![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Heb een nieuwe dynamo voor mijn golf1 cabrio 1,6 gli gekocht heb een nieuwe draad getrokken voor de laadstroom een dikke op de B+ aansluiting die direct naar de + pool op de accu, de dunne blauwe draad op de d+ ik weet dat hij zo goed is aangesloten maar hij gaat niet laden?????
De dunne blauwe draad geeft als hij niet is aangesloten 12 volt maar zodra ik hem op de dynamo aansluit geeft hij nog maar 1,6 volt en gaat de dynamo niet laden. Als ik een dunne draad vanaf + accu direct naar d+ trekt dan laad de dynamo wel, dus de dynamo is goed. Hoe kan het komen dat de spanning van de blauwe draad daalt als hij word aangesloten op de dynamo, en waar komt deze draad vandaan? Last edited by Stang66 : 27-11-2012 at 21:07. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Volgens mij loopt de blauwe draad naar je dashboard (lampje)
of niet ?
__________________
Old Volkswagens don't leak oil, they just mark their spot ![]() Antrieb niedrig und langsam ![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]() Quote:
De blauwe draad moet de dynamo een 12 volt spanning geven zal dus waarschijnlijk niet direct vanaf een lampje komen. |
#4
|
||||
|
||||
![]() De blauwe draad gaat idd naar je tellerhuis.
Heb je de spanningsregelaar ook gecontroleerd van te voren? |
#5
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Hoe controleer ik de spanningsregelaar???? Heb een nieuwe dynamo |
#6
|
||||
|
||||
![]() O. Een nieuwe.. Dan zou die in principe goed moeten zijn. Die blauwe draad moet je geen spanning op zetten.
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Heb de blauwe draad gevolgd en die loopt naar een stekker achterop de zekeringkast geheel links, het is een contactgeschakelde draad die gewoon 12 volt geeft.
Het vreemde is dat als ik hem op de dynamo aansluit het voltage zakt naar 1,6 volt en daardoor gaat de dynamo niet laden. Als ik de draad los laat en gewoon een draad trek vanaf de accu laad de dynamo wel gewoon. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Stekkers schoonmaken van de zekeringkast
Komt er achter op de pin van de zewkeringkast wel 12v? |
#9
|
||||
|
||||
![]() volgens mij is het kabeltje dat op je D+ moet degene die naar je laadstroomlampje moet gaan
edit ![]() ff geleend van een ander forum
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. Last edited by Jel Golf 2 GTI : 27-11-2012 at 23:19. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Quote:
jawel, lees deze site maar even door http://www.h-peters.com/bosch/index.html |
#11
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Je was me voor ![]() Mss je lampje niet meer goed?? Of zoals hierboven al gezegd werd, contacten eens opkuisen. hopelijk kom je eruit
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Nee, dat klopt niet: het is de "koude" kant van een combinatie van het laadcontrolelampje en een stel weerstanden. De draad loopt inderdaad via een doorverbinding op het relaispaneel. Quote:
Dat de spanning daalt klopt wel, alleen lijkt me 1,6V wel erg laag. Zal ik morgen eens meten bij de mijne. Quote:
Niet doen, als er electronica in de dynamo zit kan die daardoor stuk gaan. |
#13
|
|||
|
|||
![]() nog iemand suggesties????
|
#14
|
||||
|
||||
![]() Quote:
|
#15
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ho effe! Hoe constateer je dat de dynamo dan wel laadt? Toch niet door naar het lampje te kijken, hoop ik? Dat krijgt dan nl. geen spanning meer doordat je die extra draad aangesloten hebt. het lampje wordt ahw. kortgesloten! |
#16
|
|||
|
|||
![]() door de multimeter op de + en - van de accu te zetten.
zodra ik dan een draadje vanaf de accu direct op de dynamo zet zie je de spanning oplopen en gaat de auto trouwens ook langzamer stationair lopen. |
#17
|
||||
|
||||
![]() Als je inderdaad direct op de accu meet, en de spanning loopt dan op tot zo'n 14 V, dan klopt het wel. Je bent in deze materie net even slimmer dan de meeste anderen, en daar had ik niet op gerekend.
![]() |
#18
|
|||
|
|||
![]() Heb wel de nodige ervaring met sleutelen en daardoor dit soort dingen wel geleerd.
heb de dynamo wezen omruilen voor een andere en hetzelfde probleem, hoopte dat er iedts aan de dynamo zou mankeren maar nee het probleem blijft. ga vande week even een nieuwe plus draad naar de zekeringkast trekken en de aansluitingen op de zekeringkast schoonmaken kijken of dit wat op leverd. kan helaas geen wijs worden waar de blauwe draad verder gaat nadat hij de zekeringkast in gaat. |
#19
|
||||
|
||||
![]() Blauw van dynamo D+ naar zek.paneel A4,
inw. doorverbinding naar D2 (en C2 en G5, geen idee waarom), blauw naar T14/12 van tellerunit (diesel: T14/10). Last edited by Erik Baas : 29-11-2012 at 21:45. |
#20
|
|||
|
|||
![]() inmiddels een nieuwe plus draad vanaf de accu naar zekeringkast getrokken een extra - draad getrokken naar - kontacten achter de zekeringskast alle massa draden van nieuwe knijpstekkers voorzien deze zelfs ook nog gesoldeerd.
de zekeringkast aansluitingen alle gereinigd. de d+ draad doorgemeten tot aan het lampje achterop het tellerhuis. de d+ draad loopt naar de negatieve kant van het lampje de andere kant van het lampje krijg een pos vanaf de gelijkrichter achterop de tellerunit. Last edited by Stang66 : 03-01-2013 at 17:45. |