![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik heb een vraag;
Mijn Golf gaat naar een 'monteur' die hem even voor mij gaat nakijken. De auto is geschorst maar heeft wel nog APK. Mag deze gesleept worden? Of moet hij hiervoor verzekerd zijn? Ik heb nog geen rijbewijs dus oldtimer verzekering zal wel niet lukken. Dennis Last edited by DennieMeister : 17-03-2010 at 14:04. |
|
||||
|
||||
![]() Geschorste auto mag NOOIT (rollend) de weg op. Enige manier is ontschorsen, verzekeren en slepen.
Anders rest je alleen nog het vervoeren met een auto-ambulance, of zo'n trekstang waarmee de auto als aanhanger gezien wordt (maar misschien moet ie daarvoor ook verzekerd / ontschorst zijn? Ik heb afgelopen weekend nog een auto gesleept die geschorst was, die heb ik eerst ontschorst, verzekerd en moet nu als de sodemieter zorgen dat ie APK krijgt ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Is er ook een mogelijkheid om 1 dags verzekering af te sluiten of iets van dat kaliber. Het maakt me niet uit om hem te ontschorsen en verzekeren voor het bedrag wat het kost. Maar ik denk dat ik geen oldtimer verzekering krijg omdat ik geen rijbewijs heb. |
|
||||
|
||||
![]() En dat voor 4 hele kilometers slepen.
Erik. |
|
||||
|
||||
![]() Huur dan toch gewoon even een trailer, bij Boels ofzo??
![]()
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Haha zelfde probleem hier.. Die van mij is al 4 weken uit de schorsing en verzekerd, maar nog steeds geen APK.. Heb verder ook nog geen enge brieven gehad ofzo.. Dus zo rap hoef je nou ook weer niet voor die APK te zorgen ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Moet je na de schorsing meteen weer voor APK? Want heb officieel nog APK tot september. |
|
|||
|
|||
![]() 4 kilometer zou ik lekker gaan rijden of slepen, of t nou mag of niet.. klein stukje.
|
||||
|
||||
![]() op kleine stukjes kan je ook een ongeluk krijgen..
met een geschorste auto op de openbare weg heb je een serieus probleem, met een verlopen apk alleen een boete van 95E
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Kost je iets van 110 euro ik d8t ook ohh 3 mnden geen apk(gebruikte de auto niet stata voor de deur) en nog geen papier gekregen tot ik de boete thuis kreeg |
|
|||
|
|||
![]() ok hendig om met een auto zonder apk aan het verkeer te gaan deelnemen
![]() gewoon op een ambulance, of die monteur naar jou laten komen. ligt natuurlijk aan de dingen die eraan gedaan moeten worden
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Moet eerlijk zeggen dat zou ik ook doen. Doe het een keer s´avonds laat. Het blijft natuurlijk altijd een risico ![]() |
|
||||
|
||||
![]() indd savonds kan wel toch en anders een huur je tegenwoordig ook voor een paart tientjes
|
|
||||
|
||||
![]() Eerlijk gezegd zou ik die 4 km ook rijden. Maar je auto moet er ook niet zo belabbert bij staan dat het opvalt of gewoon een keer s'avonds er heen rijden
|
|
|||
|
|||
![]() of je vraagt even de groene platen van je monteur en sleept er zo heen dan mag het wel volgens mij
|
|
|||
|
|||
![]() Geen APK = geen verzekering
|
|
||||
|
||||
![]() Rij hem lekker op een trailer. Heb je ook nog is minder bestuurders nodig want als je hem wilt slepen heb je wel zeker twee man nodig die beide een rijbewijs hebben.
![]()
|
|||
|
|||
![]() 4km? Gewoon lekker rustig heen rijden. Wat een gedoe voor die 4km.
Je hebt eerder 4km gereden dan dat je een verzekering hebt afgesloten. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Zo is dat maar die 4 km rij je heen in 4 minuten ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
lezen, hij heeft nog apk... die trekstang die martiepartie voorstelt mag helaas ook niet... ook zo'n auto moet verzekerd zijn.... ik zeg gewoon slepen niet aangehouden worden ![]()