Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 20-10-2013, 09:03
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default centrale deurvergrendeling probleem

De Golf 4 Cabrio van me meisje heeft een centrale deurvergrendeling probleem.
Als je de auto af wilt sluiten met de afstandsbediening hoor je de pomp achter heel lang lopen en uiteindelijk sloten de deuren wel.
Maar sinds gisteren redt hij dit niet meer andere pomp achter geprobeerd zelfde probleem.
Nu heb ik de leidinkjes achter gecontroleerd of ze ergens lekkage hebben.
Maar dit zit allemaal lucht dicht dadelijk nog even bij de deuren checken zijn er zwakke plakken in het systeem waar ik extra naar moet kijken ????

Meisje verwijt me al dat als het mijn auto was ik het al lang gemaakt had
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #2  
Old 20-10-2013, 09:13
vento tdi vento tdi is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,510
Default

overgangen naar de deuren stekers goed controleren.
En bij de tankklep
Reply With Quote
  #3  
Old 20-10-2013, 09:22
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Tankklep nooit aan gedacht deuren en tank klep ga ik zo controleren.
Mits het droog blijft
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #4  
Old 20-10-2013, 09:32
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Nou 2 minuten buiten tankklepje open en als ik met die pin speel doet het systeem het weer.
Dus daar moet ik het in terug vinden
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #5  
Old 20-10-2013, 09:39
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Weer 2 minuten later het pompje van de klep losgehaald en de seal rond de pin die de klep afsluit is gescheurd.
En lekt als een gek uit deze scheur morgen even langs de sloop om een andere te halen.


__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #6  
Old 22-10-2013, 18:16
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Vandaag op de sloop geweest maar alle Golfjes 3 die daar stonden hadden wel zo'n vacuüm kastje maar de aansluiting van het lucht punt was anders veel dunner.

Maar het rubbertje is wel het zelfde dus hebben we die maar mee genomen



screengrab
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #7  
Old 22-10-2013, 18:40
StefTurboDiesel StefTurboDiesel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 340
Default

Ik heb hetzelfde probleem maar wel in mijn Golf II 3deurs.

Geen alarm erop, dus met de sleutel gaan alle deuren open of dicht.

Sindskort bijna zelfde symptonen, als ik de deur wil sluiten (met sleutel) dan hoor je de cv pomp heel eventjes brommen, dan houd het op. deuren zijn niet echt toe. Iemand zei me dat dit te maken heeft met mijn deurslot? Precies dat de sleutel geen kracht heeft om dat systeem dicht te krijgen.

Paneel losgehaald, en wanneer ik dus handmatig met die ijzeren stangen in de deur eventjes naar onder druk dan wil de cv spelen.. open dicht open dicht.. Totdat de accu leeg gaat zeg maar..

Wat is nu stuk? dat aansluitingspompje wat je op voorbije foto ziet?(Heb dezelfde), Of heeft dat te maken met de stangen? Of is dat gewoon iets anders?

Gr
Reply With Quote
  #8  
Old 22-10-2013, 18:46
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Als je ergens een vacuüm lek heb verliest de hoofd pomp te veel lucht waar door hij het niet voor elkaar krijgt om de boel af te sluiten.
Bij mij was het rubbertje wat om het ijzeren stangetje zit gescheurd en hier liep dus alle lucht uit.
Met gevolg dat de pomp ook dus bleef lopen maar niks afsloot.
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #9  
Old 22-10-2013, 18:50
StefTurboDiesel StefTurboDiesel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2013
Posts: 340
Default

Quote:
Originally Posted by Style
Als je ergens een vacuüm lek heb verliest de hoofd pomp te veel lucht waar door hij het niet voor elkaar krijgt om de boel af te sluiten.
Bij mij was het rubbertje wat om het ijzeren stangetje zit gescheurd en hier liep dus alle lucht uit.
Met gevolg dat de pomp ook dus bleef lopen maar niks afsloot.


Ik zit hier dus 2 weken zonder deur paneel te rijden..
Moet altijd via pasagierszijde de deur openen, daarna buigen naar de stangen van de chauffeurdeur, en daar die stang omhoog duwen zodat die chauffeurdeur open gaat, met de sleutel gaat dat niet meer.


Wanneer de cv ''speelt'' dan gaan mijn pasagiersdeur en de kofferklep ook heletijd open-toe..

Gek verhaal.
Heb nog niks besteld, de dealer zegt deurslot, buurman zegt cv is stuk.. Word je gek van.
Reply With Quote
  #10  
Old 22-10-2013, 19:00
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

Je zou zelf eerst alle aansluitingen kunnen checken of deze nog lucht dicht zijn.
Weet niet hoe het bij een Golf2 zit maar een CV pompje op de sloop had ik voor een tientje.
Had dit al eerder geprobeerd dacht dat het hier namelijk aan lag maar het probleem bleef.
dus Zaterdag wou ik alles checken tot dat vento tdi vergeet je tankdeksel niet.
En in 1 keer raak hier zat dus mijn probleem
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #11  
Old 22-10-2013, 19:14
vento tdi vento tdi is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,510
Default

Feeling proud😋
Reply With Quote
  #12  
Old 22-10-2013, 19:15
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

En terecht anders was ik met de deuren begonnen en dat is toch een bak meer werk
__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum