![]() |
|
||||
|
||||
![]() Zoals de titel aan geeft ben ik aan het zoeken naar een goede geschikte versnellingsbak voor mijn 1.8 rp motor (voor een mk2).
Er komt een scherpe nokkenas 279 in, overmaatse zuigers 1900cc, lichte stoters met sterkere veren, crossflow kop, r1 carbs, spaghetti met complete uitlaat etc. Maar ik wil niet echt bezuinigen op de bak die erop zou moeten komen, de 020 bak die er aan hing maakte nogal wat toeren toen ik 180 ging (maar bij 120 ook net te veel vind ik)en vind de 1e en 2e eigenlijk net ff te kort. Ik zou ook naar 02a kunnen maar ik wil geen systeem naar hydraulische koppeling inbouwen, moet zo min mogelijk "troep" onder de kap bij komen aangezien ik de stuurbekrachteging en airco wel ga behouden maar meer moet het niet worden. Ik heb ook gelezen over 6 bakken maar ik weet niet welke bakcodes ik precies moet hebben, maar heb begrepen dan je dan gedoe hebt met de snelheidsmeter. Mijn vraag is welke bakken, zowel van nieuwere of oudere autos zouden jullie me aanraden (welke bakcode en auto)? liefst stang geschakeld of moet om te bouwen zijn naar stangen. Mag van mij best 500 eu kosten, als het maar goed is want ik wil alles meteen in 1x goed bouwen. |
|
||||
|
||||
![]() Zou een Golf 3 bak nemen van een 2 l 8v.
Heb nog een goede bak liggen CHE met boutset. En die hoeft geen 500 euro te kosten. |
|
||||
|
||||
![]() Oke , die was ik nog niet tegen gekomen
![]() Dan weet ik welke koppeling set ik nodig heb en ik weet niet tot hoeveel pk/nm een originele koppeling kan hebben? Anders moet ik toch even een sportkoppeling kopen (is natuurlijk wel duurder :p) maar wat niet perse hoeft ..... En jij doet zo te zien revisie aan bakken ? kwam een ouwe advertentie tegen van je ![]() Last edited by Kevert : 13-03-2013 at 12:59. |
|
||||
|
||||
![]() 210 mm koppelingsplaat voor een dikke prise as Sachs is goed.
|
|
||||
|
||||
![]() Dus 210 mm en 24 tanden as lijkt me
![]() Is het gereviceerd etc. en als ie schoon is is ook mooi meegenomen want ik wil het in een kleurtje spuiten ![]() |
|
||||
|
||||
![]() De bak is niet gereviseerd maar heeft een boutset en nieuw lager en ik geloof een andere 2e versnelling met nieuwe syngromesh.
De bak is uiteraard schoon. |
|
||||
|
||||
![]() Lijkt me niet verkeerd als ik het zo lees, maar dan is er nog wel iets aan gebeurd in ieder geval
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Dus je wilt weinig toeren bij 120 km/h?
|
||||
|
||||
![]() Doe je morgen wel even een foto.
|
|
||||
|
||||
![]() Oke thnx
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Bij mtdi kun je wel terecht voor een goede bak!
|
||||
|
||||
![]() Heb vanmiddag de bak opgehaald
![]() |