Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 26-04-2010, 15:44
mk_gtd mk_gtd is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 29
Default turbo

hallo

welke turbo kan ik op een 1600 gtd jr blok monteren
motor is voledig gereviseer en zou graag eventueel een grotere turbo op monteren heb zelf altijd met een originele turbo gereden maar wel de druk verhoogd. en nu wil ik eens iets anders

grtzz
Reply With Quote
  #2  
Old 29-04-2010, 22:58
M v D's Avatar
M v D M v D is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 440
Default

Nog grotere dan origineel? De 1.6 GTD turbo's schijnen al flink aan de grote kant te zijn. Voor meer koppel onderin kun je een turbo van een 1.9 TDI proberen, die zijn kleiner, (spoelen sneller op) maar bij hoge toerentallen zit je weer met een vermogensverlies, is mij verteld. Er zijn hier vast forumers die hier trouwens meer dan ik van weten.
Maar met wat aanpassingen aan de brandstofpomp, turbodruk op 1,5 bar, uitlaatpijp groter met zo weinig mogelijk dempers en een leuke intercooler ertussen kun je al heel wat bereiken met de originele turbo. Die kan dat makkelijk aan.
Reply With Quote
  #3  
Old 30-04-2010, 01:39
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

gewoon deze erop houden,als ie nog netjes is.
voor de rest,zie de reply hierboven.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #4  
Old 30-04-2010, 08:51
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,817
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Je kan ook een vnt turbo erop zetten, maar dan moet je hem ombouwen naar druk bediening. De VNT 15 en 17 zijn kleiner dan de Garrett T3 of KKK K24 van een 1600TD.

Frank (mk2driver) heeft op zijn race golf mk2 TD een VNT turbo
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #5  
Old 30-04-2010, 11:51
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

Quote:
Originally Posted by DÁ-BRT
Je kan ook een vnt turbo erop zetten, maar dan moet je hem ombouwen naar druk bediening. De VNT 15 en 17 zijn kleiner dan de Garrett T3 of KKK K24 van een 1600TD.

Frank (mk2driver) heeft op zijn race golf mk2 TD een VNT turbo


hij heeft de mijne ook gezien hij was een keer bij mij in de schuur.

de turbo is idd een stuk kleiner, doorlaatjes van 30mm etc.
maar je staat versteld van de prestatie's 1.7 bar bij 1700 toeren
opspoelen begint bij stationair.

ik kan je wel een foto toesturen hoe ik mijn systeem heb.
ik denk dat mijn oplossing voor de vnt redelijk nieuw is.
de meeste filmpjes en foto's die ik zie zijn of direct via een stangen stelsel aan de gashendel, en de andere heeft het met een actuator en een gaskabel als begrensing ( dit was ook eerst mijn bedoeling).

maar bij nader inzien heb ik het gemaakt met een veer.

zo heb ik van 1700 toeren tot 5000 1,7 bar en ruimschoots flow.

ik heb nu zelfs een special systeem inmijn slangen gemaakt, omdat de turbo bij 1200 toeren gewoon stond te surge'en
__________________
Golf 2 diesel circuit racer.

Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !!

Last edited by vwmk2driver : 30-04-2010 at 11:57.
Reply With Quote
  #6  
Old 30-04-2010, 12:46
DÁ-BRT's Avatar
DÁ-BRT DÁ-BRT is offline
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,817
Send a message via MSN to DÁ-BRT
Default

Jij laat ook iedereen in de schuur

Ik ben wel benieuwd naar het inlaat traject, maar zal je wel mailen. De Digi toerenteller en de veer gaan morgen op de post. Dus nog voor ik naar China ga....
__________________
Groetjes,
Bert

VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)


"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
Reply With Quote
  #7  
Old 01-05-2010, 15:50
mk_gtd mk_gtd is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 29
Default

Quote:
Originally Posted by vwmk2driver
hij heeft de mijne ook gezien hij was een keer bij mij in de schuur.

de turbo is idd een stuk kleiner, doorlaatjes van 30mm etc.
maar je staat versteld van de prestatie's 1.7 bar bij 1700 toeren
opspoelen begint bij stationair.

ik kan je wel een foto toesturen hoe ik mijn systeem heb.
ik denk dat mijn oplossing voor de vnt redelijk nieuw is.
de meeste filmpjes en foto's die ik zie zijn of direct via een stangen stelsel aan de gashendel, en de andere heeft het met een actuator en een gaskabel als begrensing ( dit was ook eerst mijn bedoeling).

maar bij nader inzien heb ik het gemaakt met een veer.

zo heb ik van 1700 toeren tot 5000 1,7 bar en ruimschoots flow.

ik heb nu zelfs een special systeem inmijn slangen gemaakt, omdat de turbo bij 1200 toeren gewoon stond te surge'en



thanx man

het zou vriendelijk zijn om eens foto's door te sturen
dan kan ik er zo rap mogelijk aan beginnen

mvg dimitri
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum