![]() |
|
|||
|
|||
![]() Hoi ik ben Benny en kom van Leuven in Belgie ben zelf mekanieker in een AUDI garage geweest tot een maand of 3 geleden.
Dus dat gezegd heeft men nieuwe vriendin een lupo 1.0 in bezit met motorcode AUC en ze heeft deze 1 jaar in bezit. Nu liep deze plots op 3 cilinders dus ben ik gaan zien en na rustig 1 voor 1 de injectorfiches los te maken veranderde er niets als ik de 2de losmaakte. Dan maar geopteerd voor de makkelijke stukken eerst te doen en dat was het bobijn te vervangen. Echter dit was niets en moest ik opnieuw beginnen ook ontstekingskabels gewisseld en het bleef op de 2de cilinder. Dan met lektest gezien dat de kleppen niet meer afsluiten en dus verbrand waren. Deze kleppen heb ik vervangen en eveneens de ontstekigskabels en dan reed hij zoals voorheen.Kostprijs viel al bij al goed mee omdat ik alles zelf heb gedaan. Nu na een 200km een raar geluid en kloppen aan de voeten dus zet ik de wagen omhoog en hoor dit vanuit de versnellingsbak meer bepaald aan het differentieel. Nu heb ik reeds de linkse cardan gedemonteerd en toen deed die dat niet meer dus dacht ik dat het de cardan was maar deze opengedaan en gecontroleerd een de kant van de versnellingsbak en nieuw vet ingedaan en daar was niets aan te zien. Toen terug gemonteerd en weer deed die dat zo droog draaien precies (er zit olie in) en licht kloppen maar binnen in het voertuig hoor je dit veel harder. Weet soms iemand wat het kan zijn want voor je plezier haal je niet zomaar een versnellingsbak eraf ;-) .Het is een manuele 5 bak met code ESY. Grtz en bedankt op voorhand voor de reply. |
|
|||
|
|||
![]() Probleem zat dus zoals verwacht in de versnellingsbak.
Ik heb dan 1 gekocht van een polo 6n 1.4 wat tot gevolg heeft dat de wagen minder snel optrekt maar daar tegenover staat dan wel minder verbruik en topsnelheid ligt gevoelig hoger. Nu begint het motorlampje weer soms aan te gaan en ga ik deze in de week nogmaals uitlezen en zal zien welke fout hij heeft. Grtz |
|
|||
|
|||
![]() Motorlampje is dus terug aangeweest zoals vermeld maar daarna dus niet meer wat waren de fouten.Overslag op cilinder 1 en 4 maar kan al raden hoe dat komt en ook dit zal daarna weer opgelost zijn.
Grtz |