![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hallo
Ik heb een setje C2 gekocht Voor 6j Achter 8j Nu de vraag welke banden maat zou er mooi opstaan Geen ballonnen maar ook niet extreem getrokken
__________________
greettzz jp |
#2
|
||||
|
||||
![]() zoek eens op tyrestretch
|
#3
|
||||
|
||||
![]() 165/40 of 45 op de 6j en 195/40 of 45 op de 8j
__________________
..Some people just need a high-five..
..In the face..
..With a chair..
|
#4
|
||||
|
||||
![]() ik heb 195/40 rondom. Staat voor netjes en achter een beetje getrokken.
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor ![]() Daily: Passat variant GTE - JD Engineered ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]() Heb je daar een foto van??
__________________
greettzz jp |
#6
|
||||
|
||||
![]() en dat lijkt dus niet rondom gelijk! Althans, dat is mijn mening. Achter moet een band iets breder zijn dan voor, in de zin van dat de band voor meer getrokken moet staan dan achter. Ik rij op 165/45 voor en 195/45 achter op een set 6 en 7, dus jij zou dan wel snel naar iets van 215/35 of 215/40 achterop een 8J.
O ja, de 165/45 nankang bandjes zijn echt een drama... althans, dat vind ik. Daarvoor reed ik met 175/50 Yokohama A539 en dat is echt een stuk beter! Dus misschien dat het geen kwaad kan om voor toch maar een 195/40 te nemen, of nog beter, er 2 7J velgen bij zoeken, zodat je een set 7 en 8 hebt! succes met je keuze. O ja, mijn bakkie: ![]()
__________________
RIJD DUURZAAM, RIJD OLDTIMER! ![]() Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers! '72 T2 singlecab '78 T2 doka '80 T3 singlecab '80 T3 singlecab Lupo 3L |
#7
|
||||
|
||||
![]() Neej klopt dat lijkt niet gelijk, maar dat beweer ik ook niet
![]() Op de 6j staat de wang recht en op de 8j getrokken. ![]() ![]() ![]() Ik heb toen voor deze maten/merk gekozen omdat ik dit een fijne band vind. Qua looks is een 7j wiel voor of een smallere band mooier, maar ik wilde persee een gelijk profiel. En die nankang prut hoeft van mij niet. (dit is mijn persoonlijke mening, zonder een hele discussie aan te willen zwengelen over nankang ![]()
__________________
Hobbyboot: Golf mk1 MX 3-deurs, 1980, langdurig ombouwproject naar 2.0 2E motor ![]() Daily: Passat variant GTE - JD Engineered ![]() Last edited by Mice : 04-07-2012 at 15:22. |
#8
|
|||
|
|||
![]() achter ziet er goed uit
alleen voor inderdaad wat minder gaat nog moeilijk worden dus
__________________
greettzz jp |
#9
|
||||
|
||||
![]() Ik ben het met Mice eens, ik kan mij voorstellen dat je een gelijk profiel wilt, en wat fatsoenlijke banden. Daarom reed ik met 175/50 Yokohama's voor, maar die zijn er af gegaan ivm de looks. Ik had gehoopt dat die 2cm smaller wel aardig overeen zou komen met een 1J (=2,54cm) smallere velg, echter de 175 valt vrij breedt.
Als ik weer zou moeten zou wellicht een set 7J rondom de mooiste keuze zijn, met rondom gelijke banden!
__________________
RIJD DUURZAAM, RIJD OLDTIMER! ![]() Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers! '72 T2 singlecab '78 T2 doka '80 T3 singlecab '80 T3 singlecab Lupo 3L |
#10
|
||||
|
||||
![]() Ben persoonlijk van mening dat de wang van de voor en
achterband zoveel mogelijk gelijk moeten staan t.o.v. elkaar. Een rechte wang voor en een getrokken wang achter lijkt nergens op imo. Zou net zoals Ronal Driver al zei een 165-40-16 om de 6J doen, dan krijg je de Kumho Ecsta SPT KU31, vind ik persoonlijk een prima band, niet te vergelijken met prul zoals een nang pang. En om de 8J een 195-40-16 band, verkrijgbaar van meerdere aanbieders. Voorbeeldje 165-40 om 6J ![]() 195-40 om 8J ![]() Quote:
Of nog beter, een setje 9J's erbij nemen zodat je 8&9J krijgt ![]() Last edited by vw-unit : 05-07-2012 at 19:57. |