![]() |
|
||||
|
||||
![]() Hallo allemaal,
Omdat ik met de search niks kon vinden vraag ik het hier... Hoe zit het met het brandstof verbruik van webers (of andere dubbele) carburateurs? Ik wil het graag weten over een KR op Webers, maar misschien handig om het voor meerdere blokken te vermelden zodat anderen het ook eens kunnen lezen in de toekomst. Graag ook het verbruik noemen voor er andere carburateurs gemonteerd werden voor een vergelijking.
|
||||
|
||||
![]() Heb zelf motorfietscarburateurs op mijn 1.5JB die verder orgineel is, en heb gister mijn eerste tank leeg gereden since het afstellen, en hij is nog zuiniger geworden ook.
Oud verbruikt: 1:10 Laatste tank: 1:12.5 Dus naar mijn mening toch een aardig verschil. En ik heb niet extreem zuinig proberen te rijden en hij is er ook niet langzamer op geworden. Erik. |
|
|||
|
|||
![]() Idd, Iedereen zegt altijd dat het gigantisch zuipt maar mits goed afgesteld hoeft dat echt niet zo te zijn..Is gewoon goed 1:12 mee te rijden dus tov injectie is het verschil niet groot. Als je meer aanpassingen aan je motor doet kan ie wel wat rijker worden maar dat had je anders ook gehad.
|
|
||||
|
||||
![]() Heb een 1.8 16V met 45er Webers gehad in een Golf 2. Verbruik schommelde tussen 1:12,5 en 1:7... Rijstijl-afhankelijk.
|
|
||||
|
||||
![]() Op het moment ben ik in onderhandeling over een KR blok met dubbele webers, verder zijn er behalve spaggetie spruitstuk en een goed uitlaat systeem geen aanpassingen aan het blok gedaan...
De beste man zegt dat hij 250KM op een tank van 55 Liter rijd met een rustige rijstijl, met een goede afstelling zou dit in theorie dus erg ver terug te dringen zijn? Het blok heeft +/- 180.000KM gelopen...
|
|||
|
|||
![]() Quote:
22 liter per 100 km met rustige rijstijl denk dat er wel wat af te halen is ![]() ![]() denk dat een verbruik richting 10-12l meer reeel is met rustige rijslijl en haal je toch al vlot een 500 km met een tank |
|
||||
|
||||
![]() Zijn er meer mensen die het bovenstaande kunnen bevestigen!?
|
||||
|
||||
![]() Bij een normale KR is bij gewoon gebruik 1 op 10 mogelijk.
Bij extreem gebruik ga je toch naar 1 op 6a7 ![]() Alleen voor het geluid zou je het al doen. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Veel verbruiken is grote onzin wat door papagaaien nagepraat wordt....
Ik heb een hoop Golfjes met dubbele carbs in mijn klantenbestand en de meeste rijden rond de 1 op 10.
|
||||
|
||||
![]() Ik rijd ook met carb's op me 16v maar verbruik is toch wel heftig. Moet zeggen auto kan nog wel iets nauwkeuriger worden afgesteld.
|
|
||||
|
||||
![]() ik heb mijn golf2 8V op 40er webers laten rijden en het verbruik was zo 1op10 ik moet wel zeggen dat hij in het stads verkeer wel wat meer verbruikte maar op de snelweg verbruikte hij niet veel meer dan op injectie...
|
|
|||
|
|||
![]() ach ja, je heb hobby........ of je heb hobby
![]() mijn kr loopt 1 op 8 in de stad en op de snelweg 1 op 13 en in duitsland op de snelweg 1 op 5 .......tja tja "gasoline burns quickly when you're having fun" ![]() hopelijk binnenkort mijn Cabrio op dubbele solex/weber, en het verbruik zal mij een worst zijn........ ![]() |