![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Ik heb laatst m'n bus verlaagd, maar omdat er nog nergens witte KYB's leverbaar zijn, heb ik maar even m'n originele schokbrekers eronder gezet, maar als ik nu met 5 man in m'n bus ga zitten dan zakt hij nog bijna 7 cm naar beneden en hangd dan wel heel erg laag (stab. stang hangt dan 3/4 cm boven asvalt).
Mijn vraag is nu dan ook: als ik straks witte KYB's heb, zakt hij dan nog steeds zo ver door of wordt dat minder???
__________________
Grt Frederic. Quote:
|
#2
|
||||
|
||||
![]() In principe hebben schokbrekers niks met verlagen van doen. In stationaire situatie vangen ze nl geen kracht op. Met KYB's zal ie dus even laag hangen. Zelfs al haal je je schokbrekers weg dan zakt ie nog niet verder. (tenzij je op de eindstops zit)
|
#3
|
||||
|
||||
![]() inderdaad
|
#4
|
||||
|
||||
![]() volgens mij maakt het toch wel iets uit.
die kybs zijn stugger en werken bij het in en uit veren originele dempertjes werken maar 1 kant op. ik heb er nu witte kybs onder zitten en het verschil merk je echt
__________________
Pim van Loon 1960 single cab (pickup) - www.ploon.nl VW show dates & pics - www.vwshows.com |
#5
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Zijn die dan ook zo stug dat je wiel bij wijze van spreken niet meer inveerd??? Maar dan vraag ik me af, hoe mensen nog met hun auto kunnen rijden als de wielen in de wielkasten hangen. Want bij mij hangen de wielen er net niet in (geladen) en dan heb ik nog maar iets van 3/4 cm tussen de grond en de vooras?!
__________________
Grt Frederic. Quote:
|
#6
|
||||
|
||||
![]() het veert wel in, maar het gaat stugger dus ze klappen niet gelijk meer tegen de wielkast aan. en als er meer gwicht in je bus zit (bv 5 man) dan hangt hij minder ver door de vering. het gaat wel iets ten koste van het comfort, maar je kan niet alles hebben (een stock bus rijdt nou ook niet echt comfortabel)
__________________
Pim van Loon 1960 single cab (pickup) - www.ploon.nl VW show dates & pics - www.vwshows.com |
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik rij toch niet zo veel, dus ik vind de look belangrijker dan het comfort, maar was gewoon benieuwd!
__________________
Grt Frederic. Quote:
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Bij mij is het mijn daily driver zonde man om een bus niet dagelijks te gebruiken
![]()
__________________
It can be lower and fasterrrrrrrrrrrrr |
#9
|
||||
|
||||
![]() Er zijn ook Grijze kyb´s die zijn iets minder stug.
vergelijk ze met rode(grijze Kyb´s) en gele koni´s(witte kyb`s)
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn. Nep!! But i like it!!! ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() Het maakt idd wel uit in rij gedrag . Ik heb rondom ook witte kyb's en het rijdt echt 10x beter als olie gevulde. De witte kyb's zijn dus gas/olie gevuld en willen altijd terug naar de langste stand dat maakt het verschil.
Het is nu ook weer niet zo dat er op de schocks 10 bar staat je kan ze n.l met je eigen gewicht op de werkbank indrukken. Het zal dus tijdens het rijden met 5 man wel qua veerweg uitmaken (veert dus minder ver in) maar je bus zal even ver doorzakken als je met 5 man instapt of je nu std. shocks of witte kybs hebt. Suc 6 dennis |
#11
|
||||
|
||||
![]() Nogmaals, schokbrekers doen niets veranderen aan je rij hoogte.
Ze dempen alleen de schok (duh). Bij een verlaagde bus is het zeer belangrijk om stugge schokbrekers te nemen die de klappen goed op kunnen vangen. Voor het doorzakken heb je gewoon andere veren nodig. Maar dan staat hij weer torenhoog als je er alleen in zit. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Andere veren onder een T2???? Nog nooit gezien/gehoord.
__________________
Grt Frederic. Quote:
|
#13
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Kga toch voor de witte, die heb ik al besteld.
__________________
Grt Frederic. Quote:
|
#14
|
|||
|
|||
![]() Quote:
een T2 heeft torsie veren,en je hebt daar wel wat verschil in ... daarom staan sommige bussen ook zo hoog aan de voorzijde,nietwaar THW-Bulli ?? ![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]() Dat heb ik nooit geweten!!!
Dan heb ik op dit moment op het forum al meer geleerd dan als de hele f*cking morgen die ik op school zit ![]()
__________________
Grt Frederic. Quote:
|
#16
|
|||
|
|||
![]() De bestwagen/aannemerijbussen konden op verzoek geleverd worden met iets andere
(lees;zwaardere) torsiepaketten ... vooral op pick ups werdt dit nog wel eens geleverd is mij verteld,omdat die wagens vaak werden overbeladen door de aannemers. Nu -30 jaar later- valt er natuurlijk niet meer te achterhalen wat op een bepaalde bus geleverd werdt,tenzij je de aankooppapieren kunt inzien,maar ook daarin werdt het niet altijd vermeld. |
#17
|
||||
|
||||
![]() Juust!
Nou, als het goed is hebben ze een dezer dagen bij slammed panel weer KYB's en dan zal ik het wel merken. Dan kunnen we verder gaan sparen voor verlaagde spindels (of zelf proberen te verbouwen????).
__________________
Grt Frederic. Quote:
|
#18
|
|||
|
|||
![]() Ik heb een setje veren binnen gekregen die wel erg stug lijken het zijn er met een hulpveer. Is dat wat tussen de bevest. gaten meten ze onbelast ongeveer 41,5 cm en je moet behoorlijk kracht zetten om ze in te drukken.
Ze schijnen voor de spijl te zijn en voor voor of achter. Sjef |
#19
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Breek me de bek niet open! ![]()
__________________
It's not a car....... It's a bus! |
#20
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik heb er ook grijze rondom onder zitten, ben er wel tevreden over...zijn stugger maar niet té stug naar mijn idee |