![]() |
|
|||
|
|||
![]() hallo,
ik heb een vraag, ik ben misschien van plan om van de winter een ander blok in mn jetta mk1 te hangen. er zit nu een 1300 4cil 4bak in en ik zou er graag een 1800 16v KR in willen, mijn vraag is wat ik hiervoor allemaal moet aanpassen? uit andere topics begreep ik dat de motorsteunen wel overheen kwamen maar verder kon ik geen duidelijke info vinden, hoe zit het met de kabelboom en versnellingsbak en benzinetoevoer? |
|
|||
|
|||
![]() je gaat van small naar bigblock, dus volgens mij heb je verkeerd gelezen. Je moet je motorsteun bijrijders kant omlassen.
|
|||
|
|||
![]() Quote:
daarom vraag ik het dus ook want ik dacht dat een 1300 4cil bigblock was. |
|
||||
|
||||
![]() Er is echt voldoende informatie te vinden op het forum hier.
Je moet wel redelijk wat aanpassen maar als je een béétje handig ben is het prima te doen. Ik heb ook een tijdje tegen het omlassen van de motorsteun aan zitten hikken, maar heb het toch gewoon geprobeerd en m'n motor hangt er nog steeds in ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Steuntje omlassen is gewoon leuk om te doen.
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Of je 1300 voorzien van een setje mooie carbs en een lekker pittig nokkenasje...
scheelt een pak gewicht voorin en toch gaat ie vooruit ![]()
|
|
|||
|
|||
![]() Quote:
ja dat is ook een optie, maar ik heb liever een stnd 16v blok! |
|
||||
|
||||
![]() Ff op het forum zoeken met de search,hier is echt al veel over geschreven i.Enne 16v is leuk in de 1 idd.
|
|
||||
|
||||
![]() en hoeft t meeste ook niet te kosten, is goed te doen voldoende mensen die veel erover weten
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Vriend van me is bezig met een mk1 waar een 16V KR in komt....op carbs! Prachtig af te stellen en ik ben niet zo'n K-jettronic fan...
|
|
|||
|
|||
![]() oke, bedankt iedereen voor zn reactie, ik zal nog eens beter zoeken.
|