![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Goedenavond,
Ik ben nieuw op dit forum en ik heb een vraag. Ik heb een Jetta 2 uit 1986. Er ligt een 1.6 diesel in, maar deze begint aardig te roken. Ook levert deze nou niet bepaalt veel kracht. Ik zat te denken om de 1.6 te vervangen door een 1.9 uit bijvoorbeeld een golf 3. Ik wil geen 1.9 TDI, omdat ik al gelezen heb dat ik dan moet omsolderen/zekeringkast moet vervangen/etc. Het gaat mij erom dat het makkelijk om te bouwen is, omdat ik met deze auto elke week 800 km rij en hij dus snel weer moet kunnen rijden. Mijn vraag is dan ook, wat is de makkelijkste manier om mijn auto te voorzien van een 1.9 diesel. - Welke motor? - Wat overzetten/ombouwen? - Ik las al iets over subframe, hoe zit het daar mee? - En het RDW, ik moet de auto opnieuw laten keuren, maar waar kijken ze precies na? Ik las al ergens dat het een uitgebreide apk zou zijn. Ik hoop dat er mensen zijn die mij kunnen en willen helpen. De search functie heb ik al gebruikt, maar het wordt mij niet heel duidelijk. Ik hoor het graag, Groeten Gijs |
#2
|
||||
|
||||
![]() Dan zou een 1.6 td mijn voorkeur hebben. Plug and play!
http://www.volksforum.com/forum/sho...highlight=Turbo |
#3
|
|||
|
|||
![]() Een 1.9 TD uit een golf 3 is het makkelijkst. Subframe kun je behouden. Bak en asndrijving ook. Bekabeling valt mee. Omkeuren hoeft niet, het aantal cilinders blijft gelijk en je vermogen stijgt niet meer dan 40%.
Succes ![]()
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#4
|
|||
|
|||
![]() Quote:
1.6 td staan er minder van op marktplaats oid. Daarom zou ik liever voor een 1.9 gaan. Toch bedankt! Quote:
Okee dankjewel, hoe zit het met de motorsteunen, want daar las ik ook al iets over. En je zegt, de bekabeling valt mee, maar waar moet ik rekening mee houden? Alvast bedankt voor de info! |
#5
|
|||
|
|||
![]() Motorsteunen van de golf 3 gebruiken. Bekabeling zijn verschillende site's met schema's voor, of mensen hier op het forum. Het beste koop je een complete golf 3 als donor, en verkoop je wat je overhoudt
![]()
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#6
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Okee bedankt. Maar waar moet ik aan denken bij de bekabeling? Toch niet de complete kabelboom neem ik aan?
__________________
Jetta 1.6 Diesel '86 Daily Driven |
#7
|
||||
|
||||
![]() zou nooit een donor kopen vooor deze ombouw.golf 3 steunen passen niet eens,hebben 1 bout en mk2 heeft er 3.
losse motor kopen met oud type pomp zonder elektrovervroeging dan is het plug en play. of oud type td pomp van 1.6 of 1.9 los kopen en omzetten.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Hier was ik al bang voor, verschillende verhalen.
Misschien mensen die dit ook hebben gedaan met een Jetta 2 die mij kunnen helpen? Nogmaals ik wil dus een 1.9 blok in mijn Jetta hangen. Of een gewone 1.9 Of een 1.9 met turbo Dus geen TDI
__________________
Jetta 1.6 Diesel '86 Daily Driven |
#9
|
||||
|
||||
![]() Wat de pul zegt klopt. Ik heb er ooit voor iemand 1 in n mk2 golf gezet. Je moet idd t type pomp hebben waar geen automatische vervroeger op zit. Maar net als de 1.6 met 1draad voor de pompafsluiter.
Ik heb m toen uit een seat inca gehaald. Je kunt m dan zo op je oude motorsteunen terug zetten. |
#10
|
||||
|
||||
![]() En aan de bedrading hoef je dan dus helemaal niets te doen!!
![]()
__________________
1988 T3 Hoogdak postbus -> westfalia 2005 Prius ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]() Je kan dat vervroeger probleem ook redelijk gemakkelijk oplossen.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#12
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Bedankt, maar had je dan een sdi geplaatst? Of van een ouder type inca?
__________________
Jetta 1.6 Diesel '86 Daily Driven |
#13
|
||||
|
||||
![]() Quote:
nee een sdi is volledig elektronisch. volgens mij is de motorcode 1y van de halfelektronische pomp.ben niet zo heel goed met motorcodes.je kunt bert [dabrt] ook even pm doen om info te vragen wb zijn oplossing om de elektra te omzeilen[hier heb ik geen ervaring mee,schroef er altijd een andere pomp op] ps,verschillende verhalen zul je altijd wel houden,zitten hier zat die op een toetsenbord al complete auto's gebouwd hebben maar IRL geen lampje kunnen wisselen.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#14
|
||||
|
||||
![]() @ de pul: Motor is idd. 1y.
Staat wel 1 op marktplaats als je zoekt op 1y. Dan zie je wel wat ik bedoel. Ik weet alleen niet zeker of de inca ook met 1y is gelevred maar er zat iig zon motor in of pomp op. |
#15
|
||||
|
||||
![]() Quote:
jup,inca of caddy d [dus geen sdi] hebben die pompen.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#16
|
|||
|
|||
![]() inca en caddy zijn beide met 1y geleverd.
|
#17
|
||||
|
||||
![]() Ik kan voor alle TDI en SDI motoren tot de pompverstuiver een mechanische pomp bouwen, dan heb je ook geen werk aan je kabelboom
![]()
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#18
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Probleem opgelost ![]() |
#19
|
||||
|
||||
![]() Quote:
niet om jou aan te vallen op je werk,maar even een kleine toevoeging; er zijn forummers zat die tegen vergoeding een kabelboom maken om een tdi aan te sluiten. dus als je toch de tdi route gaat zou ik dat sowieso in overweging nemen.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#20
|
|||
|
|||
![]() 1y motor is indd zo in te bouwen. Kabelboom stelt ook niet zoveel voor. Heb er 2 gebouwd in de morgen begonnen eind van de middag rijden.
![]()
__________________
PM voor kabelboom aanpassingen en chiptuning VW/audi ![]() |