![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Ik heb een pl motor waarvan de koppakking lek is.
Nu moet de kop dus onderhanden genomen worden, en ik dacht eraan om meteen nieuwe nokkenassen te steken. Welke raden jullie mij aan?? De auto gebruik ik elke dag dus niet TE scherp. Ik kreeg het advies om 2 uitlaat nokkenassen te nemen van een kr, met verstelbare poulies. Is dit de beste setup?? Later wil ik er ooit eens digifant opzetten, dus daar moet ik ook rekening mee houden. Zijn er nog andere dingen die jullie zouden aanpakken, als de kop eraf ligt?? Zal ik de kop maximaal laten vlakken of is dat niet verstandig?? (blokje heeft nu +- 290.000km gelopen). En zal ik een stalen koppakking gebruiken of een normale en wat is het voordeel van staal?
__________________
Scirocco 2 GT 1.9TDI '82 daily Scirocco 2 GT16v '88 Scirocco 2 CL 1.5 automaat '81 Scirocco 2 GTX 1.8i '89 Scirocco 2 Kamei X1 1.6 '82 |
#2
|
||||
|
||||
![]() iemand?
__________________
Scirocco 2 GT 1.9TDI '82 daily Scirocco 2 GT16v '88 Scirocco 2 CL 1.5 automaat '81 Scirocco 2 GTX 1.8i '89 Scirocco 2 Kamei X1 1.6 '82 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Bij die km stand zou ik eerst een revisie doen, nieuwe zuigerveren en nieuwe lagers en een koprevisie voor dat je extremere dingen doet met zo`n motor.
Er komen namenlijk veel krachten op te staan, en een zuigerveer is heel snel gebroken check mijn topic maar. Heb het aan de hand gehad en ben nu met een complete revisie bezig. En bouw nu dus ook van allerlei snelle delen op. Ik heb wel gehoort dat het Oettinger principe gewoon twee uitlaat nokkenassen zijn, dit zou voor meer vermogen moeten zorgen. Of het waar is dat is een tweede. Nokkenas Chip Vliegwiel Spaghettie. Maar dit zijn dingen die ik niet zou monteren zonder revisie of tenminste een koprevisie. Gr Ronnie
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() 2 uitlaatnokkenassen is mogelijk, scheelt een pk of 4/5...of je dat merkt vraag ik me af.
Ik heb wel een leuke set van Dr. Schrick voor je liggen voor € 400,- 268/ 268 graden.
__________________
Groeten, Jeroen. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Wat brengt dat ongeveer voor extra vermogen?
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Quote:
...
__________________
Jetta Mk1 '83 1.8 DX [project] Bora Mk4 '00 1.8T AQX [daily] Audi A3 '03 2.0TDI BKD[daily] |
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
... is het zo vreemd om te vragen wat die set van Bolku voor je vermogen doet? ![]()
__________________
I'm trying to see things from YOUR perpective.... But I can't get my head that far up my ass! ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() dacht ik ook, ach verkeerd gelezen waarschijnlijk
![]()
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
|
#9
|
||||
|
||||
![]() ga er vanuit dat jeroen niet altijd tijd heeft om te neuzen op i net en alle berichtjes op het forum te gaan beantwoorden...
ik denk dat met een motor met 3 ton er op elke investering in tuning weinig op levert. je moet maar rekenen dat alles ruim is, en de passingen slecht zijn waardoor je een hoop lekverliezen heb etc... je kunt ook een inlaat nokkenas van een kr pakken die is iets anders dan de pl is een makkelijke upgrade. 2 uitlaatnokkenassen kan ook dan kun je of de speebaan omlaten freezen of een verstelbaar nokkenas tandwiel monteren, maar die zijn over het algemeen ook vrij prijzig ( rond de 150 euro)
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! |
#10
|
||||
|
||||
![]() Ik ben het met Ronnie eens. Die motor van je heeft al verschillende eigenaren gehad over de jaren, allemaal met een totaal verschillende rijstijl. De motor wordt daar niet bepaald beter op.
Als jij nou op zo'n oude motor allerlei vermogenswinnende veranderingen gaat doorvoeren, is je blok binnen de kortste tijd kaduuk. Ik ga er tenminste van uit dat je dat vermogen niet wilt om "makkie an naar de Appie Heijn te cruizen". Zorg dus eerst dat je blokje netjes en in orde is, door het te laten reviseren, dan heb je tenminste een goede basis. Bij de revisie kun je er gelijk voor kiezen je onderblok te laten opboren, je kop laten bewerken, lichtere zuigers te plaatsen, en inderdaad ook andere nokkenassen in te (laten) bouwen.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#11
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() Nee dit is voor vermogen echt gewoon de beste oplossing, oke je moet er wel even de euro's voor hebben want echt goedkoop is het niet. ( ik kan het weten) Maar verder goed plannen en bedenken wat je nu echt wilt. Veel succes ermee. Gr Ronnie ![]()
__________________
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]() bedoeling was iig al de kopbewerken, en het onderblok nog even niet.
maar ik weet voldoende! ik ga nu alleen voor een koppakking en wacht nog even met de rest van de bewerkingen tot ik genoeg geld heb om alles in 1 keer te doen!
__________________
Scirocco 2 GT 1.9TDI '82 daily Scirocco 2 GT16v '88 Scirocco 2 CL 1.5 automaat '81 Scirocco 2 GTX 1.8i '89 Scirocco 2 Kamei X1 1.6 '82 |
#13
|
||||
|
||||
![]() ter info:
ik had een PL motor met 143 pk. De motor was voorzien van kr nokkenassen en een spaghettieuitlaat. |