![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Onze Golf II 1.8CL '90 startte altijd prima. Maar nu start hij steeds niet. Hij startte altijd super. Sleutel om en meteen aanslaan. Maar sinds kort... Hij start helemaal niet of soms na lang aandringen en dan loopt ie heel slecht. Alsof hij in het begin op 2 of 3 cilinders loopt. Na een paarhonderd meter begint ie wat beter te lopen en na een kilometer stotteren en kuchen draait hij weer relatief normaal.
De accu en dynamo lijken me in orde. Ik zit zelf aan de bougies, -kabels en/of choke te denken. Heeft iemand enig idee of een suggestie? Alvast heel erg bedankt! Owja, er staat 285.000 op de teller, maar wil niets horen over de leeftijd of kilometerstand ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]() Onder de verdeelkap kan wat corrosie zitten, haal dit er eens af!! Dan loopt ie gewoon weer op 4 'poten'. Dit hielp bij mijn auto wel!
![]() Succes!
__________________
Daily: '99 Golf mk4 |
#3
|
||||
|
||||
![]() ik zou het ook als eerste in de ontsteking zoeken
![]()
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#4
|
||||
|
||||
![]() Da's ook een goeie inderdaad. Gaan we dat meteen eens doen. Het is vast (lees: hopelijk) iets simpels hoor, maar ik ga zeker alle opties even af.
Bougiekabels, bougies, verdeelkap.... is de choke ook een optie of praat ik dan onzin? Zeker omdat het blok na een kilometer ofzo wel gewoon prima draait... |
#5
|
||||
|
||||
![]() wanneer heeft hij voor het laatst een beurtje gehad dan? nieuwe bougies helpe vaak ook al een stuk en dat zijn de kosten ook niet
![]()
__________________
Sunday ride: mk2 1.8 gti 16V '86 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Hij heeft 2 weken geleden een beurt gehad samen met een APK. Dat maakt het juist zo vreemd. De verdelerkap zat er ook al scheef op nadien...
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Dan zou ik als ik jou was eerst even het elektrische gedeelte nakijken, misschien is je rotor aangelopen tegen je verdelerkap.
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Daarmee bedoel je dat rechthoekige plaatje wat ronddraait in de verdelerkap toch? Ja zo'n technisch vernuft heb ik niet hoor
![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Die blauwe temperatuursensor die in de koelvloeistof zit, kan ook stuk/slecht zijn..
Die regelt met name de koude start.. kost weinig, kan je zo proberen.. |