Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21-11-2010, 21:42
Ferry's Avatar
Ferry Ferry is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 40
Default Temperatuur ok?

Ik heb zo'n idee dat mijn motor temperatuur wat aan de hoge kant is.
Het gaat om een 1.3 benzine uit 84.

Koelvloeistof is goed en net nieuw en heb hem heel rustig warm gereden.

Of is dit normaal?


Reply With Quote
  #2  
Old 21-11-2010, 21:44
Djinn_4fun's Avatar
Djinn_4fun Djinn_4fun is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,762
Send a message via MSN to Djinn_4fun
Default

Als op dit punt de fan aanslaat is het goed, daarna moet hij op of net voor je lampje komen te staan.
__________________
Mvg Maarten


2008 VW Polo 9N3 1.2i United (Full Options)


In bezit van VCDS & ELSAWIN
Reply With Quote
  #3  
Old 21-11-2010, 22:30
Ferry's Avatar
Ferry Ferry is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 40
Default

Quote:
Originally Posted by Djinn_4fun
Als op dit punt de fan aanslaat is het goed, daarna moet hij op of net voor je lampje komen te staan.


Dit is tijdens het rijden zeg maar, de fan heb ik niet op gelet, maar hij zakt in principe nooit onder het lampje,
als ik stil sta wordt hij soms nog heter.
Ik zal inderdaad mijn fan eens checken
Reply With Quote
  #4  
Old 21-11-2010, 23:28
Madison's Avatar
Madison Madison is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Send a message via MSN to Madison
Default

Onder het rijden?Dan hoort ie echt niet zo ver te gaan...
mijn Golf had dat toen de koppakking aan vervanging toe was.
Als ik lang in de file sta gaat ie net zover als de jouwe,maar gaat nooit verder.
Controleer idd eerst de fan!
Als die niet aanslaat snap ik dat ie zo oploopt.
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project
Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily
Reply With Quote
  #5  
Old 22-11-2010, 06:51
Ferry's Avatar
Ferry Ferry is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 40
Default

Quote:
Originally Posted by Madison
Onder het rijden?Dan hoort ie echt niet zo ver te gaan...
mijn Golf had dat toen de koppakking aan vervanging toe was.
Als ik lang in de file sta gaat ie net zover als de jouwe,maar gaat nooit verder.
Controleer idd eerst de fan!
Als die niet aanslaat snap ik dat ie zo oploopt.


Kan het ook met de oliedruk te maken hebben?
Tijdje geleden sprong ook ineens mijn olielampje gillend aan terwijl de oliestand perfect was ...
Reply With Quote
  #6  
Old 22-11-2010, 16:17
Madison's Avatar
Madison Madison is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Send a message via MSN to Madison
Default

Dat zou de oliedruk schakelaar (sensor) kunnen zijn.
Hij krijgt dan verkeerde waardes door.
Maar het metertje waar het om gaat gaat alleen over de koelvloeistoftemp.
Jij hebt vast ook geen MFA waarop je de olietemp.
kunt aflezen...mis dat soms wel hoor!
Heb je al naar de fan geluisterd?

Maar misschien dat iemand anders een ander idee heeft?
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project
Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily

Last edited by Madison : 22-11-2010 at 16:23.
Reply With Quote
  #7  
Old 22-11-2010, 19:02
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Spanningsstabilisator achter op de teller
Reply With Quote
  #8  
Old 23-11-2010, 14:37
joebaloe's Avatar
joebaloe joebaloe is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 135
Default

bij mij staat mijn temperatuurmeter precies het zelfde als hij nog een klein beetje warmer word slaat mijn fan aan dan loopt de wijzer terug tot op het lampje en loopt dan weer op tot net erover.
ik heb dit probleem sinds ik een week of 2 terug mijn thermostaat heb vervangen, denk dat het hier aan ligt.
moet volgensmij niet zo veel kwaat kunnen als hij onder het punt blijft waar de fan aanslaat.
__________________
Golf 2 1.3 86 daily
Golf 2 1.8 8v 84 Project
Polo 86c 92 project g40
Golf 2 91 donor
Golf 2 87 1.8 donor
Reply With Quote
  #9  
Old 23-11-2010, 18:09
Ferry's Avatar
Ferry Ferry is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 40
Default

De fan slaat nu inderdaad aan, de stekker was helemaal verroest.
Na schoonmaken en invetten begon ie ineens te draaien.

Dank u voor de tips, als jullie nog tips hebben voor mijn olielampje ..
lees mijn andere post ..
Reply With Quote
  #10  
Old 25-11-2010, 18:54
Richard84 Richard84 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 33
Default

Heb ik ook meteen even een vraagje nu het topic over temperatuur gaat.

Ik heb ook sinds een paar dagen een golf mk2 1.3 maar bij mij slaat de fan al aan bij de volgende aanwijzing??? Zie foto.
Met rijden staat die nog ietsje lager, volgens mij klopt dit niet helemaal.
Er zit wel een nieuwe radiateur op miss heeft dat daar iets mee te maken?



Uploaded with ImageShack.us

Heb ook nog onder de motorkap iets gezien wat niet klopt volgens mij?
Ik mis hier bedrading lijkt het wel.



Uploaded with ImageShack.us

Iemand die mij ook kan helpen?

Ik weet dat ik me nog even moet voorstellen ga ik ook doen.

Gr
Richard
Reply With Quote
  #11  
Old 26-11-2010, 09:58
JohanV JohanV is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 414
Default

Quote:
Originally Posted by Richard84



- Wat voor motorcode heb je? Als het een NZ is (geen braadpanluchtfilter bovenop), moet je een blauwe en een zwarte sensor in dat huis hebben. De zwarte sensor is voor de meter in je dashboard en hoort niet geaard te zijn op de ontsteking. Per sensor gaan de beide draden een verschillende kabelboom in. Die blauwe sensor is voor de regelaar. Omdat deze niet aangesloten is, denk ik dat er wat aan verknutseld is of dat er wat omgebouwd is. Misschien is het een MH met wat NZ onderdelen? Maak anders even een foto van het hele blok.

- Als je fan direct gaat draaien, moet je allereerst het koelvloeistofniveau controleren, bijvullen tot max met de kachel vol open en ontluchten. Ook de bedrading van de fan nakijken. De thermoschakelaar die in de radiateur zit, kan ook kapot zijn. Je moet eerst zekerheid krijgen of je blok daadwerkelijk oververhit of niet.

- Doet je brandstofmeter het wel goed?

Gr. Johan
Reply With Quote
  #12  
Old 26-11-2010, 17:02
Richard84 Richard84 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 33
Default

Hey bedankt voor je reactie.
Ik heb hier nog een foto van het blok.
Het is niet dat die continu aanstaat maar op die stand gaat de fan al aan, daarna zakt die nog een klein stukje totdat die weer wat langer stilstaat dan gaat de fan weer aan.

Benzine meter doet het gewoon.
Heb alvast een nieuwe thermostaat gekocht kost niks en kan geen kwaad.
Zit de thermostaat in het gedeelte van die stekkers??




Gr
Richard
Reply With Quote
  #13  
Old 26-11-2010, 19:49
joebaloe's Avatar
joebaloe joebaloe is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 135
Default

richard,

het blok dat je hebt is een MH. de termostaat zit inderdaad bij die 2 conectors, als je die 2 boutjes eruit draait kun je de thermostaat er zo uit pakken.
__________________
Golf 2 1.3 86 daily
Golf 2 1.8 8v 84 Project
Polo 86c 92 project g40
Golf 2 91 donor
Golf 2 87 1.8 donor
Reply With Quote
  #14  
Old 26-11-2010, 20:09
Richard84 Richard84 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 33
Default

Ok bedankt
Heb al een nieuwe thermostaat gehaald morgen gelijk even vervangen
Hoop dat dat het probleem was, de stekkers blijven voor mij nog een raadsel:S

Richard
Reply With Quote
  #15  
Old 26-11-2010, 20:52
JohanV JohanV is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 414
Default

Eerst wel even wat koelvloeistof aftappen, anders kan het nogal een bende worden

Volgens mij heeft een MH ook twee sensoren, zwarte voor de tempmeter en blauwe voor de inlaatspruitstukverwarming... die zit er dus niet aan. Is dus blijkbaar wel wat aan de kabelboom geknutseld. De zwarte sensor hoort een rood-gele en een bruine draad te hebben.

Je kunt de zwarte sensor makkelijk testen (als hij aangesloten is tenminste): de twee pinnetjes even kortsluiten met een paperclip ofzo, dan op contact zetten. Als je meter nu helemaal naar rechts uitslaat, doet de sensor het.
Reply With Quote
  #16  
Old 26-11-2010, 21:01
joebaloe's Avatar
joebaloe joebaloe is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 135
Default

MH blok heeft inderdaad 2 sensoren. als je het koelwater er toch af hebt haal dan je sensor er even uit en verwarm deze een keer met een mulitimeter kun je dan de weerstand meten. deze moet veranderen.
__________________
Golf 2 1.3 86 daily
Golf 2 1.8 8v 84 Project
Polo 86c 92 project g40
Golf 2 91 donor
Golf 2 87 1.8 donor
Reply With Quote
  #17  
Old 26-11-2010, 21:03
Steilheck Steilheck is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 535
Default

Ik ben benieuwd waar de rechter bruine draad heen gaat?
__________________
Reply With Quote
  #18  
Old 26-11-2010, 21:48
Richard84 Richard84 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 33
Default

Wederom weer bedankt voor de info.

Uiteraard even de koelvloeistof even opvangen
Ga het een en ander morgen testen en uitzoeken hoe het zit met de bedrading hou jullie op de hoogte.

Gr
Richard
Reply With Quote
  #19  
Old 27-11-2010, 19:00
Richard84 Richard84 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 33
Default

Heb vandaag de thermostaat vervangen.

In en uitbouwen was zo gebeurt. totdat ik wilde gaan ontluchten en ik maar wachten tot de fan aansloeg maar dat duurde me te lang de temperatuur kroop omhoog.
Nu was het ook buiten maar 1,5 graden. Heb de auto maar even laten staan. Het vreemde was ook dat de temperatuur het witte gedeelte niet voorbij ging maar toch heb ik gezien dat het rode lampje 5 seconde lang knipperde. Misschien doordat het een en ander aan stekkers ontbreekt.





Die stekkers die ontbreken blijven een raadsel, heb de ene draad gevolgd die gaat een kabelboom in naar binnen toe in de auto. In de auto ben ik nog niet verder gegaan met volgen.

Rij maandag maar even langs de garage misschien dat hun het probleem kunnen oplossen.
Kunnen ze ook meteen even kijken naar koude start dan sputtert die aardig totdat ik een paar keer gas heb gegeven. Heb ook niet het idee dat me sproeier het doet in de carb.

Als iemand nog tip en info voor me heeft graag.

Gr.
Richard
Reply With Quote
  #20  
Old 27-11-2010, 19:50
joebaloe's Avatar
joebaloe joebaloe is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 135
Default

richard,

bij mij liep de temperatuur na het vervangen van de koelvloeistof heel snel op de fan sloeg ook niet aan omdat de schakelaar in de radiateur geen warmte zag omdat er lucht in de slang zit. heb je al een aantal keer in de onderste radiateurslang geknepen zodat de lucht naar boven stijgt en door het expansievat eruit gaat.
__________________
Golf 2 1.3 86 daily
Golf 2 1.8 8v 84 Project
Polo 86c 92 project g40
Golf 2 91 donor
Golf 2 87 1.8 donor
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum