![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Beste leden,
ik ga binnenkort eens beginnen met de inbouw van een AHU in een MK1. IK ben wat spulletjes aan het verzamelen. Ik heb volgens mij wel alles, alleen nog wat vragen. De bedoeling is dat ik mijn AHU ombouw tot een AFN en deze later ga aanpakken door te chippen en EGR dicht te maken. Wat ik nu al heb gedaan is de verstuivers van AFN, de turbo en inlaat komt er nog op. Ik heb nog een computer maar dat komt later als deze eenmaal loopt op de AHU software. Zo kan ik bij een specialist de AHU ECU switchen naar een AFN ECU. Wel nu, heeft er ooit iemand een pedalenset van een MK2 G60 gebruikt met hydraulic? Past dit goed? En de motorsteun die aan de distrubutiezijde moet ik nog persen, alleen komt deze gedraaid, vanwege het raken van de chassisbalk? Ik hoor het wel, gr Jim |
#2
|
||||
|
||||
![]() Best Jim,
Dat zijn leuke plannen! Motorsteun raakt het carrosserie niet. De golf 1 steun past op de TDI! Over je koppelingspendaal kan ik je niet verder helpen. Ik heb een hevel van een T4 erop gezet. Dan ik hij gewoon mechanisch. Succes met je project!! |
#3
|
|||
|
|||
![]() Thanks,
Oke dat is dan wel vreemd. Ik met een kennis meegekeken en die heeft zijn rubber in de steun gedraaid?!! Volgens hem kwam het tegen het casco aan. Dan kunnen we dat punt wegstrepen. Heb je nog iets aan de remmen gedaan, remkracht verdeler? Gr |
#4
|
||||
|
||||
![]() Ik heb die set op www.bolku.nl gekocht. en de distibutie zijde is orri golf 1.
ik heb de achterass gewisseld met èèn van een scirocco. Dus ik heb nu schijven achter. Daarvoor heb ik een instelbare remdrukregelaar in decauto zitten.. Verder hoofdremcilinder van een scirocco. Kijk anders even op mijn projectpage. Last edited by EelcoB : 24-03-2012 at 19:10. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Ik neem aan dat een ahu ook golf 3 motor is? aangezien je hem om wilt bouwen naar afn...
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Hoi Eelco,
thanks ik heb jou topic eerder gelezen, ziet er goed uit. De AHU is ook een golf/vento/passat motor. Hetzelfde blok als de AFN, alleen andere inlaat/uitlaat/verstuivers en software. Heel goed gedaan ook met het pedaalsetje, wil ook zoiets maken, hoop dat het me lukt anders vraag ik je nog eens als het zover is. Ik ben wel benieuwd of je verder de pedalenset hebt gehouden van de mk1, vanwege de schakelaars op het rem en koppelingspedaal? En hoe heb je het verder gedaan met de koppeling, hydraulisch of kabel? Ik wil namelijk wel op de hydraulica. Gr Jim Ik verwacht verder wel wat problemen met de electronica, ben benieuwd als het zover is. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Als je ooit vragen hebt, dan moetje het maar zeggen. maar dat komt vast wel goed hoor. lijkt een stuk lastiger als dat het is.
maar ik heb een hevel van ee t4 op mijn bak gezet. dus ik heb gewoon een kabel. Pendalenset is gewoon gewoon ggolf 1. heb de houder van de pendalen uit de golf 3 geslepen, en op die van de golf 1 gelast. Nu moet ik aleen nog een koppelingschakelaar. succes! Gr. eelco |
#8
|
|||
|
|||
![]() Ik zal de topic blijven volgen, ben zelf net voor de tweede keer gestrand met men 1.6TD deze motoren zijn opgegeven.
Zelf nu aan de twijfel geraakt voor een nieuwe golf 3 TD of een TDI (afn) Ik heb nog geen motor of nix en probeer hier alle info te verzamelen wat ik nodig heb... Suc6 jongens. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Quote:
O ja, Eelco! Even een vraagje, hoe heb je het geregeld met de kilometerteller, originele gehouden van de mk1? Zo ja, hoe heb je dat gedaan met de kilometerkabel? Zou je ook zo'n pot voor mij kunnen maken als ik je de onderdelen stuur, kan zelf niet lassen. stuur anders een pm, ps anderen mogen ook reageren. Gr |
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
KM TELLER KUN JE BEHOUDEN ,, 1.3 KM TELLERKABEL PAST ZO, OP JE BAK .. ![]() |
#11
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Oke, thanks. Ben er inmiddels ook achter dat je de tellerkabel van een passat 35i kan nemen, want die van een g60 mk2 zijn niet meer te krijgen of heel duur. Gr |
#12
|
||||
|
||||
![]() Quote:
idd dat past ook ,, een golf 1.3 is ook gelijk dat past ook ,,en zijn er genoeg ![]() |
#13
|
|||
|
|||
![]() http://www.funksoulkitty.org/shocky...utchmctemp.html
hier een mooie duidelijke beschrijving van hoe je koppeling hydrolisch te maken. succes |
#14
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Thanks man! Die man is wel handig zeg, ik zat eerlijk gezegd te denken aan een mk2 g60 pedalenset in te bouwen. Volgens waren er hier jongens die dat hebben gedaan. Moet even kijken wie ik kan vragen want dit ziet er goed uit. Zelf lassen kan ik helaas niet. gr |
#15
|
|||
|
|||
![]() maak alles gewoon ff pas van ijzer rij ff naar een lokale metaal fabriek, smit, auto bedrijf daar willen ze het vast wel ff voor je lassen. steld eigelijk niet zoveel voor.
|
#16
|
|||
|
|||
![]() Het is een vrouw!
Heb die site ook een keer helemaal doorgespit en er staat zeer handige informatie. Quote:
|
#17
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Handige dame ![]() |