Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 07-09-2009, 13:07
Campion's Avatar
Campion Campion is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 623
Default Welke nokkenassen voor een PL ??

Ik heb een pl motor waarvan de koppakking lek is.

Nu moet de kop dus onderhanden genomen worden, en ik dacht eraan om meteen nieuwe nokkenassen te steken.

Welke raden jullie mij aan??

De auto gebruik ik elke dag dus niet TE scherp.

Ik kreeg het advies om 2 uitlaat nokkenassen te nemen van een kr, met verstelbare poulies. Is dit de beste setup??

Later wil ik er ooit eens digifant opzetten, dus daar moet ik ook rekening mee houden.


Zijn er nog andere dingen die jullie zouden aanpakken, als de kop eraf ligt??


Zal ik de kop maximaal laten vlakken of is dat niet verstandig?? (blokje heeft nu +- 290.000km gelopen).

En zal ik een stalen koppakking gebruiken of een normale en wat is het voordeel van staal?
__________________
Scirocco 2 GT 1.9TDI '82 daily
Scirocco 2 GT16v '88
Scirocco 2 CL 1.5 automaat '81
Scirocco 2 GTX 1.8i '89
Scirocco 2 Kamei X1 1.6 '82
Reply With Quote
  #2  
Old 09-09-2009, 06:03
Campion's Avatar
Campion Campion is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 623
Default

iemand?
__________________
Scirocco 2 GT 1.9TDI '82 daily
Scirocco 2 GT16v '88
Scirocco 2 CL 1.5 automaat '81
Scirocco 2 GTX 1.8i '89
Scirocco 2 Kamei X1 1.6 '82
Reply With Quote
  #3  
Old 09-09-2009, 20:33
De Limburger's Avatar
De Limburger De Limburger is offline
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 6,203
Send a message via MSN to De Limburger
Default

Bij die km stand zou ik eerst een revisie doen, nieuwe zuigerveren en nieuwe lagers en een koprevisie voor dat je extremere dingen doet met zo`n motor.
Er komen namenlijk veel krachten op te staan, en een zuigerveer is heel snel gebroken check mijn topic maar.
Heb het aan de hand gehad en ben nu met een complete revisie bezig.
En bouw nu dus ook van allerlei snelle delen op.
Ik heb wel gehoort dat het Oettinger principe gewoon twee uitlaat nokkenassen zijn, dit zou voor meer vermogen moeten zorgen.
Of het waar is dat is een tweede.

Nokkenas
Chip
Vliegwiel
Spaghettie.

Maar dit zijn dingen die ik niet zou monteren zonder revisie of tenminste een koprevisie.
Gr Ronnie
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK.
Reply With Quote
  #4  
Old 09-09-2009, 22:34
bolku's Avatar
bolku bolku is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,165
Default

2 uitlaatnokkenassen is mogelijk, scheelt een pk of 4/5...of je dat merkt vraag ik me af.
Ik heb wel een leuke set van Dr. Schrick voor je liggen voor € 400,- 268/ 268 graden.
__________________
Groeten, Jeroen.
Reply With Quote
  #5  
Old 29-10-2009, 12:25
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,659
Send a message via MSN to MauSeR35
Default

Wat brengt dat ongeveer voor extra vermogen?
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
Reply With Quote
  #6  
Old 29-10-2009, 15:30
GJ007's Avatar
GJ007 GJ007 is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 876
Default

Quote:
Originally Posted by MauSeR35
Wat brengt dat ongeveer voor extra vermogen?


Quote:
Originally Posted by bolku
2 uitlaatnokkenassen is mogelijk, scheelt een pk of 4/5...of je dat merkt vraag ik me af.
Ik heb wel een leuke set van Dr. Schrick voor je liggen voor € 400,- 268/ 268 graden.


...
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project]
Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily]
Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily]
Reply With Quote
  #7  
Old 29-10-2009, 15:54
Koen is sleeping's Avatar
Koen is sleeping Koen is sleeping is offline
Volksforum QUATTRO Donor Sleeping since 2004
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 1,225
Default

Quote:
Originally Posted by GJ007
...


... is het zo vreemd om te vragen wat die set van Bolku voor je vermogen doet?
__________________
I'm trying to see things from YOUR perpective....
But I can't get my head that far up my ass!
Reply With Quote
  #8  
Old 29-10-2009, 16:02
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,659
Send a message via MSN to MauSeR35
Default

dacht ik ook, ach verkeerd gelezen waarschijnlijk
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
Reply With Quote
  #9  
Old 29-10-2009, 17:47
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

ga er vanuit dat jeroen niet altijd tijd heeft om te neuzen op i net en alle berichtjes op het forum te gaan beantwoorden...

ik denk dat met een motor met 3 ton er op elke investering in tuning weinig op levert.
je moet maar rekenen dat alles ruim is, en de passingen slecht zijn waardoor je een hoop lekverliezen heb etc...

je kunt ook een inlaat nokkenas van een kr pakken die is iets anders dan de pl is een makkelijke upgrade.
2 uitlaatnokkenassen kan ook dan kun je of de speebaan omlaten freezen of een verstelbaar nokkenas tandwiel monteren, maar die zijn over het algemeen ook vrij prijzig ( rond de 150 euro)
__________________
Golf 2 diesel circuit racer.

Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !!
Reply With Quote
  #10  
Old 29-10-2009, 20:27
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Ik ben het met Ronnie eens. Die motor van je heeft al verschillende eigenaren gehad over de jaren, allemaal met een totaal verschillende rijstijl. De motor wordt daar niet bepaald beter op.

Als jij nou op zo'n oude motor allerlei vermogenswinnende veranderingen gaat doorvoeren, is je blok binnen de kortste tijd kaduuk. Ik ga er tenminste van uit dat je dat vermogen niet wilt om "makkie an naar de Appie Heijn te cruizen".

Zorg dus eerst dat je blokje netjes en in orde is, door het te laten reviseren, dan heb je tenminste een goede basis. Bij de revisie kun je er gelijk voor kiezen je onderblok te laten opboren, je kop laten bewerken, lichtere zuigers te plaatsen, en inderdaad ook andere nokkenassen in te (laten) bouwen.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #11  
Old 29-10-2009, 21:05
De Limburger's Avatar
De Limburger De Limburger is offline
Volksforum QUATTRO donor - Mr Muscle
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 6,203
Send a message via MSN to De Limburger
Default

Amen..

Nee dit is voor vermogen echt gewoon de beste oplossing, oke je moet er wel even de euro's voor hebben want echt goedkoop is het niet. ( ik kan het weten)
Maar verder goed plannen en bedenken wat je nu echt wilt.
Veel succes ermee.

Gr Ronnie
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK.
Reply With Quote
  #12  
Old 30-10-2009, 16:49
Campion's Avatar
Campion Campion is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 623
Default

bedoeling was iig al de kopbewerken, en het onderblok nog even niet.

maar ik weet voldoende! ik ga nu alleen voor een koppakking en wacht nog even met de rest van de bewerkingen tot ik genoeg geld heb om alles in 1 keer te doen!
__________________
Scirocco 2 GT 1.9TDI '82 daily
Scirocco 2 GT16v '88
Scirocco 2 CL 1.5 automaat '81
Scirocco 2 GTX 1.8i '89
Scirocco 2 Kamei X1 1.6 '82
Reply With Quote
  #13  
Old 05-11-2009, 13:59
quers's Avatar
quers quers is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 96
Send a message via MSN to quers
Default

ter info:

ik had een PL motor met 143 pk. De motor was voorzien van kr nokkenassen en een spaghettieuitlaat.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum