![]() |
|
|||
|
|||
![]() Hallo,
Korte vraag. Past een 1300cc krukas van een polo 86c in het onderblok van een 1.4 16v? Ik weet dat de slag anders is en dat ik andere drijfstangen nodig heb. Dat is niet het probleem, dat kan ik aanpassen. Maar komen de hoofdlagers overeen? Gr, Pim |
|
||||
|
||||
![]() hoofdlagers is niet het punt, maar die oliepomp..
krukas past misschien wel maar oliepomp is anders!! 1300cc hebben kettingaandrijving en die 1.4 16v niet...dat zal niet meevallen om aan te passen! 1300cc 1.4 16v.. Last edited by richard-polo : 08-01-2011 at 10:57. |
|
||||
|
||||
![]() de eerste serie afh (1.4 16v met 100 pk) hadden ook een oliepomp die ketting aangedreven was
|
|
||||
|
||||
![]() indd dat zag ik ook staan ja..{volgens mij zijn die best zeldzaam}
dan zal je die 1 moeten zoeken en dan moet dat te maken zijn ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Hebben jullie misschien foto's van een onderblok met het carter eraf?
Dan kan ik me wat makkelijker een beeld vormen. Ik ben er inmiddels achter dat de hoofdlagers gelijk zijn. Alleen die oliepomp is iets waar ik niet bij heb stil gestaan. Het gaat om een ahw type motor. Gr, Pim |
|
||||
|
||||
![]() AHW van welk jaartal? de eerste zijn van alu de rest is gietijzer!!
overal in geleverd 6n golf en lupo.... dus wellicht dat je 1 van de 1ste generatie hebt en dus wel met kettingaandrijving is... |
|
||||
|
||||
![]() je zou het kunnen zien aan het carter, korte is sickelpomp lange is kettingpomp dacht ik me te herinneren.. andere carterpan.. |
|
|||
|
|||
![]() Is alu onderblok.
Heb ook nog een ondeblok gevonden met krukas. Moet even kijken wat uitkomt. Ik zal mijn bevinding hier posten. Gr, Pim |