![]() |
|
||||
|
||||
![]() Zijn er in Nederland ook shops/winkels die speciaal VW gereedschap verkopen?
Ben op zoek naar speciaal VW gereedschap voor onder andere een T3 vesnellingsbak. Het gaat om VW 381/14 en VW 381/15. In Duitsland is er wel aan te komen maar kon niet zoveel in Nederland vinden ![]() Wel de VW 381/14 maar niet de VW 381/15. BART |
|
||||
|
||||
![]() Ik dacht...maar weet niet zeker....dat je dat gewoon bij de dealer kon bestellen.
Jurgen??
|
||||
|
||||
![]() heeft midlock geen alternatief?
|
|
||||
|
||||
![]() Of Laser tools
laser tools Hier koop ik men gereedschap meestal van als ik een speciaaltje nodig heb. Prijs kwaliteit goed te doen. In de doe het zelf zaak bij ons hier in klmthout zijn ze verdeler van belgie dus das lekker makelijk. Gunson verdelen ze hier ook Gunson Word ook in nederland verdeeld. Bij "van der hoofd" in roosendaal zeker. Grtz Jel ![]()
|
||||
|
||||
![]() ![]() BART |
|
||||
|
||||
![]() Ik haal het altijd bij Hofland. Zij kunnen in principe alles leveren.
Gereedchappen zijn van originele kwaliteit en de prijzen zijn stukken lager dan bij een vw dealer. http://www.hoflandbv.nl/
|
||||
|
||||
![]() Online moet er toch ook wel ergens een lijst staan met alle VW speciaal gereedschappen.
Ik probeerde zojuist te ondekken welke klepspanner ik moet hebben als ik de kleppen van een 16V KR kop wil demonteren. Maar ik kan bijvoorbeeld op ebay.de en google.de diverse modellen spanners vinden (bv de 1878) maar hoe kan ik nu zeker weten of deze geschikt is. Via google ontdekte ik ook al deze website: https://erwin.volkswagen.de/ Maar dat is volgens mij een betaalsite. Dus daar heb ik niet elke keer zien in, als ik een tooltje zoek. Het mooiste is dit: per model en motor gesorteerd welk speciaal gereedschap daarvoor ingezet kan worden. Dat is dit online kunt zoeken. Weet iemand zo'n website? |
|
|||
|
|||
![]() hazet heeft ook veel speciaal gereedschap voor vw
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Weet iemand toevallig ook of je die handvatten / rubber stukken van de Hazet ratels ergens los kunt bestellen? Heb laatst zo'n ding gevonden, waarschijnlijk uit een auto gedonderd, met behoorlijk wat schaaf-schade op het handvat. De rest is onbeschadigd... zal nog een best duur ding zijn geweest. ![]()
|
|||
|
|||
![]() een oude kolomboor machine en een busje werkt perfect om kleppen mee te demonteren
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
hazet heeft voor de meeste gereedschappen ook lossen handvatten te koop. kijk anders eens op www.hazet.de |
|
|||
|
|||
![]() Hierop inhakend een vraag.
Wie weet waar ik een speciale tang kan kopen die de stekkertjes uit de originele kabelboomstekkers kan steken. Lijkt een beetje op een vork met 2 tanden. Kan een dergelijke tang helaas niet vinden. Thanks |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Hier wel: http://www.rdae.nl/gereedschap/uitd...php/cPath/50_72
|
|||
|
|||
![]() Quote:
de at7027 van harrems tools is een setje stekker trekkers. zijn er 9 voor 69,95 ex btw. en sorry voor de reklame. ![]() |
|
|||
|
|||
![]() ook deze dingen kun je zeer goed zelf maken een bakje vol verschillende splitpennen paar oude schroevendraaiers en een beetje handigheid. liefst wel stalen splitpennen werkt perfect.
|