Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 12-12-2010, 16:56
andyb andyb is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 151
Default jetta 82 start niet

Hallo,

Mijn jetta van '82 (1500 benzine) wil niet starten.

Heb al gekeken naar de brandstoftoevoer, en die is in orde, bij het starten spuwt hij brandstof naar de carburator. Ook draait alles mooi rond zoals het hoort


Het volgende idee zou zijn om de bobijn/verdeler/bougies te controleren echter heb ik geen idee hoe ik dit het best kan doen?

De bougies zouden nog niet mogen/kunnen kapot zijn aangezien deze nog maar 2 maanden geleden vervangen zijn.. dus zou eerst even willen kijken naar de verdeler/delco; Hoe kan ik deze testen of deze de vonk doorgeeft naar de desbetreffende bougies?

Verder lijkt er uitwendig niets abnormaals aan de verdeler


PS alvorens dit allemaal te testen heb ik wel de batterij volledig moeten opladen daar deze ontladen was, na inspectie bleek het accu water wel nog op voldoende hoogte te staan dus deze heb ik gewoon aan de lader gehangen tot deze vol was. Dit ter zijde

Alvast bedankt.
Reply With Quote
  #2  
Old 12-12-2010, 19:54
vwcrazy's Avatar
vwcrazy vwcrazy is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 233
Default

Om je bobine te controleren kun je het beste 1 bougie er uitdraaien de bougie kabel er weer aan te doen en de auto proberen te starten als je dan een vonk ziet bij de bougie ligt het niet aan die bougie of kabel en zeker niet aan de bobine.
dat is naar mijn idee de makkelijkste manier om te kijken of de bougies nog wel stroom krijgen.
Reply With Quote
  #3  
Old 12-12-2010, 20:10
sebastiaanmk1's Avatar
sebastiaanmk1 sebastiaanmk1 is offline
Forum regular
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 75
Default

Hmm, van buiten ja, haal de verdeelkap is los, heb dit probleem met mijn 82er gehad en binnenkant kan er heel anders uit zien. Tevens haal de bougiekabels is van de verdeelkap af en kijk er even in, bij mij was t daar zo rot dat t stof etc eruit vloog..

Dus verdeelkap eraf halen

Veel s6 man
__________________
Jetta MK1 '82


F@ck JDM, i'll go VAG only

Vorige VW's
Golf MK4 TDI GTI
Golf MK2 Wolfsburg G60
Polo MK2
Reply With Quote
  #4  
Old 14-12-2010, 22:32
andyb andyb is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 151
Default

Hallo,

Ondertussen een beetje verder proberen achterhalen wat er aan scheelt.

Heb een bougie los gedraaid(hopelijk terug vast genoeg, hand vast + nog een snokje na geven?) en gekeken of deze vonkt = OK
Aangezien dat de bougies nog maar een paar maand oud zijn ga ik er van uit dat de andere ook in orde zijn. Verder was er niets abnormaal te zien aan het contactpunt van de bougie. Deze stond ook niet nat.


Toen ik een beetje probeerde te kijken naar de binnenzijde stond de piston en zo gewoon iets vochtig maar niet "drijfnat"(verzopen zoals ze zeggen?)

daarna een oude bougie genomen, en eens alle bougie kabels getest = deze vonkt elke keer.


Dus toch maar weer even gekeken naar de carburateur/brandstofaanvoer(ZIE FOTO).
Nu komt het: Toen ik dus zei dat hij benzine naar de carbu spuit, heb ik enkel gekeken of er benzine uit de uigang van de zwarte brandstoffilter kwam > dit is zo. (NR2)


Ik heb nu het darmpje laten zitten tussen benzinefilter en carbu en hier op het einde(NR1) komt dus geen benzine meer uit..ook al hou ik het darmpje lager dan de uitgang van de filter, nog komt er geen benzine uit, even door het darmpje geblazen en deze zit niet verstopt. Als je kijkt naar de benzine die uit de benzinefilter uitgang komt, "spuit" dat er ook niet uit maar gulpt dat eerder(wel een volle straal, niet sputterend!), alsof er niet genoeg druk op zit ofzo


Zou de zwarte filter(NR2) verstopt kunnen zijn? of eerder een probleem bij de benzinepomp(NR3 of is dit nog iets anders?)? Of is dit gewoon door het lange stilstaan(tweetal maanden) dat de benzinedruk gewoon weggevallen is? of ergens valse lucht trekken?

thanks!




Uploaded with ImageShack.us

Last edited by andyb : 14-12-2010 at 22:40.
Reply With Quote
  #5  
Old 15-12-2010, 22:22
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Pomp lek versleten
Reply With Quote
  #6  
Old 16-12-2010, 22:23
Der Einzer's Avatar
Der Einzer Der Einzer is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,771
Default

heb je de contactpunten ook nagekeken of die nog goed staan ?
__________________
Daily : geen VAG ....
Project : Kever 1200 1983
Reply With Quote
  #7  
Old 26-12-2010, 19:20
andyb andyb is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 151
Default

het probleem is opgelost!

kheb het aansluitpunt aan de carburator losgekoppeld, langs daar benzine in de leiding laten lopen tot deze niet meer verder kon gevuld worden(zoals je een huiselijk centrifugale waterpomp met water moet opgieten voor deze kan oppompen) en dan vliegensvlug terug aan de carburator aangekoppeld om zo weinig mogelijk benzine te laten ontsnappen. Verder de batterij nogmaals volledig opgeladen. Daarna startte de wagen vanaf de eerste start! bedankt voor de antwoorden!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum