
||||
|
||||
@ron mk1:
als je niet veel kennis hebt van motoren dan beter wegbrengen. maar heb je de basis kennis wel dan is het gewoon goed zelf te doen. genoeg te vinden op internet en in boeken als je maar je tijd neemt en het niet afraffelt. Met de instelling van jou (no hard feelings) kunnen we beter stoppen met dit forum en maar alles naar een ''expert'' brengen. reactie komt bij mij een beetje over van: ''komt weer zo iemand met vragen over carbs afstellen''
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily [1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily [1988] Volvo 480 ES - Hobby |
#9
|
||||
|
||||
jah.. als je 16 bent is de ervaring natuurlijk nog ver te zoeken, wat natuurlijk logisch is, daar in tegen zou ik wel graag willen weten hoe het zit, heb al wel wat informatie opgedaan, en ik snap het principe van hoe het werkt alleen ja... venturi enz. is natuurlijk iets ingewikkelder dan de rest
|
#10
|
||||
|
||||
De zijn ook goede boeken volgens mij op de markt misschien is dat een optie om verder te komen.
En idd zelf proberen is het wel het leukst een leerzaamst.
__________________
Quote:
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs |
#11
|
||||
|
||||
weet je wat het is in die boeken word alleen het principe het idee en hoe het werkt uitgelegd, ik moet specifieke informatie hebben over mijn carburateur, en daar ben ik tot nu toe geen informatie over tegengekomen, behalve onduidelijke tekeningen...
|
#12
|
|||
|
|||
Quote:
Zoveel kennis heb ik niet op dat gebied , ik ben maar 18 jaar monteur ( bij hetzelfde bedrijf ...) Dus besloot ik maar om het uit te besteden . HIj liep prima zoals ik hem afgesteld had , maar miste wat ... Bracht hem weg en kwam terug als herboren . Duidelijke info over afstellen van webers vind je toch niet op internet . Ja , veel info van mensen die vaak ergens iets hebben gehoord en het dan delen ( voor de helft) Afstellen van een auto is niet zomaar iets , en een foutje word meteen afgestraft door verbrande zuigers of andere motorschade . Maar als jij weet hoe je het moet doen , misschien dat je hem dan op weg kan helpen en hem vertellen welke venturi`s hij moet kopen en sproeiers.. Maar dan wel meteen de juiste afstelling natuurlijk , want het is zonde om wat te kopen waar je niks aan hebt toch? Een forum is om iemand te helpen , en bij deze help ik hem door te vertellen dat je niet alles zelf kan doen ... Sommige dingen kan je beter uit besteden als je een goed resultaat wilt , Je auto laten spuiten doe je toch ook niet zelf? Mits je natuurlijk snel tevreden bent ... of het een paar keer over wilt doen Lees net in een andere topic deze quote, en beschrijft precies wat ik bedoel . Originally Posted by Audi1981 Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie Last edited by Ron mk1 : 17-10-2013 at 07:31. |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
By Ruud laat ik mn Weber's altyd afstellen, geen klachten, zeer tevreden! Ik was voor mn 16v op 45ers 140 euro kwyt, meerdere sproeiers geprobeerd en n run of 8 gedaan
__________________
Saugergroup [0][0] [0][0] Polo 6N Harlekin Golf 1 GTI PLUS 20V T sold |
#14
|
||||
|
||||
Misschien kan ik het toch beter door een bedrijf laten doen die er gespecialiseerd in zijn, gewoon vanwege het feit, dat ik het zelf misschien wel zou kunnen, maar als ik heel het zaakje kapot draai, kost het me nog meer geld, en afstellen daarvoor moet je zowieso voor naar een bedrijf, en dan kan ik ze daar net zo goed de verschillende sproeiers laten proberen
Of zie ik dat verkeerd? |
#15
|
||||
|
||||
Je moet idd sws afstellen en de sproeiers zitten by die 140 euro erby, ik zou t by n bedryf laten doen ook
__________________
Saugergroup [0][0] [0][0] Polo 6N Harlekin Golf 1 GTI PLUS 20V T sold |
#16
|
||||
|
||||
Ach ik zie het wel als het zover is, eerst maar eens mn blok afbouwen...
|
#17
|
|||
|
|||
Afstellen kan idd lastig zijn
Maar die "specialisten" zijn zeker geboren als weber afstel specialist hebbe dat nooit moeten proberen en leren? Maar eff eerlijk als je verbrande zuigers krijgt zit je wel heel erg ernaast met de afstelling dan rijd ie ook voor geen meter ik heb echt slecht afgestelde motoren meegemaakt maar geen verbrande zuigers die ken ik aleen van drukvulmotoren die slecht liepen En ja tuurlijk kunnen die gaste op de testbank 5pk meer eruit halen maat afstellen moet met eeb beetje vakkennis echt wel lukken Maar iedereen weet t weer beter en moet zelf weten wat hij doet
__________________
Customizor motorsport |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
nou, als ik kijk op internet enz. ook moet het wel te doen zijn.. alleen de juiste venturi en sproeier zou ik het beste door een specialist kunnen laten doen denk ik |
#19
|
|||
|
|||
Welke maat venturie, stationairsproeier, remluchtsproeier en hoofdsproeier heb je nu?
Ik begrijp ook dat je carbs er nog niet op zitten dan is het zwz lastig te bepalen welke maten je nodig heb aangezien je niet weet wat hij doet met deze verhoudingen
__________________
Customizor motorsport |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee hoeveel mm de sproeiers zijn, heb wel de venturi gemeten en die is rond de 37mm |