Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Polo 6N, 6N2, 9N en 6R
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 07-10-2012, 08:15
Erideno Erideno is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 14
Default Vraag wisselen cylinderkop Polo Fox 95

Eenvoudige vraag:

Past de kop van een 40 kw op een Polo 33 kw ?

Last edited by Erideno : 07-10-2012 at 08:39.
Reply With Quote
  #2  
Old 07-10-2012, 09:48
richard-polo's Avatar
richard-polo richard-polo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,975
Send a message via MSN to richard-polo
Default

Ja
Reply With Quote
  #3  
Old 07-10-2012, 10:18
Erideno Erideno is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 14
Default

Veel duidelijker kan een antwoord niet zijn.

Dankje Richard
Reply With Quote
  #4  
Old 07-10-2012, 10:52
richard-polo's Avatar
richard-polo richard-polo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,975
Send a message via MSN to richard-polo
Default

of het slim is is een ander verhaaltje

volgens mij heeft zo,n 33kw kop mechanische benzinepomp en een 40kw niet!
Ook zijn de uitlaatkanalen iets smaller bij de 40kw meen ik me te herinneren(correct me if i,m wrong!)

Heb trouwens zelf nog een 33kw cilinderkopje liggen mocht je er geen gevonden krijgen!

Gr Richard
Reply With Quote
  #5  
Old 07-10-2012, 15:25
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

Polo van 95 richard, das geen carb meer . Als de nieuwe kop van een injectiemodel komt en jou huidige kop is van een injectiemodel kun je die gewoon overzetten. Zal wel wat aan afstelling vergen. Nokkenas en kanalen zijn namelijk bedoeld voor 1.3.
Als je een carb hebt, zit je idd met de mechanische benzinepomp die je moet hebben.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #6  
Old 07-10-2012, 17:12
richard-polo's Avatar
richard-polo richard-polo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,975
Send a message via MSN to richard-polo
Default

een polo fox van 95? ik wist niet dat een 6n ook in fox uitvoering bestond vandaar!
{dacht eerder dat topicstarter een foutje had gemaakt }
Reply With Quote
  #7  
Old 08-10-2012, 10:11
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

Quote:
Originally Posted by richard-polo
een polo fox van 95? ik wist niet dat een 6n ook in fox uitvoering bestond vandaar!
{dacht eerder dat topicstarter een foutje had gemaakt }


Er bestaan ook 2F van 1995! Komen weinig voor, maar ze zijn er wel. En dat kan dus een fox zijn.

Mocht het een 6N zijn: Zolang t een 6N cilinderkop is zal t wel passen. maar kijk sowieso altijd na of de kop grotendeels overeen komt met de jouwe. Vooral de kanalen zijn van groot belang.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #8  
Old 08-10-2012, 14:19
Erideno Erideno is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 14
Default

Dit wordt ingewikkeld, voor mij dan. Op het kb staat: polo fox 33 kw.
Het idnr is wvwzzz6nzsy161746.
Helpt dit om mij aan een goeie kop te komen?
Of als het niet te gek is een complete motor, voor extra reserveonderdelen?
Reply With Quote
  #9  
Old 08-10-2012, 21:02
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

Quote:
Originally Posted by Erideno
Dit wordt ingewikkeld, voor mij dan. Op het kb staat: polo fox 33 kw.
Het idnr is wvwzzz6nzsy161746.
Helpt dit om mij aan een goeie kop te komen?
Of als het niet te gek is een complete motor, voor extra reserveonderdelen?


Chassisnummer geeft duidelijk aan dat het een 6N zou moeten zijn. Maar een fox is het dan 100% niet. Beetje vreemd dat dit wel op het kenteken staat.

Maar een cilinderkop van een 1.3 zou wel moeten kunnen passen op een 1.0 hoor. Zoals ik al zei, let goed op of de kop zowel qua uitzien als qua maatvoeringen overeen komt. goed kans is wel dat je wat meer werk hebt met het afstellen, omdat een 1.3 een andere nokkenas heeft en waarschijnlijk ook wat grotere poorten.

Moet dus uit eenzelfde type auto komen. Niet lukraak een kopje van een willekeurige 1.3, kans is dat je dan een ouder type in handen hebt, en die passen dus niet!
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #10  
Old 09-10-2012, 03:38
Erideno Erideno is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 14
Default

Dan denk ik dat een 1.0 kop de minst ingewikkelde optie is. Bedankt voor jullie bijdragen!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum