Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 19-06-2007, 18:55
dafour's Avatar
dafour dafour is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2005
Posts: 142
Exclamation mag dicht

Uit belgië

Hier ook even mijn verhaal doen.

Deze morgen vertrokken richting Mol met een rotte Mercedes 307D...Tuffen aan 95 km/h met een 4-bak , niet leuk voor u oren ... ; Deze gehuurd aan een ijzermarchand voor 75€ ,goedkoper zou ik toch niet vinden???

Na een rit van 2u daar goed aangekomen.Betaald,opgeladen en vertrokken.We waren op het gemak aan het cruisen aan 70 (kon niet meer vlugger,die stinkbak) en plots BANG :blink: ,klapband dus ,dit terwijl we met moeite 10 km snelweg hadden gedaan.

Geen paniek,reservewiel lag er bij .Tot we de krik vonden;zo ene die in een personenwagen zit !! :blink: :ph34r: ,veel te licht en te kort om die Mercedes+Jetta omhoog te krijgen...Gebeld naar eigenaar van Mercedes en antwoord gehad "zoekt u zelf ene hé"...

Toen begon de linke boel,jetta er af,Mercedes platen er aan en tot aan eerste tankstation vragen aan vrachtwagenchauffeurs om hun krik te lenen,en zoals verwacht geen enkele goede ziel .Wat ik wel kan begrijpen.

Wij dan maar afgereden om een garage te zoeken,2u in de namiddag,geen vangst dus.Komen we daar ineens de plaatselijke doe-het-zelf tegen en die had een krik voor 3ton voor maar 17€ :P B) ,zo ene met pompje dus.Aha wij gered dachten we !!!

We komen na een ritje van 15-20 km terug bij de Mercedes aan en direct de lucht in en reservewiel ervoor,en dan kwam het ; de steek was niet juist van dat wiel GRRR


Ik heb dan gebeld en die rotte Mercedes achtergelaten op een parking waar de Touring soms staat te wachten,zo tussen oprit en afrit...

Plaat vooraan er af en nog ene die los er in lag op de Jetta gevezen,en cruisen met die handel,Mol-Brugge zonder verzekering aiaiai <_<

Zalige (maar nerveuze) rit achter de rug en toch in Brugge geraakt :wacko:

Voor zover deze historie achter mijn project,die nog niet begonnen is :lol:

De Mercedes ,was van '81 dus ouder dan de Jetta héhé.



De motor,originele batterij en sticker van onderhoud 3000km geleden



Achterkant,natte bumpers



De goede kant



De mindere kant,lichte schade vooraan en achteraan mat



Het zalig blauw interieur met het Raid stuurke er in,had de naaf nog van mijn ex-golf 1



Altijd voetmatjes gelegen,zeer propere staat



Orginele sticker van de garage waar hij gekocht werd in Zwitserland



Achterbank,eveneens zeer proper



Hemel,perfect op één streepje na



Closeup van het blauw dash



Allé facturen van de laatste 25 jaar en aankoopbon uit Zwitserland (16.000 franse franc ,wissel was 24,xx) Duur imo



Demonteren

Deze middag eens alles van roest gezocht,de achterste plastiek kap eens er af gedaan en kwam tot dit resultaat






Vorige eigenaar had dit laten opdoen,met silicone en plamuur,the cheap way ,resultaat is dus volledig weggerot.Gelukkig maar één kant,de slijk kant dus!


Nog 2 kleine plekjes proper gezet


Toen nog wat met mijn schroevendraaier zitten duwen op roeste plekken kwam ik dit uit





Hier van de koffer





Jammer van de ene kant rechtsachter maar dit had ik verwacht.Nog 1 rotte deur ook.


Dan deze middag

Na de voorste vleugel er af te doen











mvg Tom
__________________

'05 Honda Accord CL9 2.4 daily
'02 A4 Avant TDI 130 The Daily > sold
'80 Jetta 1 GLS sold
'83 Golf 1.6D -> sold
'96 Vento 1.9D -> sold

Last edited by dafour : 05-08-2007 at 23:48.
Reply With Quote
  #2  
Old 19-06-2007, 19:03
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,214
Default

leuk project,... in ben wel benieuwd wat er met de MB is gebeurd. gewoon laten staan daar??
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #3  
Old 20-06-2007, 13:37
SlimMasterShady's Avatar
SlimMasterShady SlimMasterShady is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 836
Default

Gaaf project! maar koop alsjeblieft nieuwe voorschermen want dat weer net zo hard rotten. Ik had precies dezelfde gaten bovenop en nieuwe stukken erin gelast en twee maanden later begon het weer een stukje verder!

Verder succes ermee, ga je hem ook in dezelfde kleur overspuiten of wat zijn verder je plannen?
__________________
Jetta MK 1.5 automaat '83 PROJECT
Reply With Quote
  #4  
Old 20-06-2007, 14:42
Jazzblue's Avatar
Jazzblue Jazzblue is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,420
Default

Leuke Jetta, ik zou ook nieuwe voorschermen kopen. Anders ben je over een paar jaar weer aan het lassen.
Reply With Quote
  #5  
Old 20-06-2007, 17:56
dafour's Avatar
dafour dafour is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2005
Posts: 142
Default

Deze mag dicht,zie Project '80 GLS
__________________

'05 Honda Accord CL9 2.4 daily
'02 A4 Avant TDI 130 The Daily > sold
'80 Jetta 1 GLS sold
'83 Golf 1.6D -> sold
'96 Vento 1.9D -> sold

Last edited by dafour : 05-08-2007 at 23:47.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum