![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hallo mensen!
Ben al een tijdje bezig met mn autootje, Auto liep erg goed met de carb. Maar sinds ik vandeweek mn olie heb vervangen loopt hij neit meer stationair.. ik denk wel dat dat toeval is.. ik heb het wel eens eerder gehad. Dat ik niet optijd had getankt en ik had m daarna weer lopend en toen liep hij ook niet stationair meer, maar dat hield na een paar x flink gas geven op. Dus, zeefje gecheckt. Die is schoon, brandstoffilter is nieuw. Verdeler is nieuw, (al een poosje ) brandstofpomp, schoongemaakt en gecheckt. Geen scheuren in het membraampje etc en de klepjes werkten opzich wel aardig. Eigenlijk was die pomp mn laatste hoop.. ik snap er niks meer van ik kom er echt niet uit. Ikzelf heb niet veel verstand van sleutelen. Al weet ik wel hoe alles werkt. Dus ik heb geprobeerd met logisch denken het op te lossen.. ik heb de carb schoongemaakt. Voetpakking gecheckt. Deellastklep doet geloof ik wat hij meot doen.. bougies zijn trouwens ook nieuw. Maargoed misschien een beetje vaag allemaal maar ik weet gewoon dat hij niet genoeg benzine krijgt want hij zuigt echt ernstig naar lucht. hij loopt ook niet lekker onderin als je rijd. Ik hoop dat ik niet te langdradig ben geweest maar ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik sta op het punt t ding in de plomp te rijden.. iig alvast bedankt ![]() |
#2
|
|||
|
|||
![]() Hi Rick,
Heb je mogelijk te veel olie erin gedaan? Ik heb laatst een wissel gedaan en 3 liter ging erin (inclusief filterwissel). Loopt de auto ook met warme motor niet meer stationair? Voor stationair is qua carburateur alleen de stationair toerental afstelling (en deels CO afstelling) van belang. (bij warme motor). Niet toevallig diesel erin gegooid? Om de brandstoftoevoer uit te kunnen sluiten kun je een slang met een trechter aan de ingang op de carb aansluiten en daarin benzine gooien. Daarna heb je in ieder geval een aanknopingspunt om verder te zoeken.... |
#3
|
|||
|
|||
![]() Nou er is wel veel olie in gegaan ja.. heb er wel op gelet maar hij staat niet te hoog op de peilstok.
Ja hij loopt alleen niet als hij warm is, wanneer hij koud is gaat de choke erop en dan blijft hij wel lopen, naarmate hij warmer wordt gaat hij luchthappen en valt ie uit. Ik hoop niet dat ik er diesel in heb gegooit.. zal t checken :P Ja had indd al zo'n idee.. ga ik morgen proberen met die trechter ![]() Hoe werkt het eigenlijk met die co instelling dan..? Dat is voor mij een onbekend hoofdstuk.. Bedankt voor je reactie ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]() Werkt het afslag ventiel wel?
Je hoort een klik bij op contact zetten? |
#5
|
|||
|
|||
![]() Hoe klinkt dat? En hoe werkt dat ??
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Hoe klinkt dat? En hoe werkt dat ??
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Ik hoor geen klik iig
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Bij de carburateur moet je een klik horen Geen harde maar wel duidelijk hoorbaar Is een afsluiter van de brandstof om na lopen van de motor te voorkomen bij afzetten van het contact |
#9
|
|||
|
|||
![]() Bedankt voor je reactie, ik hoor geen klik, waar zou deze afsluiter moeten zitten?
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Dat is zeker dat ding met 1 stekker eraan onder de ingang van de brandstof?
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Is ind met 1 stekker
Heeft een cilindervorm Staat er bij contact aan stroom op het kabeltje? |
#12
|
|||
|
|||
![]() Ja had m inmiddels gevonden, nee er staat geen spanning op. Maar de zekering is nog goed. En bij de zekering was wel spanning.. Kabelbreuk? Of iets?
|
#13
|
|||
|
|||
![]() Probeer eens met een +vanaf de accu en dan de motor starten
|
#14
|
|||
|
|||
![]() Kerel, dit is m! Echt meeeeeegabedankt! Nu alleen f breukje vinden
![]() |
#15
|
|||
|
|||
![]() Gaat ind via het contactslot
Kan zijn dat het contactblokje van het slot niet goed werkt Of het stekkertje aan het eind van de kabel niet goed strak meer schuift |
#16
|
|||
|
|||
![]() Het is gelukt
![]() |