Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Polo 6N, 6N2, 9N en 6R
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 27-01-2011, 11:20
michielmos michielmos is offline
Forum Newbee

Default Deurslot vervangen Polo Variant 1998

Hallo allen,

Ik heb sinds kort een VW Polo Variant uit 1998 waarvan het slot kapot is.
Ik wil dit uiteraard vervangen maar ken de auto nog niet zo goed. Moeten de deurpanelen er uit om het slot te kunnen vervangen? Ik kan de sleutel erin doen en draaien alleen wordt dit niet overgebracht op het slot. Iemand een idee?
En is er een vraagbaak te koop voor dit model Polo? Ik heb er een aantal gezien maar die bevatten de modellen 94-96 of 99-01 en dus niet 1998.
Reply With Quote
Old 27-01-2011, 12:15
Pallie Pallie is offline
Forum Regular

Als je bij het slot wilt komen moet je wel je deurpaneel los halen,
Dat is het enige waar ik je mee kan helpen.

Succes verder
Old 27-01-2011, 14:19
Spierings Spierings is offline
No personal life

Waarschijnlijk zijn de delen achterop de slotcilinder afgebroken (komt wel een vaker voor)
Haal eerst de greep samen met de slotcilinder uit de portier dan kun je waarschijnlijk al zijn wat er kapot is.
Reply With Quote
Old 27-01-2011, 16:07
Forum Newbee

Quote:
Originally Posted by Spierings
Waarschijnlijk zijn de delen achterop de slotcilinder afgebroken (komt wel een vaker voor)
Haal eerst de greep samen met de slotcilinder uit de portier dan kun je waarschijnlijk al zijn wat er kapot is.

Ik had al geprobeerd de greep eruit te halen maar hij blijft ergens achter hangen. Ik heb 1 enkele inbusbout 5mm eruit gedraaid. Moet er nog meer uit gehaald worden of moet toch echt het paneel eraf?
Reply With Quote
Old 27-01-2011, 16:52
No personal life

Paneel hoeft er niet af, je moet de greep alleen naar voren schuiven voordat je hem naar buiten trekt. Dit doe je om de greep los te haken.
Reply With Quote
Old 28-01-2011, 11:03
Forum Newbee

Quote:
Originally Posted by Spierings
Paneel hoeft er niet af, je moet de greep alleen naar voren schuiven voordat je hem naar buiten trekt. Dit doe je om de greep los te haken.

Ik heb het geprobeerd maar de handgreep komt niet los. Ook de methode het de sleutel omdraaien om het haakje eerst los te krijgen werkt niet. Hij blijft ergens in vast zitten lijkt het. Zou er dan iets anders kapot zijn dan de verbindingsstang?
Reply With Quote
Old 29-01-2011, 13:25
No personal life

Quote:
Originally Posted by michielmos
Ik heb het geprobeerd maar de handgreep komt niet los. Ook de methode het de sleutel omdraaien om het haakje eerst los te krijgen werkt niet. Hij blijft ergens in vast zitten lijkt het. Zou er dan iets anders kapot zijn dan de verbindingsstang?

Meestal is de verbindings stang kapot of het deel wat achter op de slotcilinder zit.

Denk zelf dat je de greep niet op de juiste manier los haalt.
De haak van de greep krijg je niet los door de sleutels te draaien maar door de greep naar voren te schuiven.
Reply With Quote
Reply

Posting Rules