#1
|
|||
|
|||
Mk 3 olie aan bougie - loopt op 3 cylinders
Hallo, Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben sander, 19 jaar oud en rij nu iets meer dan een jaar in een blauwe golf mk III 1.6 LPG. met bijna 270000 op de klok.
Auto had al wat problemen op lpg. Maar wil hem nu eerst goed hebben lopen op benzine. Probleem is als volgt, liep af en toe op 3 cylinders. Bij de apk hebben ze een bougiekabel en de bougie's vervangen. Liep toen zoals het zou moeten op benzine. ik gok 1000 km later begon hij weer op 3 cylinders te lopen. Nu ging het niet af en toe meer over. Bougiekabels een voor een los getrokken en geconstateerd dat cylinder 2 van links gezien niet meer mee deed. Bougie er uit, en hij zat onder de olie. Even schoon gemaakt maar na 20 sec lopen weer onder de olie. Compressietest gedaan, en wat bleek. cylinder 2 had meer compressie dan cylinder 1! Al resultaat van olie tussen de zuigerveren? Toch heeft het motortje geen oliegebruik - athans dat denk ik, aangezien de olie redelijk goed op peil blijft. Wel gebruikt hij wat kvs. (olie word aangevult met koelvloeistof?!) En hij rookt ook niet. Wat ik zelf denk, de klepseals versleten. Is het niet waard om los te trekken. Dus ander blok op de kop tikken. Hoe denken jullie hier over? Gr Sander Edit: Er staat ook een raar klein soort steeksleuteltje op het display van de klok. Weet iemand wat dit inhoud? Last edited by Makrolon : 04-02-2010 at 14:21. |
#2
|
||||
|
||||
hallo //
ik zou een ander blokje zoeken ,, je kan alles wel vervangen .. voordelig is motortje , heb eventuweel wel schade golf staan ..met off 1.8 off 1,6 erin / vrgr gooigolf . |
#3
|
|||
|
|||
Heb je toevallig ook een advertentie op marktplaats staan? Repareren was ik niet van plan. Wil dan sowieso een ander blok zoeken. Hoeveel km heeft die 1.6 gelopen? Is ie in orde en wat moet hij kosten? Mag ook over de mail. Sandermsn@gmail.com
Gr |
#4
|
||||
|
||||
Kan inderdaad vanalles zijn... Je bent geloof ik veel goedkoper af met een nieuw blokje, deze vindt je redelijk veel dus moet niet al teveel kosten.
Als je hem terug op LPG wil dat is wat anders natuurlijk. Niet altijd even eenvoudig om zelf aan te beginnen...
__________________
Audi S3 sportback, 310pk Past Cars: - Audi S3 sportback, 300pk, full black - Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm] - Golf 3 M-TDI |
#5
|
|||
|
|||
Zo, ik heb een ander blokje. Dit is ook een 1.6 blok uit een golf III Alleen een uit 1993 (mijn auto is uit 1996) Zijn dit exact dezelfde blokken? Ik zit er aan te denken om het complete inspuit systeem van mn oude blok over te zetten. Ook in verband met de gasinstalatie. Ben alleen benieuwd of er nog verschillen tussen de blokken zitten.
Hebben jullie verder nog tips voor de blok inbouw? (word mn eerste blok swap) Gr Sander |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
(volgens mij) zijn met LPG motoren de klepseals ook anders (harder) dan van een normale benzine motor, de klepseals zijn dan vervangen met de ombouw naar lpg. in dat geval kun je de cilinderkop overzetten met nieuwe bouten en nieuwe koppakking, wil je de LPG behouden.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#7
|
|||
|
|||
Hey, bedankt voor de tip. Dit wist ik niet, maar toevallig heeft de ruilmotor ook op lpg gelopen. Dus dit moet geen problemen opleveren!
|
#8
|
||||
|
||||
blokken zijn exact hetzelfde.neem aan dat je een aee had en nou een aea of abu opgesnord hebt?
trouwens ik heb heel wat gasblokken klaargemaakt maar daar gaan gewoon originele kleprubbers op hoor... bij sommige blokken moeten wel de klepzetels worden vervangen door een harder materiaal.bij deze zou het zo moeten gaan,dus alles ombouwen en erin lepelen maar
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#9
|
|||
|
|||
@ De pul
Dat is een geruststelling dat alles het zelfde is verder. De bak is wel anders, klopt dat? Koppeling en schakelsysteem zijn anders. (oude blok is er inmiddels uit) Denk dat ik de versnellingsbak maar gewoon over zet, dat lijkt me het makkelijkste. Bedankt voor de reactie's zover! |
#10
|
||||
|
||||
klopt,gewoon je oude bak er weer achter knuppen.
komt best goed
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#11
|
|||
|
|||
Shit, Het oude blok had gaatjes bij de inlaatkanalen om de gasinstallatie op aan te sluiten, nieuwe heeft dit niet :/ Het oude blok heeft ook injectie en t blok wat er in moet een carb. Volgens mij. Maar dat wou ik gewoon overzetten. Alleen die kop overzetten zie ik niet zo zitten. Waarschijnlijk omdat dit ook oorzaak was van de problemen.
|
#12
|
||||
|
||||
dat zeg ik toch,jij hebt multipoint en je wil er monopoint inzetten.inlaat omzetten moet lukken,de koppen zijn exavt hetzelfde....
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#13
|
|||
|
|||
Eigenlijk wou ik de injectie die ik op mn oude blok had hier ook weer op zetten. (multipoint?)
In het blok wat ik had zaten kleine gaatjes onderin waar de gasslangen op aangesloten zaten. En het nieuwe blok niet. Zal die motorcode's eens nakijken en wat foto's maken. |
#14
|
||||
|
||||
ja als je de inlaat omzet,zit gelijk je complete injectie op je nieuwe blok.
en gaatjes in het blok?lijkt me stug...
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#15
|
|||
|
|||
Ik maak morgen even foto's
|
#16
|
|||
|
|||
hahah maar het gaat wel lukken hoor makrolon
__________________
Daily: Audi A7 3.0TFSI Quattro Daily: Volkswagen High Up 75PK |
#17
|
|||
|
|||
Ik hoop het! K vind het maar niks, dat sleutelen aan auto's. Je kan overal slecht bij enzo, en dan schijnt golf nog een van de makkelijkste te zijn. Nee, doe mij maar motoren ;P
|
#18
|
|||
|
|||
haha ieder zijn ding toch..
__________________
Daily: Audi A7 3.0TFSI Quattro Daily: Volkswagen High Up 75PK |
#19
|
|||
|
|||
Precies!
Heb ik gelijk nog een ander vraagje, ik ging bezig om de distributieriem te vervangen, alleen moet die pulley aan de krukas los. Moet die los met die grote moer, of met de 4 inbusjes? Of zelfs allebij? En als ik deze los haal, gaat de tandriemwiel die er achter voor de distributieriem zit dan niet van tijd? |
#20
|
||||
|
||||
alleen de inbusboutjes moeten los.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |