Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 20-09-2010, 21:05
bluebastard bluebastard is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 1,433
Default Hulp !! spoed !!

mensen, ik heb een probleem.

Ik wil net stalen velgen monteren op m'n golf 3, toen ik de auto liet zakken kreunde/piepte er al iets. zelfde geluid als veren samengesperst worden.
auto rolde hierna niet eens. wiel staat helemaal vast. met wiel eraf is de naaf redelijk te draaien maar evengoed met flink wat weerstaand.
Wiel erop en alles helemaal vast !!!

Wat kan dit zijn ??
Reply With Quote
  #2  
Old 20-09-2010, 21:07
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

te lange bouten gebruikt?
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #3  
Old 20-09-2010, 21:08
sixpack's Avatar
sixpack sixpack is offline
Volksforum Crew - Polijstpooier
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,024
Default

te lange bouten ?
Reply With Quote
  #4  
Old 20-09-2010, 21:09
knedel16vweber's Avatar
knedel16vweber knedel16vweber is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 3,538
Send a message via MSN to knedel16vweber
Default

wiel tegen schokbreker of remklauw.
het is normaal dat een remschijn zwaarder draait dan zonder wiel dan met wiel, je hebt metwiel gewoon meer kracht te zetten
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!!

---=WEBER INSIDE=---

http://nightshift.hipstreet.nl/

Quote:
Originally Posted by vw roadwarrior
Klinkt interesant die motorspecs van je.
Jammer dat het kapot gelopen is
Reply With Quote
  #5  
Old 20-09-2010, 21:13
bluebastard bluebastard is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 1,433
Default

ik heb normale bolconische bouten gebruikt. gaat om golf 4 velgen op een golf 3 gti. verder loopt de velg dus helemaal vrij.
Reply With Quote
  #6  
Old 20-09-2010, 21:15
knedel16vweber's Avatar
knedel16vweber knedel16vweber is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 3,538
Send a message via MSN to knedel16vweber
Default

bij 1 wiel? of 2 of alle4?
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!!

---=WEBER INSIDE=---

http://nightshift.hipstreet.nl/

Quote:
Originally Posted by vw roadwarrior
Klinkt interesant die motorspecs van je.
Jammer dat het kapot gelopen is
Reply With Quote
  #7  
Old 20-09-2010, 21:18
bluebastard bluebastard is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 1,433
Default

ik heb nu alleen 1 kant gedaan. ik ga nu ff checken of ie misschien op de remklauw vastloopt. op de schokbreker zeker niet.
Reply With Quote
  #8  
Old 20-09-2010, 21:33
bluebastard bluebastard is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 1,433
Default

yep, remklauw dus....

hij loopt vast op die "beugel".

Wat is wijs ? stukje glad/eraf slijpen of een smalle spacers ertussen ?
Reply With Quote
  #9  
Old 20-09-2010, 21:34
knedel16vweber's Avatar
knedel16vweber knedel16vweber is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 3,538
Send a message via MSN to knedel16vweber
Default

Quote:
Originally Posted by bluebastard
yep, remklauw dus....

hij loopt vast op die "beugel".

Wat is wijs ? stukje glad/eraf slijpen of een smalle spacers ertussen ?

opti 1 is natuurlijk een spacer maar de beugel wat vlakken word ook vaker gedaan
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!!

---=WEBER INSIDE=---

http://nightshift.hipstreet.nl/

Quote:
Originally Posted by vw roadwarrior
Klinkt interesant die motorspecs van je.
Jammer dat het kapot gelopen is
Reply With Quote
  #10  
Old 20-09-2010, 21:41
bluebastard bluebastard is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 1,433
Default

en sneller uiteraard. spacers bestellen, afwachten, verzendkosten enz....
Reply With Quote
  #11  
Old 20-09-2010, 21:48
bluebastard bluebastard is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 1,433
Default

Bedankt voor jullie snelle reacties !!
Reply With Quote
  #12  
Old 25-09-2010, 19:34
indewarre's Avatar
indewarre indewarre is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,428
Default

waren dit orginele golf 4 wielen op een golf 3 vr6 ?
__________________
mk1 syncro 16v u.c.
lupo 1,4 16v Sold
Caddy mk1 16v kr
Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi

Audi Allroad v6 Bi-Turbo
Reply With Quote
  #13  
Old 26-09-2010, 00:10
bluebastard bluebastard is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 1,433
Default

Quote:
Originally Posted by indewarre
waren dit orginele golf 4 wielen op een golf 3 vr6 ?


Originele golf 4 wielen op een 16v. Zelfde remsysteem als vr6.
Reply With Quote
  #14  
Old 26-09-2010, 07:38
Mike--1991's Avatar
Mike--1991 Mike--1991 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 566
Default

Quote:
Originally Posted by bluebastard
Originele golf 4 wielen op een 16v. Zelfde remsysteem als vr6.


Wat voor een et-waarde hebben deze stalen velgen?
Ze moeten een et-waarde van 38 hebben dan passen ze precies.
__________________
Golf MK4 GTI 1.8 T
Golf MK3 GTI 16V ABF (Verkocht)
Reply With Quote
  #15  
Old 26-09-2010, 09:34
SubdubberGT SubdubberGT is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 854
Default

volgens mij is dat 40 ofzo
__________________
Daily: Audi A7 3.0TFSI Quattro
Daily: Volkswagen High Up 75PK

Reply With Quote
  #16  
Old 26-09-2010, 11:22
bluebastard bluebastard is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 1,433
Default

golf 4 staal is et42. Ik heb er nu een 3mm spacer tussen zitten.

Beter kun je nog staal van een 1e type audi a3/s3 pakken. Die hebben een et van 31.
Maar die vindt je bijna niet...
Reply With Quote
  #17  
Old 26-09-2010, 12:28
Dexter's Avatar
Dexter Dexter is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,037
Default

Tuurlijk wel, bij de dealert!
__________________
Batracer , leuke online racegame.
Reply With Quote
  #18  
Old 26-09-2010, 19:20
Mike--1991's Avatar
Mike--1991 Mike--1991 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 566
Default

Er zijn tussen de golf 4 stalen velgen verschillende et-waardes.
Je hebt er met ET 38 en met ET 42of 43.
__________________
Golf MK4 GTI 1.8 T
Golf MK3 GTI 16V ABF (Verkocht)
Reply With Quote
  #19  
Old 26-09-2010, 20:36
indewarre's Avatar
indewarre indewarre is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,428
Default

moet die van et 38 wel passen dan?
__________________
mk1 syncro 16v u.c.
lupo 1,4 16v Sold
Caddy mk1 16v kr
Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi

Audi Allroad v6 Bi-Turbo
Reply With Quote
  #20  
Old 27-09-2010, 08:34
Mike--1991's Avatar
Mike--1991 Mike--1991 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 566
Default

Quote:
Originally Posted by indewarre
moet die van et 38 wel passen dan?


Als het goed is moeten die van 38 wel passen. Heb zelf toen de stalen van mijn vriendin op mijn golf 3 gepast.
En die pasten precies.
__________________
Golf MK4 GTI 1.8 T
Golf MK3 GTI 16V ABF (Verkocht)
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum