#1
|
|||
|
|||
jetta 82 start niet
Hallo,
Mijn jetta van '82 (1500 benzine) wil niet starten. Heb al gekeken naar de brandstoftoevoer, en die is in orde, bij het starten spuwt hij brandstof naar de carburator. Ook draait alles mooi rond zoals het hoort Het volgende idee zou zijn om de bobijn/verdeler/bougies te controleren echter heb ik geen idee hoe ik dit het best kan doen? De bougies zouden nog niet mogen/kunnen kapot zijn aangezien deze nog maar 2 maanden geleden vervangen zijn.. dus zou eerst even willen kijken naar de verdeler/delco; Hoe kan ik deze testen of deze de vonk doorgeeft naar de desbetreffende bougies? Verder lijkt er uitwendig niets abnormaals aan de verdeler PS alvorens dit allemaal te testen heb ik wel de batterij volledig moeten opladen daar deze ontladen was, na inspectie bleek het accu water wel nog op voldoende hoogte te staan dus deze heb ik gewoon aan de lader gehangen tot deze vol was. Dit ter zijde Alvast bedankt. |
#2
|
||||
|
||||
Om je bobine te controleren kun je het beste 1 bougie er uitdraaien de bougie kabel er weer aan te doen en de auto proberen te starten als je dan een vonk ziet bij de bougie ligt het niet aan die bougie of kabel en zeker niet aan de bobine.
dat is naar mijn idee de makkelijkste manier om te kijken of de bougies nog wel stroom krijgen. |
#3
|
||||
|
||||
Hmm, van buiten ja, haal de verdeelkap is los, heb dit probleem met mijn 82er gehad en binnenkant kan er heel anders uit zien. Tevens haal de bougiekabels is van de verdeelkap af en kijk er even in, bij mij was t daar zo rot dat t stof etc eruit vloog..
Dus verdeelkap eraf halen Veel s6 man
__________________
Jetta MK1 '82 F@ck JDM, i'll go VAG only Vorige VW's Golf MK4 TDI GTI Golf MK2 Wolfsburg G60 Polo MK2 |
#4
|
|||
|
|||
Hallo,
Ondertussen een beetje verder proberen achterhalen wat er aan scheelt. Heb een bougie los gedraaid(hopelijk terug vast genoeg, hand vast + nog een snokje na geven?) en gekeken of deze vonkt = OK Aangezien dat de bougies nog maar een paar maand oud zijn ga ik er van uit dat de andere ook in orde zijn. Verder was er niets abnormaal te zien aan het contactpunt van de bougie. Deze stond ook niet nat. Toen ik een beetje probeerde te kijken naar de binnenzijde stond de piston en zo gewoon iets vochtig maar niet "drijfnat"(verzopen zoals ze zeggen?) daarna een oude bougie genomen, en eens alle bougie kabels getest = deze vonkt elke keer. Dus toch maar weer even gekeken naar de carburateur/brandstofaanvoer(ZIE FOTO). Nu komt het: Toen ik dus zei dat hij benzine naar de carbu spuit, heb ik enkel gekeken of er benzine uit de uigang van de zwarte brandstoffilter kwam > dit is zo. (NR2) Ik heb nu het darmpje laten zitten tussen benzinefilter en carbu en hier op het einde(NR1) komt dus geen benzine meer uit..ook al hou ik het darmpje lager dan de uitgang van de filter, nog komt er geen benzine uit, even door het darmpje geblazen en deze zit niet verstopt. Als je kijkt naar de benzine die uit de benzinefilter uitgang komt, "spuit" dat er ook niet uit maar gulpt dat eerder(wel een volle straal, niet sputterend!), alsof er niet genoeg druk op zit ofzo Zou de zwarte filter(NR2) verstopt kunnen zijn? of eerder een probleem bij de benzinepomp(NR3 of is dit nog iets anders?)? Of is dit gewoon door het lange stilstaan(tweetal maanden) dat de benzinedruk gewoon weggevallen is? of ergens valse lucht trekken? thanks! Uploaded with ImageShack.us Last edited by andyb : 14-12-2010 at 22:40. |
#5
|
|||
|
|||
Pomp lek versleten
|
#6
|
||||
|
||||
heb je de contactpunten ook nagekeken of die nog goed staan ?
__________________
Daily : geen VAG .... Project : Kever 1200 1983 |
#7
|
|||
|
|||
het probleem is opgelost!
kheb het aansluitpunt aan de carburator losgekoppeld, langs daar benzine in de leiding laten lopen tot deze niet meer verder kon gevuld worden(zoals je een huiselijk centrifugale waterpomp met water moet opgieten voor deze kan oppompen) en dan vliegensvlug terug aan de carburator aangekoppeld om zo weinig mogelijk benzine te laten ontsnappen. Verder de batterij nogmaals volledig opgeladen. Daarna startte de wagen vanaf de eerste start! bedankt voor de antwoorden! |