Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Polo 6N, 6N2, 9N en 6R
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 14-07-2013, 15:13
vwpolovw's Avatar
vwpolovw vwpolovw is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 314
Default Motor fiets carbs op 6n

Wat moet ik aan passen om op motor Fiets carbs tegaan
Rijden
Zo wel technies als electies
Reply With Quote
  #2  
Old 14-07-2013, 15:56
fearless's Avatar
fearless fearless is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2012
Posts: 355
Default

Lage druk brandstofpomp kopen, de originele niet aansluiten of aanpassen. Anders komt er te veel druk op het systeem.
Ontsteking word ouderwets contactpuntjes...
Inlaatspruitstuk maken, het liefst met de originele rubbers van de motorfiets. Dat is het meeste bulletproof en weet je zeker dat het niet loskomt.

Er is hier veel info over te vinden, zelfs een compleet topic van.
Reply With Quote
  #3  
Old 14-07-2013, 15:59
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 4,769
Default

__________________
Quote:
Originally Posted by Audi1981
Het wemelt natuurlijk van de experts op het WWW, maar meestal geven die geen garantie

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
  #4  
Old 14-07-2013, 16:29
Sjon Sjon is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,527
Default

.
__________________
Caddyke......

Last edited by Sjon : 29-10-2015 at 12:57.
Reply With Quote
  #5  
Old 14-07-2013, 16:40
vwpolovw's Avatar
vwpolovw vwpolovw is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 314
Default

Oké heb complete inlaat gekocht en brandstofdruk regelaar
Welke druk is ongeveer gewenst
Reply With Quote
  #6  
Old 14-07-2013, 17:11
fearless's Avatar
fearless fearless is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2012
Posts: 355
Default

Quote:
Originally Posted by Sjon
Of originele gewoon laten rondpompen: t-stukje ertussen met drukregelaar (0,15 bar) naar carb's.

Want? Das trouwens zelfs een omweg: contactpuntjes zitten alleen in
sleeptuimelaars met een andere nokkenas-aansluiting.
Hallsensor-ontsteking pakken van een vroege smallblock hydrostoter:
bijv. polo's van 1986 t/m 1991, bij voorkeur motorcode MH, maar HZ of NZ werkt ook.
(indien nodig 't losse kabelboompje erbij)


Ja dat kan ook. Ik ken de vw blokken niet zo goed.
Ik had het op mn golf 1.1 met de originele onsteking.
Op mn opel 16v met contactpunten, later vervangen voor een hallgever. (gti onsteking verbouwt)

Die drukregelaar kan ook, het is maar net wat je zelf makkelijk vind.
Reply With Quote
  #7  
Old 14-07-2013, 17:32
vwpolovw's Avatar
vwpolovw vwpolovw is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 314
Default

Oké ik heb een aee hoe zit het dan met de ontsteking
Reply With Quote
  #8  
Old 14-07-2013, 22:19
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

Ik weet niet hoe oud je polo precies is, maar neem dit even mee in je voorbereiding:

Vanaf bouwjaar 1996 ben je verplicht een kat en lambdaregeling te hebben voor apk.
Als dat niet het geval is: afkeur.
Met carbs wil je geen kat en een lambdaregeling is niet nodig(als het al kan).

Als je een 1995er hebt: Carbs zonder kat, want dan mag je een hogere CO hebben.

Dit heeft niets met een aanduiding op het kentekenbewijs te maken. Bouwjaar is bindend.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum