Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 26-02-2016, 22:38
Philippe1985 Philippe1985 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2015
Posts: 12
Default Afstelgegevens contactpunten golf 1 gti 1.6 EG 1978

Hallo iedereen

Ik ben mijn ontsteking geheel aan het vernieuwen. Het enige wat ik niet kan vinden zijn de afstelgegevens van de contactpunten. kan iemand me hiermee verderhelpen?

Alvast bedankt hiervoor

mvg

Philippe
Reply With Quote
  #2  
Old 27-02-2016, 14:22
turbojo2 turbojo2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 721
Default

Misschien kan Speedcentre Geldermalsen je verder helpen deze hebben heel veel kennis in huis wat betreft het afstellen van EG en DX gti motoren. Ik wil zelf dit voorjaar met mijn 77er gti daarheen om hem compleet af te laten stellen. Ik heb je Youtube-filmpje gezien van je 78er gti erg leuk! Pics zijn hier ook welkom hoor.
Reply With Quote
  #3  
Old 27-02-2016, 19:25
Rallyegolf20vt's Avatar
Rallyegolf20vt Rallyegolf20vt is offline
Draaideur Donateur - Retroracer
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 932
Default

Ik denk 0,4mm .
__________________
There`s no substitute for Turbo engines

Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro
Rallyegolf
Reply With Quote
  #4  
Old 27-02-2016, 22:32
vwfiel vwfiel is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 1,303
Default

Kontaktpunten kan je ook zelf doen
Gewoon zorgen dat de puntjes tegen elkaar aan zitten en niet scheef maar recht
Reply With Quote
  #5  
Old 27-02-2016, 22:59
SciroccomTDI SciroccomTDI is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2012
Posts: 1,478
Default


Reply With Quote
  #6  
Old 29-02-2016, 23:23
Philippe1985 Philippe1985 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2015
Posts: 12
Default

Bedankt voor jullie reacties. Ondertussen is de ontsteking perfect afgesteld. Ik heb echter een probleem waardoor ik alles aan het vernieuwen ben geslagen. Ik ben niet zeker of ik hiervoor een nieuw topic dien te starten... Mijn wagen begon echter te stotteren, vooral nadat ik een scherpe bocht had genomen. Echt fluctueren in toeren en niet meer goed reageren op de gaspedaal. Hij bleef enkel aan door gas te geven als ie wou stilvallen. Nu heb ik de brandstofpomp vervangen (Bosch 0 580 464 126) en de ontsteking nagekeken, ook nieuwe o-ringen en houders aan de verstuivers gestoken. Alsook de benzinetank langs binnen volledig leeg gezogen (deze zag er vrij goed uit) Nu draaide hij perfect als ik deze werken had gedaan. TOT ik twee straten ver was om te proefrijden (en de motor dus warmer werd) en hij terug stilviel, toen ik direct erna startte had hij zijn problemen weer. Ik duwde hem terug naar de garage en daar liep ie terug ok...tot ie weer warmer werd en dan stotterde en stilviel. Zou het kunnen dat de warmloopregelaar kapot is? Dat hij niet aangeeft dat de motor warm is zodat er extra brandstof blijft ingespoten worden? Als je gas geeft terwijl hij wil uitvallen en je jaagt hem in toeren dan ploft ie in de uitlaat, dus dan neem ik aan dat ie een te rijk mengsel heeft.
Reply With Quote
  #7  
Old 01-03-2016, 05:29
Rallyegolf20vt's Avatar
Rallyegolf20vt Rallyegolf20vt is offline
Draaideur Donateur - Retroracer
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 932
Default

Is je tankvulhals niet lek waardoor er water en ander rommel in de tank is gekomen?
__________________
There`s no substitute for Turbo engines

Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro
Rallyegolf
Reply With Quote
  #8  
Old 01-03-2016, 21:54
Philippe1985 Philippe1985 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2015
Posts: 12
Default

De tank is helemaal leeggezogen langs binnenuit en deze zag er nog goed uit. Had eerder een roestbak verwacht maar deze was nog helemaal gaaf. De brandstoffilter in de tank was niet vuil.
Reply With Quote
  #9  
Old 08-03-2016, 22:44
Philippe1985 Philippe1985 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2015
Posts: 12
Default

Condensator en contactpunten vervangen, alles opnieuw afgesteld. Nu loopt ie perfect. Ik denk dat de bobine soms teveel wattage geeft en dan de boel op de duur kapot gaat. Nieuwe bobine gekocht en dan is de hele ontsteking nieuw ;-)
Reply With Quote
  #10  
Old 08-03-2016, 22:46
Philippe1985 Philippe1985 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2015
Posts: 12
Default

Quote:
Originally Posted by turbojo2
Misschien kan Speedcentre Geldermalsen je verder helpen deze hebben heel veel kennis in huis wat betreft het afstellen van EG en DX gti motoren. Ik wil zelf dit voorjaar met mijn 77er gti daarheen om hem compleet af te laten stellen. Ik heb je Youtube-filmpje gezien van je 78er gti erg leuk! Pics zijn hier ook welkom hoor.


Thx is gemaakt nu. Hele ontsteking vernieuwd en alles op punt gezet, co afgesteld, stationair perfect. De hele mikmak. Ik post binnenkort nog eens foto's. Vergeet je niet te abonneren op mijn youtube-kanaal e ;-)
Reply With Quote
  #11  
Old 16-03-2016, 23:04
Philippe1985 Philippe1985 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jun 2015
Posts: 12
Default

WEL....Het probleem is nu echt gevonden. MEn heeft ooit de voorschakelweerstand eruit geflikkerd waardoor de contactpunten 12V krijgen en te snel inbranden en hij slecht gaat lopen...Waar zou ik dit nog kunnen vinden....?
Reply With Quote
  #12  
Old 19-03-2016, 21:34
Joris_MK1's Avatar
Joris_MK1 Joris_MK1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Jul 2011
Posts: 774
Default

Quote:
Originally Posted by Philippe1985
WEL....Het probleem is nu echt gevonden. MEn heeft ooit de voorschakelweerstand eruit geflikkerd waardoor de contactpunten 12V krijgen en te snel inbranden en hij slecht gaat lopen...Waar zou ik dit nog kunnen vinden....?


Doorgaans is dat de groene draad, en die heeft zelf weerstand als het goed is. Althans, normaal is dat zogenaamd weerstandsdraad, toch? Weerstand die voorgeschreven is is volgens mij 0,9 ohm oid, staat ook op je bobine.

Bij mij stond er toen op de draad 'resistive' op de isolatie...
__________________
Golf MK1
Reply With Quote
  #13  
Old 20-03-2016, 01:27
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,561
Default

Voorzover ik dat uit verschillende schema's kan opmaken had de Golf in 1978 nog een losse weerstand, maar echt duidelijk wordt het niet. Kan het zijn dat er bij een eerdere ombouw of reparatie iets (foutief?) gewijzigd is?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 03:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum