Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 12-05-2013, 12:59
Ludomk2 Ludomk2 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 231
Default Golf 2 diesel verlagen

Hallo Allemaal.

Ik wil eigenlijk mijn golf 2 1.6D verlagen met behulp van verlagingsveren (gewoon spiraalveren)
maar ik hoor en lees uit andere topics dat het geen effect heeft.
Dus mijn vraag is of dat het wel bijvoorbeeld gaat met 14 inch alu velgen?
gaat de auto er lager uitzien of blijft ie op dezelfde hoogte zitten?
Ik spreek over 40-40mm verlagen op originele dempers

Want die goedkope zooi schroefsetjes krijg je binnen het jaar kapot, ik kan zo'n Triple-S schroefsetje via cargoods.nl bestellen voor 189euro exclusief verzendingskosten, maar ik durf dat niet..

Wat raden jullie mij aan?

Greetings

Last edited by Ludomk2 : 12-05-2013 at 13:05.
Reply With Quote
  #2  
Old 12-05-2013, 13:07
yniezink yniezink is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 266
Default

Ik rij momenteel al een jaar met een triple-s setje op m'n 1.9 TDI en bevalt tot nu toe helemaa prima. Auto staat niet extreem laag, band ongeveer gelijk met de wielrand. En door het gewicht van de motor veert die voor ook nog wel lekker
Reply With Quote
  #3  
Old 12-05-2013, 13:10
Ludomk2 Ludomk2 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 231
Default

Quote:
Originally Posted by yniezink
Ik rij momenteel al een jaar met een triple-s setje op m'n 1.9 TDI en bevalt tot nu toe helemaa prima. Auto staat niet extreem laag, band ongeveer gelijk met de wielrand. En door het gewicht van de motor veert die voor ook nog wel lekker


Het ''probleem'' is, ik rij op bandmaat 185/60/14, gewoon standaard eigenlijk, dus ik ben eigenlijk aan het kijken of die 40mm verlaging wel effect gaat hebben. want wil er niet al te veel geld insteken..
Heb een buurman die op een schroefset rijd van +- 700euro waard op zijn Seat Ibiza, dat is 2 weken werken
bedankt voor je reactie

Last edited by Ludomk2 : 12-05-2013 at 13:16.
Reply With Quote
  #4  
Old 12-05-2013, 13:22
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by Ludomk2
Het ''probleem'' is, ik rij op bandmaat 185/60/14, gewoon standaard eigenlijk, dus ik ben eigenlijk aan het kijken of die 40mm verlaging wel effect gaat hebben. want wil er niet al te veel geld insteken..
Heb een buurman die op een schroefset rijd van +- 700euro waard op zijn Seat Ibiza, dat is 2 weken werken
bedankt voor je reactie

Waarom zou die 40mm verlaging geen effect hebben ??
Wat heeft bandenmaat/velgmaat met je verlaging te maken??

Persoonlijk zou ik er liever een goedkope schroefset monteren dan verlagingsveren op je orginele die er een eeuwigheid opzitten
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #5  
Old 12-05-2013, 13:31
Ludomk2 Ludomk2 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 231
Default

Quote:
Originally Posted by Spierings
Waarom zou die 40mm verlaging geen effect hebben ??
Wat heeft bandenmaat/velgmaat met je verlaging te maken??

Persoonlijk zou ik er liever een goedkope schroefset monteren dan verlagingsveren op je orginele die er een eeuwigheid opzitten

Ze zeggen als je 15 inch EN platte banden hebt dat 40mm precies helemaal niets is, dus dat kan misschien ook zijn bij 14 inch?
ik heb daar niet zoveel verstand van, ik wil al heel lang mijn golfje verlagen, heb zoveel 2dehands schroefsetjes gevonden waarvan ik dacht ik ga hem contacteren, maar uiteindelijk is er geen apk keurings attest meegeleverd ofzo..
En 2dehands schroefsetjes geef ik maximaal 150euro aan uit met attest.

Alvast bedankt
Reply With Quote
  #6  
Old 12-05-2013, 13:40
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by Ludomk2
Ze zeggen als je 15 inch EN platte banden hebt dat 40mm precies helemaal niets is, dus dat kan misschien ook zijn bij 14 inch?

Dat verlagen geen effect heeft is iets anders dan dat je hem liever iets lager wilt hebben zodat de wielen mooier in de wielkasten vallen
Je kan hem zo ver verlagen als je zelf wilt, 40mm is gewoon minimaal verlaagd.

Je wagen staat gewoon ongeveer 40mm lager (je banden 40mm dieper in je wielkast), met een beetje verbeelding zie je hoe laag hij ongeveer komt.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #7  
Old 12-05-2013, 13:46
Ludomk2 Ludomk2 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 231
Default

Quote:
Originally Posted by Spierings
Dat verlagen geen effect heeft is iets anders dan dat je hem liever iets lager wilt hebben zodat de wielen mooier in de wielkasten vallen
Je kan hem zo ver verlagen als je zelf wilt, 40mm is gewoon minimaal verlaagd.

Je wagen staat gewoon ongeveer 40mm lager (je banden 40mm dieper in je wielkast), met een beetje verbeelding zie je hoe laag hij ongeveer komt.


Hmm.. ik wil hem lager hebben op de wielkasten ja, heb gemeten
met de originele veren en dempers tussen de wielkast en band = 6cm er tussen.
niet dat ik gelijk een ''tuning freak''' wil rijden, maar ik wil die hummer-look weg krijgen..

groetjes
Reply With Quote
  #8  
Old 12-05-2013, 14:05
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Je hebt je antwoord zelf al gegeven, dat je hem nog lager wilt hebben als je met 40mm verlagingsveren kunt krijgen.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
  #9  
Old 12-05-2013, 14:08
Gertjan's Avatar
Gertjan Gertjan is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 3,683
Default

Waarom zou zo'n goedkoop setje binnen het jaar kapot zijn?
Baseer je dat op ervaring ofzo?
Want ik kan uit ervaring vertellen dat die setjes echt wel langer meegaan dan een jaar
Reply With Quote
  #10  
Old 12-05-2013, 14:12
Ludomk2 Ludomk2 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 231
Default

Quote:
Originally Posted by Gertjan
Waarom zou zo'n goedkoop setje binnen het jaar kapot zijn?
Baseer je dat op ervaring ofzo?
Want ik kan uit ervaring vertellen dat die setjes echt wel langer meegaan dan een jaar

Omdat ik dat vaak gelezen heb op forums, zoals lekke dempers ofzo, en ik woon in een dorp (stad) waar de wegen veel hobbelen.. dus het zal vaak gestuiter zijn denk ik.
ik wil wel nog mijn comfort verbeteren met een schroefset? want ik merk dat mijn originele dempers en veren hard zijn, en mijn Golf stuitert al vaak genoeg op deze dempers, waarschijnlijk bijna versleten. ik weet niet.

groetjes

Last edited by Ludomk2 : 12-05-2013 at 14:15.
Reply With Quote
  #11  
Old 12-05-2013, 14:12
Ludomk2 Ludomk2 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 231
Default

Quote:
Originally Posted by Spierings
Je hebt je antwoord zelf al gegeven, dat je hem nog lager wilt hebben als je met 40mm verlagingsveren kunt krijgen.

Reply With Quote
  #12  
Old 13-05-2013, 10:35
B-ram B-ram is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2008
Posts: 1,990
Default

als je een standaard golf al vind stuiteren, zou ik zeker niet gaan verlagen.

Als ik jou was zou ik gaan kijken voor een Citroen DS
__________________
Quote:
Alberto:Ja je mag wel een oranje vlagje aan de anttenne vast maken
Ding is echt laag
Reply With Quote
  #13  
Old 13-05-2013, 11:06
Ebut's Avatar
Ebut Ebut is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,389
Send a message via MSN to Ebut
Default

Ik heb ruim 80.000 km zo rondgereden met mijn 1.6D op een el-cheapo schroefset, dus dat kan best.
Comfort zal je met een schroefset niet krijgen. Dan moet je, zoals Bram zegt, lekker een Citroën gaan kopen.





Last edited by Ebut : 13-05-2013 at 11:11.
Reply With Quote
  #14  
Old 13-05-2013, 19:48
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

allereerst moet je eens gaan denken dat je precies wil gaan verlagen.

normaal bij verlagen komt je bodem dichter bij moeder aarde te liggen. of dat nu op 13-14 of 17" wielen is, dat maakt niet uit (op voorwaarde dat je dezelfde wielomtrek behoud van de banden).
als 2de kun je 'optisch' verlagen, dwz dat je de wielen dieper in de kassen wil zien zitten.
13" wielen met 10cm band rond, of 15" wielen met 7cm band rond is ongeveer dezelfde grootte.
als je band 6cm van de wielrand zit, dan zit je 13" wieletje al 16cm van de rand af.
een 15" wiel zit er maar 13cm af. dus optisch gaat die 'lager lijken'. kijk maar naar bovenstaande fotos. de eerste is klein staal met kleine bandjes, de 2de lijken 16" alu velgen met grote banden

voor beide wielen is de ruimte tussen band en wielkast nog steeds hetzelfde, alleen lijkt die velg dichter bij de rand te komen.

als je natuurlijk die ruimte rond de band kwijt wil, en je verlaagd maar ondertussen steek je een kleinere bandenmaat (dus kleiner wiel), dan vergroot die ruimte tussen band en kast weer en lijkt die niet verlaagd terwijl je bodem bij drempels over de grond scheert.

een mooie verlaging begint al bij goeie velgen met een passende bandenmaat.

300kg laden helpt achteraan alles ook al lager

__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote
  #15  
Old 13-05-2013, 23:44
Ebut's Avatar
Ebut Ebut is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,389
Send a message via MSN to Ebut
Default

Eerste foto is 185-40/14, tweede foto is 195-50/15.
Reply With Quote
  #16  
Old 14-05-2013, 22:42
Ludomk2 Ludomk2 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 231
Default

Quote:
Originally Posted by Ebut
Eerste foto is 185-40/14, tweede foto is 195-50/15.

Ik heb 2 velgen setjes liggen (ene voor de winter en de andere voor de zomer), spijtig allebei 14''
de eerste set zijn gti velgen van golf II zelf,
en de 2de zijn 6spaaks velgen met et-waarde 37.

ik zal kijken wat ik kan doen, ofwel een goedkoop schroefsetje kopen en hopen dat het evenlang meegaat als een standaard demper en vering.
ofwel gewoon verlagingsveren met behoud van dempers

bedankt voor de fotos

Last edited by Ludomk2 : 14-05-2013 at 22:49.
Reply With Quote
  #17  
Old 14-05-2013, 22:44
Ludomk2 Ludomk2 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 231
Default

Quote:
Originally Posted by fcapri
allereerst moet je eens gaan denken dat je precies wil gaan verlagen.

normaal bij verlagen komt je bodem dichter bij moeder aarde te liggen. of dat nu op 13-14 of 17" wielen is, dat maakt niet uit (op voorwaarde dat je dezelfde wielomtrek behoud van de banden).
als 2de kun je 'optisch' verlagen, dwz dat je de wielen dieper in de kassen wil zien zitten.
13" wielen met 10cm band rond, of 15" wielen met 7cm band rond is ongeveer dezelfde grootte.
als je band 6cm van de wielrand zit, dan zit je 13" wieletje al 16cm van de rand af.
een 15" wiel zit er maar 13cm af. dus optisch gaat die 'lager lijken'. kijk maar naar bovenstaande fotos. de eerste is klein staal met kleine bandjes, de 2de lijken 16" alu velgen met grote banden

voor beide wielen is de ruimte tussen band en wielkast nog steeds hetzelfde, alleen lijkt die velg dichter bij de rand te komen.

als je natuurlijk die ruimte rond de band kwijt wil, en je verlaagd maar ondertussen steek je een kleinere bandenmaat (dus kleiner wiel), dan vergroot die ruimte tussen band en kast weer en lijkt die niet verlaagd terwijl je bodem bij drempels over de grond scheert.

een mooie verlaging begint al bij goeie velgen met een passende bandenmaat.

300kg laden helpt achteraan alles ook al lager



Ik wil gewoon de ruimte tussen band en wielkast verkleinen, ik heb hier miljoenen keihoge drempels in deze buurt.
ik heb vaak golf 3's gezien die er schuin erover gaan, waar iedereen ongeduldig begint te worden en al gauw een claxon feestje aan de gang is.
zo min mogelijk verlaging maar dat moet zichtbaar zijn.

bedankt voor je tip, heeft me goed geholpen

Last edited by Ludomk2 : 14-05-2013 at 22:51.
Reply With Quote
  #18  
Old 15-05-2013, 13:10
Ludomk2 Ludomk2 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2013
Posts: 231
Default

Zo ziet mijn Golfje er dus uit met standaard veren en 14'' velgen.
Is toch hoog, of niet soms
ps: Ja ik heb een ugly Jetta grill





Last edited by Ludomk2 : 15-05-2013 at 13:16.
Reply With Quote
  #19  
Old 15-05-2013, 18:04
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

ver hetzelfde als de mijne op 14" en 185/60R14 banden



zelfde auto, niet verlaagd met 15" velgen en 195/50R15 banden



die 195's zijn in omtrek een kleine 3% groter, en dit geeft dan ook direct een ander beeld terwijl ik niks verlaagd hebt.

en dezelfde auto met nu een 15" vooraan met 175/55R15. een band die 0,7% kleiner is dan origineel. dit geeft ineens een hele andere indruk in de wielkast. klein detail, groot verschil

.

de jouwe hangt vooraan wel heel hoog. zit er wel een motor in ?
paar cm omlaag, en dan eventueel andere bandjes/wielen combinatie steken. boet je bijna niks in van comfort en is die optisch toch lager, terwijl je geen probleem met drempels hebt (ik neem drempels nog steeds aan 40-50km/H. soms sneller maar dan voel je ze wel goed)
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be

Last edited by fcapri : 15-05-2013 at 18:06.
Reply With Quote
  #20  
Old 15-05-2013, 18:29
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Quote:
Originally Posted by Ludomk2
Ik wil gewoon de ruimte tussen band en wielkast verkleinen, ik heb hier miljoenen keihoge drempels in deze buurt.
ik heb vaak golf 3's gezien die er schuin erover gaan

Golf 3 raakt de drempels een stuk sneller, heeft ook dikke bumpers welke een stuk verder uitsteken als jouw cl.
Kan met mijn golfje 2 welke toch een redelijk stuk verlaagt gewoon recht over de drempels, moet alleen de snelheid iets aanpassen.
__________________
'11 Skoda Fabia TSI
'04 Suzuki SV650
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 01:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum